geratel

23 mrt 2006
67
0
Vollenhove
beste mensen die hier wel verstand van hebben,

als ik mijn Gs500 in zijn vrij heb staan of 1e versnelling, hoor ik een soort van geratel.. Dit geluid duurt +/- 2 sec dan is het +/- 3 sec stil. Hierna herhaald zich dit steeds..

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt!!

GRT& Johan
 
Denk dat de omschrijving nogal algemeen is.

Een ratel kan duuzend en een mogelijke oorzaken hebben dus je zult wat specifieker moeten zijn.

- bij alle toerentallen ?
- Stijgt de frequentie naarmate het toerental stijgt
- Zit het linksonder, rechtsvoor, midden enz enz van je blok
 
Mijn nokkenasketting is namelijk pas geleden vernieuwd want hij rammelde voort als een gek. :r
Alleen was het bij mij tussen de 5000 & 7000 toeren.

Volgens mijn WPHB is het raadzaam om de ketting te vervangen bij 50000km en de mijne moest toch weg om de kleppen te laten controleren en eventueel te stellen.
Dat moet gebeuren om de 24000km en hij had al 48000 gelopen.

Zie topic
 
Kan ook het koppelingshuis zijn, dat werkt dus bij een motor ale een vleigwiel, maar juist bij stationair wil zo'n huis nog wel eens op de rand van versnellend /vertragend meedraaien.
Dit huis moet je krukas meeslepen tussen de verbrandings-slagen in, om hem mooi soepel te laten lopen dus , soms is het stationair toerental net ietsie te weinig om hem daar helemaal soepel in te laten lopen, dan wil dit huis nog wel eens via zijn ketting of tandwielen naar de krukas een beetje rammelen.
Zet hem eens met je aanslg een paar 100 toeren hoger , als het dan weg is weet je waar het vandaan kwam
 
Kan ook het koppelingshuis zijn, dat werkt dus bij een motor ale een vleigwiel, maar juist bij stationair wil zo'n huis nog wel eens op de rand van versnellend /vertragend meedraaien.
Dit huis moet je krukas meeslepen tussen de verbrandings-slagen in, om hem mooi soepel te laten lopen dus , soms is het stationair toerental net ietsie te weinig om hem daar helemaal soepel in te laten lopen, dan wil dit huis nog wel eens via zijn ketting of tandwielen naar de krukas een beetje rammelen.
Zet hem eens met je aanslg een paar 100 toeren hoger , als het dan weg is weet je waar het vandaan kwam


K@W@ is da man!! 8-)
hij doet weer normaal }) Thanx
 
Terug
Bovenaan Onderaan