Uit nieuwsgierigheidLassen lijkt me geen optie, voor nu neig ik naar JB-weld. Misschien een beetje beun maar ik denk dat ik het gat daarmee wel op een nette manier dicht kan krijgen…
Waarom is lassen geen optie?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uit nieuwsgierigheidLassen lijkt me geen optie, voor nu neig ik naar JB-weld. Misschien een beetje beun maar ik denk dat ik het gat daarmee wel op een nette manier dicht kan krijgen…
Ik kan me voorstellen dat je aluminium van 40 jaar oud niet echt fatsoenlijk dicht krijgt, maar ik ben geen lasserUit nieuwsgierigheid
Waarom is lassen geen optie?
Meestal valt dat mee het is een beugeltje dat breekt en tussen het carter en tandwiel komt.Waarschijnlijk is het probleem aan de binnenkant groter. Daar zul je een stuk missen.
Leuk, lekker agrarisch geluid ookNou de kwartaalupdates worden zo langzamerhand halfjaarupdates, maar ik heb nieuws!
Oftewel, het motortje loopt en rijdt, en niet eens verkeerd vind ik, na zo lang stilstaan. De koppeling plakte wel wat aan elkaar, dat was na een paar keer heen en weer duwen in de versnelling met de koppeling in opgelost.
Heb inmiddels de kleppen en naks gesteld, en kan nu rustig verder met verzamelen van onderdelen om hem compleet te maken.
Misschien moet ik maar eens een afspraak maken bij de RDW voor een keuring, dan heb ik een stok achter de deur
Dat blok met het gat in het carter staat nog in de garage, die is voor later, als ik ooit nog een SR voor mijn vrouw ga bouwen Ik heb twee blokken, de een miste wat onderdelen aan de koppelingszijde en van de ander moest de kop teruggebouwd worden. Maar deze bleek later dus een gat in het carter te hebben. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, misschien toch laten lassen. Het wil wel eens gebeuren dat er wat afbreekt aan de kickstartgeleider in het blok, dit komt dan klem tussen tandwiel en carter en zorgt voor zo'n gat.Leuk man, maar wat heb je nou met dat blok gedaan ? Laten lassen of vervangen ?
Ik zie zelf niet in waarom lassen niet zo gaan. Mocht het een beetje doorzweten zou ik daar echt geen punt van maken.
Ik was zelf nog niet bekend met dit kwaal, ik rij intussen al meer dan 10jaar dagelijks met de xt500. Wat een heerlijk blok is het.
Toevallig had ik een paar weken geleden eigenlijk mijn 1e echte mankement aan het blok...
Het versnellingsasje waar het pookje vast zit was zijn tandjes kwijt.
Vermoedelijk ligt de oorzaak daarvan ook iets van 12jaar geleden toen ik een ongeluk kreeg.
A fijn, heel verhaal, koppelingscarter er voor het eerst in al die jaren afgehaald, asje vervangen voor een paar tientjes en weer terug in elkaar.
Zo worden ze niet meer gemaakt.
Leuk,
Leuk, lekker agrarisch geluid ook
Leuk! Het zijn erg eenvoudige blokjes waar vrij weinig kapot aan kan gaan. Wat ik altijd zou controleren is of je op de kickstarter kan staan zonder dat je hem direct door de compressieslag trapt. Op die manier kun je bepalen of de motor voldoende compressie heeft. Mocht dat niet het geval zijn kan het zijn dat de motor aan een hoonbeurt en nieuwe zuiger toe is. Als je dit niet zelf kan kunnen dit relatief dure reparaties zijn.Hoi,
Gaaf project! Zelf wil ik ook een SR400 of SR500 kopen en opknappen. Nou heb ik zelf niet heel veel kennis, waar zou ik op moeten letten bij de aanschaf? Ik kan het motorisch dus niet goed beoordelen, anders dat ik concludeer dat hij start of niet
Succes!