Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier een nieuwe lader gekocht voor 6 tientjes en klaar. omvormer had ook gekund maar dit werkt toch makkelijker.
En douane gewoon schijt aan hebben en lekker in je koffer proppen.
Voor het prijsverschil wil ik dat risico wel lopen :Y
 
Die douane hoef je helemaal geen schijt aan te hebben, dat mag je gerust legaal meenemen.
Je mag belastingvrij maximaal €430 aan goederen invoeren, dat setje kost geen €430.
In de VS en Canada is dat spul veel goedkoper.
Welke heb je ? zoiets ? http://www.homedepot.ca/product/m18-cordless-lithium-ion-2-tool-combo-kit/814076

3 jaar geleden heb ik zelf een DeWalt setje met accuklopboormachine+slagschroevendraaier+lamp gekocht, was $300. Dezelfde set wordt in NL verkocht voor ongeveer €450
Daar heb ik toen ook een 230V lader voor gekocht in NL (via Ebay)
Op die lader stond alleen 110V en geen 110-230V (zoals bijvoorbeeld op een laptoplader, gsmlader, scheerapparaat etc)

De 110V lader heb ik een paar weken geleden verkocht aan een Pawnshop 8-) voor $25, ik was namelijk weer op vakantie in de VS ;)
 
Vind het helemaal geweldig die zomer rommelmarkten, daar staan dus echt vaak amateur verkopers die soms werkelijk geen idee hebben wat zij verkopen.
Vandaag weer dit setje, doe maar twee tientjes.
Toch maar even opgezocht waar de markten zijn, word de hele vakantie dus iedere dag naar de markt.
Foto-7FNDMLSC-G.jpg
 
@ASW: wat is het?

Dat wist de verkoper dus denk ik ook niet.
compleet setje om binnen diameters ( cilinderboringen) te meten van 50 mm tot 160 mm
En dan op 0,01 mm schaalverdeling, dus nog wel te bepalen tot op ca 0,0025 mm
Niet iets wat ik nu iedere dag nodig zal hebben, maar zo.n mooi stukje gereedschap laat ik dus niet liggen. werkt mooier als een schuifmaat, kan veel dieper meten
 
Laatst bewerkt:
Vind het helemaal geweldig die zomer rommelmarkten, daar staan dus echt vaak amateur verkopers die soms werkelijk geen idee hebben wat zij verkopen.
Vandaag weer dit setje, doe maar twee tientjes.
Toch maar even opgezocht waar de markten zijn, word de hele vakantie dus iedere dag naar de markt.
[afbeelding]

Afgelopen weekend op de rommelmarkt een Gedore griptang (a.k.a. moordenaar) voor €1 en een zweedse tang van een halve meter voor €10 gekocht. Beide zgan.......whoop whoop.
 
Dat wist de verkoper dus denk ik ook niet.
compleet setje om binnen diameters ( cilinderboringen) te meten van 50 mm tot 160 mm
En dan op 0,01 mm schaalverdeling, dus nog wel te bepalen tot op ca 0,0025 mm
Niet iets wat ik nu iedere dag nodig zal hebben, maar zo.n mooi stukje gereedschap laat ik dus niet liggen. werkt mooier als een schuifmaat, kan veel dieper meten

Is die nog juist gekalibreerd denk je? Want als je dat niet weet, dan weet je ook niet of de meetresultaten kloppen...
 
Is die nog juist gekalibreerd denk je? Want als je dat niet weet, dan weet je ook niet of de meetresultaten kloppen...
Nog nooit met zo'n ding gewerkt zeker? Je gebruikt hem in combinatie met een beugelschroefmaat, instellen op een ronde maat in de buurt van de cilinderboring en dan de cilinder meten. Op de klok zie je dan of je boven of onder de ingestelde maat zit. Op verschillende plaatsen meten en je weet of je cilinder rond is en ook of ie conisch is of niet.
 
Die douane hoef je helemaal geen schijt aan te hebben, dat mag je gerust legaal meenemen.
Je mag belastingvrij maximaal €430 aan goederen invoeren, dat setje kost geen €430.
In de VS en Canada is dat spul veel goedkoper.
Welke heb je ? zoiets ? http://www.homedepot.ca/product/m18-cordless-lithium-ion-2-tool-combo-kit/814076

3 jaar geleden heb ik zelf een DeWalt setje met accuklopboormachine+slagschroevendraaier+lamp gekocht, was $300. Dezelfde set wordt in NL verkocht voor ongeveer €450
Daar heb ik toen ook een 230V lader voor gekocht in NL (via Ebay)
Op die lader stond alleen 110V en geen 110-230V (zoals bijvoorbeeld op een laptoplader, gsmlader, scheerapparaat etc)

De 110V lader heb ik een paar weken geleden verkocht aan een Pawnshop 8-) voor $25, ik was namelijk weer op vakantie in de VS ;)
Weer wat geleerd *O*
Tijd om eens vakantie te gaan voeren.

Had ik eerder moeten weten, begin vorig jaar nog daar bij Homedepot lopen neuzen :+
 
ik heb in januari mijn voorhamer uitgeleend aan een bedrijf hier op de hoek, Na een maand gaan vragen waar die bleef, krijg ik een gebroken hamer terug.

ff duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is en dat ze het mogen repareren of een nieuwe mogen regelen.

Vandaag maar eens langs geweest, blijkt dat ze er een 20 cm kortere steel op geprutst hebben, terwijl de bovenkant totaal niet vast zit.

full


ik ga wel weer een nieuwe kopen. '(
 
leuk he dat uitlenen van gereedschap. Ik ben daarmee gestopt.
Hou er sowieso al niet van om achter je eigen spullen te moeten gaan. en dan helemaal als het stuk is. Dan horen ze het goed te fixen/nieuwe geven. Dat is het risico van lenen. ik koop dan liever gereedschap dan dat ik het moet lenen.

De meeste bedrijven hier hebben respect voor elkaars tools en lenen aan elkaar is nooit een probleem, behalve natuurlijk de automaterialen zaak op de hoek
full


Aan particulieren leen ik alleen met een borg van 150% van de nieuw waarde en een duidelijke terug breng datum
 
leuk he dat uitlenen van gereedschap. Ik ben daarmee gestopt.
Hou er sowieso al niet van om achter je eigen spullen te moeten gaan. en dan helemaal als het stuk is. Dan horen ze het goed te fixen/nieuwe geven. Dat is het risico van lenen. ik koop dan liever gereedschap dan dat ik het moet lenen.
uitlenen gereedschap, alleen wanneer ik weet dat de persoon er ook goed mee om gaat en ook niet te beroerd is om mij iets uit te lenen. met dat soort personen krijg je een nieuwe en vaak betere als ze iets gesloopt hebben :)

je moet zo langzamerhand al je uitleen acties op papier gaan vastleggen en de mensen laten tekenen, misschien dat je ze dan verantwoordelijk kunt krijgen voor het spul wanneer het stuk afgeleverd word...

Edit:
Aan particulieren leen ik alleen met een borg van 150% van de nieuw waarde en een duidelijke terug breng datum
dat kan natuurlijk ook :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb in januari mijn voorhamer uitgeleend aan een bedrijf hier op de hoek, Na een maand gaan vragen waar die bleef, krijg ik een gebroken hamer terug.

ff duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is en dat ze het mogen repareren of een nieuwe mogen regelen.

Vandaag maar eens langs geweest, blijkt dat ze er een 20 cm kortere steel op geprutst hebben, terwijl de bovenkant totaal niet vast zit.

[afbeelding]

ik ga wel weer een nieuwe kopen. '(
...en vannacht de oude 'terugbrengen' bij hen in de werkplaats.... O-)
 
ik zeg de fik in die tent, dan hoeven ze helemaal niks meer te lenen. :P Wolla dat zal ze leren.

Ik leen ook niks meer uit in principe, tenzij ik er zelf bij ben. Er zijn maar enkele die ik het toevertrouw en waarvan ik ook weet dat ik het op tijd terug krijg (als ze klaar zijn dus) en als het stuk gaat dat ik het zelfde of beter terug krijg. Lijkt mij vanzelf sprekend.
 
Iemand een idee waar je betaalbare sloten kan kopen voor deuren?

Gaat om een binnendeur waar een bijzetslot + cilinder met knop + beslag op moet komen als extra.
Hoeft niet mega anti inbraak te zijn aangezien de voordeur is voorzien van Nemef sloten en prima op orde is.

Bij Praxis gaan kijken: Slot 60, knopcilinder 55, beslag 35. Gaat helemaal nergens meer over natuurlijk.
Ze hadden een paar maanden terug ook nog een huismerk hangen maar dat is opeens weg dus alleen maar Nemef spul.
 
ik heb in januari mijn voorhamer uitgeleend aan een bedrijf hier op de hoek, Na een maand gaan vragen waar die bleef, krijg ik een gebroken hamer terug.

ff duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is en dat ze het mogen repareren of een nieuwe mogen regelen.

Vandaag maar eens langs geweest, blijkt dat ze er een 20 cm kortere steel op geprutst hebben, terwijl de bovenkant totaal niet vast zit.

[afbeelding]

ik ga wel weer een nieuwe kopen. '(
Bij ze door de ruit smijten nadat je er een paar autos mee hebt bewerkt.
Dat is geen manier van doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan