Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.404
13

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.923
41
42
Hoogezand
Bezoek site
set lagertrekkers voor bijvoorbeeld wiellagers

Mag ik vragen wat het merk is en wat je ervoor betaald hebt?
Heb namelijk afgelopen week nog €42.- excl. btw af moeten tikken voor één Kukko inwendige lagertrekker 18-23mm....
Komt via groothandel Bihr, is van Motion Pro

setje zit wel tegen de 180/190 aan, maar geen geklooi meer nu! *O* *O* Betaald zich in tijd tegenover prutsen met van alles en nog wat snel terug

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.133
1.356
45
Turnhout
Bezoek site
set lagertrekkers voor bijvoorbeeld wiellagersKomt via groothandel Bihr, is van Motion Pro

setje zit wel tegen de 180/190 aan, maar geen geklooi meer nu! *O* *O* Betaald zich in tijd tegenover prutsen met van alles en nog wat snel terug
Ik ben nog niet echt een goede wiellagertrekker tegen gekomen.

Vaak duurt het werken -ook de kwaliteitsets- met dergelijke trekkers langer dan een lasrupsje leggen in oude lager, en dan van de andere kant er uit tikken.

Kan zijn dat ik de goede nog niet in handen heb gehad, of dat ik er niet mee kan werken. Voor mij zou het best een goed stuk gereedschap zijn, alleen gezien het extra nu en de kosten niet echt waardevol op dit moment.

CrackeRR

MF veteraan
11 nov 2014
1.236
0
omg. Helmond
Volgpost..

Blinde lagertrekkers hoeven niet duur (meer) te zijn, tenzij je per se Kukko, Stahlwille, Hazet wil hebben.
Maar hoe is de kwaliteit? Heb wel eens vaker met van die goedkope rommel gewerkt en als het lager een perspassing had van meer dan 0.005 mm bogen de bekken al om. Niet bestand tegen de krachten.

Heb me 9 jaar geleden voorgenomen (toen ging ik op mezelf wonen) om, als ik dan toch geld uit moet geven aan gereedschap, nooit geen goedkope lidl/action achtige rommel te kopen.
Veels te vaak mezelf in de vingers gesneden met bijv. een goedkope slagmoersleutel (op lucht) die werkelijk waar nog geen M6 bout/moer los kreeg. Was wel goedkoop, dat dan weer wel!

Als je zuinig bent op gereedschap doe je er, zeker als particulier, je leven lang mee namelijk.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van Arnold, ik lees mee!

Edit:

Vaak duurt het werken -ook de kwaliteitsets- met dergelijke trekkers langer dan een lasrupsje leggen in oude lager, en dan van de andere kant er uit tikken.

Kan zijn dat ik de goede nog niet in handen heb gehad, of dat ik er niet mee kan werken. Voor mij zou het best een goed stuk gereedschap zijn, alleen gezien het extra nu en de kosten niet echt waardevol op dit moment.
Alleen dat gaat niet altijd hè...soms zit een lager gewoon blind in een kamer of kun je niet lassen omdat je er bijv. niet bij kunt met je toorts of je eerst de gehele ECU moet loskoppelen om piekspanningen op de print te voorkomen.

Laatst bewerkt:

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.597
567
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl

Idem, ik denk er precies zo over....... :+

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.133
1.356
45
Turnhout
Bezoek site
Maar hoe is de kwaliteit? Heb wel eens vaker met van die goedkope rommel gewerkt en als het lager een perspassing had van meer dan 0.005 mm bogen de bekken al om. Niet bestand tegen de krachten.

Heb me 9 jaar geleden voorgenomen (toen ging ik op mezelf wonen) om, als ik dan toch geld uit moet geven aan gereedschap, nooit geen goedkope lidl/action achtige rommel te kopen.
Veels te vaak mezelf in de vingers gesneden met bijv. een goedkope slagmoersleutel (op lucht) die werkelijk waar nog geen M6 bout/moer los kreeg. Was wel goedkoop, dat dan weer wel!

Als je zuinig bent op gereedschap doe je er, zeker als particulier, je leven lang mee namelijk.

Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van Arnold, ik lees mee!

Edit:Alleen dat gaat niet altijd hè...soms zit een lager gewoon blind in een kamer of kun je niet lassen omdat je er bijv. niet bij kunt met je toorts of je eerst de gehele ECU moet loskoppelen om piekspanningen op de print te voorkomen.
Dat laatste klopt.
Wiellagers komen veel vaker voor, en dat geen 60x zo snel als pielen met de lagertrekkers, tenminste die ik in handen heb gehad (incl Kukko)

JAMF

MF veteraan
12 aug 2006
2.564
35
44
Rotterdam
Sjonge, die mode zijn wel snel met op slot gooien.
2502 posts, nog geen nieuw topic en ook geen link naar deze meer te plaatsen

Blij dat ik deze weer gevonden heb.. Het gereedschap topic op Tweakers gaat nergens over

Laatst bewerkt:

BobberB

Die hard MF'er
14 jul 2009
725
0
29
Zwolle
Ik geef liever iets meer geld uit aan een goede lagertrekker om de ergernis van een goedkope te voorkomen!

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
12.931
1.037
54
tilburg
Ik gebruik altijd een drevel om de lagers eruit te tikken :P

De afstandshouder geeft altijd wel iets mee,en dan kun je de drevel net op het randje van het lager zetten en eruit tikken.(een goede drevel schiet er ook niet af)
Werkt bij mij tot nu toe 100% :)

P.S. Geldt natuurlijk alleen voor wielen :)

Laatst bewerkt:

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.404
13
Sjonge, die mode zijn wel snel met op sloot gooien.
2502 poets, nog geen nieuw topic en ook geen link naar het oude.

Blij dat ik deze weer gevonden heb.. Het gereedschap topic op Tweakers gaat nergens over
Misschien kan Martel nog een berichtje schrijven in het vorige topic

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.133
1.356
45
Turnhout
Bezoek site
Ik gebruik altijd een drevel om de lagers eruit te tikken :P

De afstandshouder geeft altijd wel iets mee,en dan kun je de drevel net op het randje van het lager zetten en eruit tikken.(een goede drevel schiet er ook niet af)
Werkt bij mij tot nu toe 100% :) [afbeelding]

P.S. Geldt natuurlijk alleen voor wielen :)
Soms geen marge van afstandbus, of vaste bus in naaf.
Soms ook erg brede naaf....

Maar dit is idd nog sneller dan het lasrupsje.

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.280
143
dussen
Bij Ducati zit er een uitsparinkje in de afstandhouder, daar zet je je drevel in en dan tikje met de afstandhouder het ene lager eruit

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.352
8
51
omg. den bosch
weet iemand hoe het kan dat ik de foto's niet kan zien.
ik zie alleen maar een gestippelde rechthoek met linksboven de foto naam b.v. lagertrekker.jpg

alvast bedankt.

Daniell1987

MF veteraan
9 dec 2008
12.860
13
31
Beaverwijk
Foto's zijn stuk vandaag... ze zullen wel het e.e.a. met de webservers aan het doen zijn.
Bij mij doen ze het momenteel ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.