Gerbing XR vergelijk met Duhan

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.373
625
Gelderland
Link duhan: Duhan motorfiets handschoen verwarmd - Review
Link Gerbing XR: XR heated gloves - Gerbing

Geleverde spullen
Gerbing XR (korte handschoen)
Verlengkabel (voor de accu)
Y-kabel (voor onder je motor jack)

Vandaag voor het eerst een setje Gerbing XR gebruikt met 2 graden boven nul.

Vergelijkingen ten op zichte van de Duhan:
- Gerbing is geheel van dikker leer. Daardoor veel stugger. Dat voel je meteen. Duhan is dun kunststof met padding. Dus bij het knijpen voor je wat tegenwerking. Maar natuurlijk ook omdat het leer nog nieuw is. Gevoel op de vingertoppen is wat minder.
- De maat tabel van Gerbing zou ik persoonlijk de lagere waardes aannemen dan zij zeggen. Mijn handpalm is 8 cm breed. Gerbing zegt dat maat S voor 8~8.5 cm is.
Maar ik vind het net passen. Iemand met 8.5 cm brede handpalm zou het heel goed te strak vinden. Misschien langs de winkel om te testen is beter.
- De kabels zijn gelukkig niet duur, dat is mooi. Ik heb geprobeerd de kabel zo te plaatsen dat er geen frictie is zodat het niet snel kapot kan gaan. Van de accu , langs onder de zitting naar voren, dan tussen zijkant kap naar buiten.
- Duhan licht koude toppen, Gerbing geen koude vingertoppen. Beide op max warmte (rood) Dit is super.
- Duhan wisselt warmte modes door 1 druk (onafhankelijk van tijdsduur). Gerbing moet ongeveer 2 sec ingedrukt zijn om van modes te veranderen.
- Duhan gebruikte materialen vs Gerbing: tot zo ver Gerbing top en Duhan ok.
- Hoelang gaat Gerbing mee? Hoe zijn de elektrische componenten in de handschoen: geen idee. Heb gehoord dat er iemand 3 jaar zonder problemen gebruikt.

Ben er dik tevreden mee. Heb geen extra lange met accu gekocht, omdat ik die accu's niet handig vind. En daarnaast zijn accu's duur en beperken je reis afstand.
Tenzij je een grotere accu pack met je mee zuilt. Gerbing heeft een 9AH accu te koop. Prijzig maar lekker veel capaciteit.

Extra opmerking volgen nog....
 
Gerbing geeft levenlang garantie,dat geeft al aan dat ze zeker zijn van hun kwaliteit,dat mag ook wel voor die prijs natuurlijk.
 
Ik heb zelf Gerbing,nu 2,5 jaar oud,bevallen nog steeds prima,1 nadeel is wat weinig gevoel door de dikte,
die van mij zitten aangesloten op de motor,iets wat aan te bevelen is omdat je dan altijd genoeg stroom heb op langere ritten.
 
Mooie dingen die Gerbing handschoenen.. maar idd weinig gevoel door de dikte.. Heb ze nu al heel lang ongebruikt in de kast liggen.

Heb nu handkappen en handvatverwarming; afgelopen week ging prima qua kou 's ochtends.. Heb zelfs een dag met zomerhandschoenen gereden bij 3 graden.

Zolang je "core" maar warm is (rond je borst/buik) dan blijft de rest ook warmer.
 
Update: Wat mij ook opviel: Gerbing heeft kortere vingers, dan Duhan. Dat is wel fijn. Dan komen de vinger eindes en palm niet zo extreem tegen je hand palm.
 
Mooie dingen die Gerbing handschoenen.. maar idd weinig gevoel door de dikte.. Heb ze nu al heel lang ongebruikt in de kast liggen.

Heb nu handkappen en handvatverwarming; afgelopen week ging prima qua kou 's ochtends.. Heb zelfs een dag met zomerhandschoenen gereden bij 3 graden.

Zolang je "core" maar warm is (rond je borst/buik) dan blijft de rest ook warmer.
Ooit eens op een motor met handvatverwarming bij -5 graden gereden zonder handschoenen ook dat ging prima,was wel
een motor met kuip,dat scheelt natuurlijk ook,maar ik dacht omdat er ook batterijen in kunnen heb je ook niet op de motor
warme handen,ook omdat ik vaak wandel is dat bij kou lekker.
 
Ooit eens op een motor met handvatverwarming bij -5 graden gereden zonder handschoenen ook dat ging prima,was wel
een motor met kuip,dat scheelt natuurlijk ook,maar ik dacht omdat er ook batterijen in kunnen heb je ook niet op de motor
warme handen,ook omdat ik vaak wandel is dat bij kou lekker.
Bij wandelen heb ik altijd aan het begin koude handen.. na een half uur heb je het gewoon warm en worden je handen ook warm.
Op de motor kan soms een verwarmd vest meer verschil maken dan verwarmde handschoenen.. Ga dan zelf toch eens uitproberen binnenkort (omdat ik praktisch geen kuip heb)
 
Bij wandelen heb ik altijd aan het begin koude handen.. na een half uur heb je het gewoon warm en worden je handen ook warm.
Op de motor kan soms een verwarmd vest meer verschil maken dan verwarmde handschoenen.. Ga dan zelf toch eens uitproberen binnenkort (omdat ik praktisch geen kuip heb)
Ja dat klopt,maar vind het wel prettiger als ze gelijk warm zijn,op mijn huidige motor heb ik geen last van een koud lijf,
dus heeft voor mij geen zin,er zit zelfs beenverwarming op.🤗
 
Update: gerbing kan op 7 volt of 12 volt. Als je direct op de motor accu aansluit is de temperatuur echt veel hoger. Omdat je voltage dan ongeveer 13.8 volt is, volgens Gerbing website. Dus: waarom niet een deep cycle litium batterij kopen en de Gerbing direct daarop aansluiten!


600 keer herladen ipv 500 van Gerbing. En meer capaciteit , en goedkoper ook nog. Als je veel verwarmde kleding hebt is een grotere capaciteit altijd beter! Kan mooi in de rugzak. De reden dat ik hierover nadenk is ook omdat als er regen is, wil je niet met die pluggen buiten koppelen.
 
Laatst bewerkt:
Is het dan niet handiger om spanningsregelaar ertussen te zetten? Paar slim gekozen weerstandjes en tadaa. Of een potmeter. Of zo.
 
Zou wel even oppassen met zo'n accu waar zomaar dingen aan gaat hangen..
E.v.t wel even een extra zekering ertussen/isoleren/ in een nette case zetten?
 
Zou wel even oppassen met zo'n accu waar zomaar dingen aan gaat hangen..
E.v.t wel even een extra zekering ertussen/isoleren/ in een nette case zetten?
begrijp ik, een apparaat trekt zoveel stroom ie nodig heeft.
Op dit moment heb ik mijn handschoen direct op de motor accu, (d.m.v. de standaard Gerbing kabel waar alleen een zekering inzit) en die wordt continue geladen door mijn motor dynamo, daardoor wordt de spanning bijv. 13.8 volt. Een accu die vol is net iets lager.
Dus als je aansluit op een externe accu van 12~13 volt via de kabel die beveiligd is is dat nooit een probleem.

Erg jammer dat een 7 volt accu niet die warmte kan genereren van direct op de accu.
 
begrijp ik, een apparaat trekt zoveel stroom ie nodig heeft.
Op dit moment heb ik mijn handschoen direct op de motor accu, (d.m.v. de standaard Gerbing kabel waar alleen een zekering inzit) en die wordt continue geladen door mijn motor dynamo, daardoor wordt de spanning bijv. 13.8 volt. Een accu die vol is net iets lager.
Dus als je aansluit op een externe accu van 12~13 volt via de kabel die beveiligd is is dat nooit een probleem.

Erg jammer dat een 7 volt accu niet die warmte kan genereren van direct op de accu.

De regelaar die op jouw handschoen zit is een lichtere variant dan op de oudere modellen Gerbing. Dus ook rechtstreeks op de accu laat hij maar rond de 8v door naar de verwarming elementen. Kortom heel veel warmer word hij niet dan met de accu's.

Met de oudere 12 volt varianten kreeg Gerbing soms klachten. Als mensen stil stonden bij het stoplicht etc kon je brandbaartjes krijgen omdat er geen rijwind meer was werden ze dan erg heet.


Vandaar de stap terug naar 7/8 volt zoals bij jouw variant! Echter mensen die de oude 12volt variant hadden vonden deze 7/8volt variant minder warm/heet. Mensen die geen referentie naar de oude 12volt varianten zullen het waarschijnlijk wel warm genoeg vinden omdat ze niet beter weten.

Gerbing gaat waarschijnlijk wel weer terug naar deze 12volt variant. Maar deze zijn wel met een beveiliging dat je +-15 sec(lees langer dan normaal) de knop moet indrukken om de hoogste stand in te schakelen. Zodat het een bewuste keus is als men brandblaartjes krijgt in het ergste geval. Maar zo blijft Gerbing wel de warmste handschoen op de markt.

In Engeland en Frankrijk zijn de 12volt varianten inmiddels verkrijgbaar en Nederland zal gok ik ergens dit jaar of volgend jaar ook wel een uitrol krijgen. Linkje Engelse variant Linkje Franse variant
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan