Geratel MT09 2015

Billy17

Rookie
9 mei 2020
1
0
Halo halo,

Ik rij een Yamaha MT09 uit 2015 en hoor als ik rij een ratelend geluid uit of rondom het blok. Dit geluid is niet de hele tijd maar komt meestal voor als het de motor nog koud is. Dan ratelt die het meest en het hardst. Naar mate de motor warm is gereden wordt het minder. Sommige ritten heb ik er nauwelijks last van en andere ritten lijkt het erger. De MT09 rijdt verder prima en op de ratel na heeft hij geen problemen. Ook ben ik toen ook nog naar een Yamaha dealer geweest en de monteur zei na een testrondje geen geluiden te horen die niet normaal waren. Ik vroeg me af of iemand weet wat het is en hoe ik dit kan geratel kan laten verdwijnen. Ik heb het opgenomen op een filmpje en het op youtube gezet om te beluisteren.
Ik hoor het graag!

Billy
 
Halo halo,

Ik rij een Yamaha MT09 uit 2015 en hoor als ik rij een ratelend geluid uit of rondom het blok. Dit geluid is niet de hele tijd maar komt meestal voor als het de motor nog koud is. Dan ratelt die het meest en het hardst. Naar mate de motor warm is gereden wordt het minder. Sommige ritten heb ik er nauwelijks last van en andere ritten lijkt het erger. De MT09 rijdt verder prima en op de ratel na heeft hij geen problemen. Ook ben ik toen ook nog naar een Yamaha dealer geweest en de monteur zei na een testrondje geen geluiden te horen die niet normaal waren. Ik vroeg me af of iemand weet wat het is en hoe ik dit kan geratel kan laten verdwijnen. Ik heb het opgenomen op een filmpje en het op youtube gezet om te beluisteren.
Ik hoor het graag!

Billy

Heb er zelf geen last van, maar heb het vaker gehoord dat men er last van heeft.
Soort van MT kwaaltje geloof ik.
Kan je nokkenaskettingspanner zijn.
Of je koppeling die rammelt.
Word het minder als je je koppeling in trekt?

Hier ook meer te lezen:

In Amerika zetten ze al vaker uit voorzorg de handmatige spanner er op..
 
Halo halo,

Ik rij een Yamaha MT09 uit 2015 en hoor als ik rij een ratelend geluid uit of rondom het blok. Dit geluid is niet de hele tijd maar komt meestal voor als het de motor nog koud is. Dan ratelt die het meest en het hardst. Naar mate de motor warm is gereden wordt het minder. Sommige ritten heb ik er nauwelijks last van en andere ritten lijkt het erger. De MT09 rijdt verder prima en op de ratel na heeft hij geen problemen. Ook ben ik toen ook nog naar een Yamaha dealer geweest en de monteur zei na een testrondje geen geluiden te horen die niet normaal waren. Ik vroeg me af of iemand weet wat het is en hoe ik dit kan geratel kan laten verdwijnen. Ik heb het opgenomen op een filmpje en het op youtube gezet om te beluisteren.
Ik hoor het graag!

Billy
ik heb hetzelfde geluid maar alleen als ik een contstante snelheid rij, vermoed iets met de koppeling want het verdwijnt als ik lichtjes de koppeling intrek.
 
ik heb hetzelfde geluid maar alleen als ik een contstante snelheid rij, vermoed iets met de koppeling want het verdwijnt als ik lichtjes de koppeling intrek.
Hallo helaas is dit een bekend probleem bij de MT09, kijk maar op internet naar de Amerikaanse versie F09, het is een koppelinghuis probleem waar de schok rubbers van versleten zijn, deze zijn niet zomaar te vervangen, ( is wel te doen mist u een techneut bent, zie internet filmpjes) een nieuw koppelinghuis origineel van Yamaha kost rond de 690 euro helaas, het is een vervelend geluid maar zal verder geen gevolgen hebben. Rgds Drive gaar
 
Bij sommige Yamaha's moet je je juist zorgen gaan maken als ze stoppen met rammelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan