Gereedschap vervangen balhoofdlager

commuter

MF'er
30 sep 2015
149
0
Ik krijg de binnenste schaal van het bovenste balhoofdlager niet van de conische stuuras(?) af... heb hem al flink verhit en probeer met een schroevendraaier/hamer de schaal naar beneden te slaan maar krijg er echt geen beweging in. Heb ook niet veel vlees om op te slaan dus schroevendraaier schiet er steeds af of ik moet in een veel te grote hoek slaan... Schiet niet echt op dus ik denk dat ik van de week even naar een motorgarage rij om te vragen of ze het daar kunnen doen.

Een veel beter alternatief lijkt het me om het juiste gereedschap hiervoor te kopen maar vrees dat dit te duur gaat worden. Weten jullie waar ik het best naar kan kijken? Hoe heet het gereedschap wat hiervoor bedoeld is?

Dank

Zoiets bedoel ik dus maar dit ding kost 150 euro
08-0544.jpg


Misschien dat er trouwens iemand in de regio Rotterdam woont en mij evne wilt helpen met dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
gelukt, met de dremel Is het idd een eitje. Gewoon een sleuf in geslepen en met de beitel een paar klappen op de sleuf tot de schaal scheurd. Dan tik je hem er zo van af.

Nu nog thuis zien te komen.. Mijn vriendin heeft de portiekdeur dicht getrokken met de sleutel nog in het slot (aan de binnenkant)... Sleutelmaker onderweg...
 
gelukt, met de dremel Is het idd een eitje. Gewoon een sleuf in geslepen en met de beitel een paar klappen op de sleuf tot de schaal scheurd. Dan tik je hem er zo van af.

Nu nog thuis zien te komen.. Mijn vriendin heeft de portiekdeur dicht getrokken met de sleutel nog in het slot (aan de binnenkant)... Sleutelmaker onderweg...
Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Kun je in de tussentijd mooi ff nieuwe lager plaatsen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan