Gerben her opstapper

Gerben Vet

Rookie
25 mrt 2020
1
1
Hallo,

Ik ben Gerben, 49 jaar beroep ov buschauffeur.

Momenteel rij ik woon werkwerkeer op de Bromscooter. op zich ok, ware het niet dat ik afhankelijk ben van een pont over het Noordzeekanaal. Wachten en wachten, dat ben ik wel eens beu. maar wel lekker goedkoop. :) 260 km voor 10 euro :)

Ik denk er over na om een motor te kopen, als ik die knoop door heb gehakt eerst even een lesje nemen denk ik.

Waar ik een beetje mee zit, ik wil er ongeveer 3000 aan uit geven. Waar ik tegen aanloop door onwetendheid is de leeftijd en kilometerstanden.
soms zie ik "jonge"motoren met veel kilometers waardoor ze in mijn prijsklasse komen. En soms oudere motoren van het zelfde typen met veel minder kilometers.
Zijn het eerlijke kilometers? Niet terug gedraaid?Als boekjes aanwezig zijn moet dat aantoonbaar zijn toch?

Motoren als cbf 600 hebben mijn aandacht. (of soort gelijk) maar nog niet mee gereden.
Honda CBF600 S ABS 2005 Zwart | CBF 600 SA - Bakker Motors Zaandam (Dient als v.b.)
Deze bv. verkregen door inruil...meer staat er niet. 78000, is dat veel weinig of gemiddeld...

Oudere motoren vragen aandacht, dat snap ik, maar heb geen zin om bv nog 1 of 2000 euro te moeten investeren aan reparaties Er staan veel aankoop tips op internet.
Techneut ben ik niet. rolletjes enzo vervangen met mijn bromscoot is geen probleem. :) maar verders..
 
Op zich hoeven wat meer kilometers bij een moderne motorfiets geen probleem te zijn. Op tijd onderhoud, met de juiste olie is dan wel belangrijk. Boekjes met onderhoudhistorie is dan wel wenselijk. De Honda CBR 600 is een prima motor. Ook voor een Honda met wat meer kilometers geldt, onderhoud, onderhoud en onderhoud. Dan hoeven een kilometer meer geen probleem te zijn.

Succes, speedking63 aka Pieter
 
:W Gerben
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom.
Bij oudere motoren boekjes te vinden is zoeken naar een spelt in een hooiberg,zelfs bij nieuwere mag je blij zijn als het er bij zit.
Om je nog verder ff te laten schrikken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan