Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waaaaaaaaaaaaa........................... rennuh!

En ik ben er ook weer bij.

Lekker bankje Remco! Ik heb zelf 3jaar terug een nieuwe Chinees gekocht. Voor mij is ie goed genoeg. Heb nog staan kijken bij een ultiem mooie AI Hembrug maar ik heb geen 380V. En die was ook 2keer zo duur als de Chinees. En had ook geen digitale uitlezing. Chinees wel.
Plemp nog eens wat foto's neer als ie helemaal klaar is?

En met die lompe banken heb ik wel ervaring. Hier een schroefasje van 'ons';

[afbeelding]



:9~
 
Soms heb je eens een keertje mazzel, en vind je iets leuks op een rommelmarkt.
Vanmiddag op de rommelmarkt tussen de stalletjes met speelgoed, kleding en de oude kopjes en schotels
zie ik tussen de prullen een dicht doosje met Mitutoyo er op. Met dus een zo te zien hagelnieuwe digitale schuifmaat er in.
Wat wil je voor dat ding hebben, als antwoord doe maar een tientje.
Heb maar niet eens de moeite genomen om af te dingen. thuis gelijk even gekeken wat dat model online nu kost, toch nog rond de 130 euro bij de meeste.
Mijn dag was weer goed.
 
redeemer Maar wat moet je geven voor zo.n chinees ding dan.
Ik had de Meuser voor 1000 euro en heb er aan de DRO, frequentie regelaar en nieuwe motor en wat verf nog een keer 600 achteraan gegooid.
Ook nog wel wat werk aan gehad natuurlijk maar dat is hobby.
Er zijn ook frequentie regelaars die van een fase in drie fase uit maken.
En een AI of een chinees , dat scheelt nogal een beetje alhoewel ik de AI bankjes wel wat overprijst vind.
Heb ook zo.n ding gehad, liep op zich heel erg mooi maar toch een klein ding en dat geklooi met wisselwielen ben ik geen fan van.
 
Waaaaaaaaaaaaa........................... rennuh!

En ik ben er ook weer bij.

Lekker bankje Remco! Ik heb zelf 3jaar terug een nieuwe Chinees gekocht. Voor mij is ie goed genoeg. Heb nog staan kijken bij een ultiem mooie AI Hembrug maar ik heb geen 380V. En die was ook 2keer zo duur als de Chinees. En had ook geen digitale uitlezing. Chinees wel.
Plemp nog eens wat foto's neer als ie helemaal klaar is?

En met die lompe banken heb ik wel ervaring. Hier een schroefasje van 'ons';

[afbeelding]

Djesus wat een apparaat!
 
Ik ben erg tevreden over tengtools, is iets duurder als mannessman en dergelijke, maar nog lang niet de prijs van gedore of snap on.
En het is gewoon goed spul, niet perfect of het beste wat je kunt kopen maar gewoon best wel goed.
Of natuurlijk op MP een leuk setje snap on zien te vinden.
 
Ik ben erg tevreden over tengtools, is iets duurder als mannessman en dergelijke, maar nog lang niet de prijs van gedore of snap on.
En het is gewoon goed spul, niet perfect of het beste wat je kunt kopen maar gewoon best wel goed.
Of natuurlijk op MP een leuk setje snap on zien te vinden.


Ik heb een aantal jaar met Tengtools gesleuteld, goed spul en erg ondergewaardeerd naar mijn mening.
 
Ik heb een aantal jaar met Tengtools gesleuteld, goed spul en erg ondergewaardeerd naar mijn mening.

Prima spul, heb het zelf ook (nee ik verkoop geen Teng Tools gereedschap :+ )
Alleen de ratels ben ik nog niet zo kapot van, beetje kracht er op en ze gaan "op slot" (jaja moet dan een wringijzer gebruiken, maar.........praktijk=kracht op ratels). Overigens zijn ratels wel kostenloos vervangen! Lang leve levens lange garantie!
 
Prima spul, heb het zelf ook (nee ik verkoop geen Teng Tools gereedschap :+ )
Alleen de ratels ben ik nog niet zo kapot van, beetje kracht er op en ze gaan "op slot" (jaja moet dan een wringijzer gebruiken, maar.........praktijk=kracht op ratels). Overigens zijn ratels wel kostenloos vervangen! Lang leve levens lange garantie!


Klopt inderdaad, de ratels zijn niet best, moet er wel bijzeggen dat ik dit jaar al 2 Facom ratels stuk heb gehad :X
En ik gebruik wel een wringijzer ;)
 
Prima spul, heb het zelf ook (nee ik verkoop geen Teng Tools gereedschap :+ )
Alleen de ratels ben ik nog niet zo kapot van, beetje kracht er op en ze gaan "op slot" (jaja moet dan een wringijzer gebruiken, maar.........praktijk=kracht op ratels). Overigens zijn ratels wel kostenloos vervangen! Lang leve levens lange garantie!

ben ik het niet mee eens, een ratel moet ook gewoon heel blijven. Die gedachte is iets van vroeger denk ik.
Ze maken ook momentsleutels met ratelmechanisme...
 
Ik heb jaren geleden een crescent tool kit gekocht met ratel, doppen en bits. Ik had weinig geld (student) en het was mijn eerste doppenset. De ratel werkt nog steeds supergoed.

Ik heb een tijdje geleden ook enkele facom, gedore, en oude lauravia ratels op de kop kunnen tikken met verschillende doppen van facom, stahlwille, sam, etc... en eigenlijk gebruik ik die crescent ratel nog het meeste. Misschien gewoonte. Ik sleutel ook maar als hobby, maar in mijn ogen is het nog steeds een goede set.
 
Ach als je een kar krijgt toe gestuurd als je een top kist besteld in de aanbieding dan zit prijs kwaliteit verhouding best goed
Kar zit trouwens best goed in elkaar
Haha, serieus?

Das dan lekker.

Niet alles is daar te m in hoor, maar het blijft een prijsvechter, aan de onderkant vd markt. Prima voor hobby (ook niet alles), maar het merendeel is niet voor werkplaatsen.

Toch heb ik ook Datona-spullekes. Een paar. T grip sleutels incl hangrekje bijv. En een laag krukje.
Bakjes in een rekje. Dat soort spul.
 
ze hebben nu een 3 halen = 2 betalen actie.
ik wou nog wat van die losse schaarliftjes hebben die je b.v. op de brug onder het blok kan zetten, dus ik denk,.... ik grijp mijn kans.
blijken die dingen daar 69 euro te zijn, terwijl die normaal 50 euro zijn (soms nog minder in de aanbieding).
tsja,.... dan valt zo'n actie toch wel tegen, in ieder geval in mijn situatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan