Gereedschap(wagen)

IkbenTjabo

Rookie
27 apr 2017
1
0
Ik wil al een tijdje een complete Gereedschapswagen kopen zodat ik alles is een keer netjes gesorteerd heb (vindt het vrouwtje ook fijn) ik heb een budget van ongeveer €500-700 voor een wagen met minimaal een goed doppenset en Een goede set sleutels. Ik zit bij Gereedschapdeal en Datona te kijken en eigenlijk heeft deze mijn voorkeur: https://www.gereedschapdeal.com/ragnor-gereedschapswagen-gevuld-toolmaster-rood.html?sqr=Toolmaster& deze wagen lijkt het zelfde als die van Datona maar heeft dan ook nog van die schuimrubberen inlays! Iemand ervaring met deze wagen? Is dit überhaupt een beetje kwaliteit of drie keer sleutelen en kapot??
 
Ik wil al een tijdje een complete Gereedschapswagen kopen zodat ik alles is een keer netjes gesorteerd heb (vindt het vrouwtje ook fijn) ik heb een budget van ongeveer €500-700 voor een wagen met minimaal een goed doppenset en Een goede set sleutels. Ik zit bij Gereedschapdeal en Datona te kijken en eigenlijk heeft deze mijn voorkeur: https://www.gereedschapdeal.com/ragnor-gereedschapswagen-gevuld-toolmaster-rood.html?sqr=Toolmaster& deze wagen lijkt het zelfde als die van Datona maar heeft dan ook nog van die schuimrubberen inlays! Iemand ervaring met deze wagen? Is dit überhaupt een beetje kwaliteit of drie keer sleutelen en kapot??
Kwalitatief gezien is dit gewoon het goedkoopste van het goedkoopste (komt allemaal uit dezelfde Chinese fabriek met een eigen logootje/merkje van de importeur), hoe snel het kapot gaat hangt er vanaf hoe erg jij het spul mishandeld. ;)
 
Deel het aantal stuks in zo'n set even door de prijs en je weet dat de schroevendraaiers dan nog goedkoper zijn dan uit de €5,- bak, dus ja na 3 keer sleutelen kapot.
Daarnaast zit er in een complete kar waarschijnlijk al spullen die je al hebt en ook nog eens van betere kwaliteit (hoop ik voor je).
Je kunt beter investeren in een lege kar en zelf met wat regelmaat een goede sleutel of bitset kopen als je er een nodig hebt. Er zijn op youtube filmpjes hoe je zelf een inlay kunt maken als dat je grootste wens is.
Kwalitatief gereedschap heeft ook een betere fit waardoor je bijvoorbeeld bouten en moeren minder snel rond zult draaien.
 
Je kunt beter investeren in een lege kar en zelf met wat regelmaat een goede sleutel of bitset kopen als je er een nodig hebt. Er zijn op youtube filmpjes hoe je zelf een inlay kunt maken als dat je grootste wens is.
Kwalitatief gereedschap heeft ook een betere fit waardoor je bijvoorbeeld bouten en moeren minder snel rond zult draaien.

Precies dat! :t
 
Ik heb ik hetzelfde schuitje gezeten. Ik had al koffers,lades etc vol gereedschap maar wilde toch een kar waar bijna alles in zit.

Voor jouw budget vallen A merken als heel snel af.
Heb nu iets meer dan een jaar een betaalbare maar aardig volle kar inbezit , ben er tot nu toe tevreden over en er is nog niks kapot!
Was er een beetje huiverig voor maar voor het geld en wat je krijgt is het het proberen waard dus toen toch maar gekocht, ander had ik altijd nog een leuke kar die ik met de tijd kon voorzien van andere inhoud.

Succes met je keuze!

Deze heb ik.
https://link.marktplaats.nl/m1148055797
 
Ik zou het geld besteden aan goed gereedschap en aan een plaat hout, en dat goeie gereedschap aan de houten plaat aan de muur ophangen, is het ook opgeruimd, en heb je maximale kwaliteit gereedschap voor je centen ;)
 
Gewoon goed gereedschap kopen. Goedkoop gereedschap past meestal net niet lekker.
Voor je zelf nagaan wat je nodig hebt want er zitten een hoop dingen in een kar die je misschien nooit gaat gebruiken.

Als je zoekt op het forum kom je genoeg topics tegen over goede merken gereedschap.
 
Kijk eens op de site van : van cranenbroeck.nl. Veel gereedschapwagens in diverse prijsklassen en afmetingen tegen betaalbare prijzen. Koop er dan goed gereedschap bij en je haalt dat wel met je genoemd budget. Ook gereedschap hebben ze daar. Succes :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het geld besteden aan goed gereedschap en aan een plaat hout, en dat goeie gereedschap aan de houten plaat aan de muur ophangen, is het ook opgeruimd, en heb je maximale kwaliteit gereedschap voor je centen ;)

Dat vind ik echt helemaal niks. Verschrikkelijk zelfs.
Heb een kar van mannesman.
Geen topkwaliteit. Maar om een beetje aan motors te sleutelen perfect.
Heb de wagen nu 4 jaar en niks kapot gehad. Dacht dat die toen 500 koste
 
Tja.. een kar mét gereedschap voor 700 euro is moeilijk als het ook goed moet zijn...
"Budget" gereedschap wat in mijn ogen erg goed is is Teng Tools. Ook de garantie;


Levenslange garantie met Teng Tools.
Alle gereedschappen met de naam Teng Tools zijn ontworpen en vervaardigd volgens de normen ISO, DIN en andere internationale standaarden. De levenslange garantie waarborgt u dat elk product, die onder normale omstandigheden werd gebruikt, zal worden hersteld of vervangen in geval van een defect als gevolg van fabricagefout. U dient het artikel aan te bieden bij Vynckier, de herstelling of vervanging gebeurt kosteloos. Transportkosten zijn ten laste van de eindklant. Gewone slijtage door veelvoudig of intensief gebruik van momentsleutels valt buiten de levenslange garantie, evenals verkeerd gebruik van alle gereedschappen. Dit wordt beoordeeld door de Technische dienst van Vynckier. Indien het gereedschap buiten de garantie valt, wordt u een offerte bezorgd voor de herstelling. Roestvorming valt buiten de garantievoorwaarden.




Maar; een lege kar van teng tools is rond de 500 euro.. Er is wel zoiets;
BOSTOOLS.NL | Product niet gevonden
En daar zit denk ik toch behoorlijk wat in van wat je vaak nodig hebt..

Geen idee of zoiets je aan staat. En de betreffende winkel / artikel is slechts als voorbeeld. Wellicht elders goedkoper of nog uitgebreider voor iets meer/minder. Even zoeken dus.

Maar Teng maakt goed spul en is betaalbaar. Je kan ook wel gelijk weer uitwijken naar Gedore/Facom/Beta/Hazet maar dat is juist allemaal weer niet betaalbaar.
En al die onbekende huismerken van Datona of HBM etc; dat zou ik links laten liggen..
 
Laatst bewerkt:
Ohja welkom hier ! :W


Statistieken:
Laatste bezoek: donderdag 27 april 2017 07:54 (1 dag, 11 uren en 17 minuten geleden)
Laatste actie: list_messages/424510
Aantal berichten geplaatst: 1
Gemiddeld aantal berichten per dag: 1,00
Tijd besteed op dit forum: 1 minuut
Geregistreerd op: donderdag 27 april 2017 07:45 (1 dag en 11 uren geleden)

B|
 
Wat mij opvalt is.... dat in geen enkele kist een setje ring/ring sleutels is te vinden. Toch vaak wel erg handig
 
Dacht ik koop goed gereedschap, Facom.

Het rode kunststof van de schroevendraaiers verpulverd gewoon en brokkelt af...

Bij een kniptang is een punt afgebroken. Wel een nieuwe gekregen.

Bij mij ratelset deed een ratel het niet meer. Ook een nieuwe gekregen.

Nu is het wel enkele jaren oud maar was geen goedkoop gereedschap en ik gebruik het gereedschap voor hobbydoeleinden dus niet dagelijks.

Dus een duur c.q. bekend gereedschap zegt ook niet alles!
 
Dacht ik koop goed gereedschap, Facom.

Het rode kunststof van de schroevendraaiers verpulverd gewoon en brokkelt af...

Bij een kniptang is een punt afgebroken. Wel een nieuwe gekregen.

Bij mij ratelset deed een ratel het niet meer. Ook een nieuwe gekregen.

Nu is het wel enkele jaren oud maar was geen goedkoop gereedschap en ik gebruik het gereedschap voor hobbydoeleinden dus niet dagelijks.

Dus een duur c.q. bekend gereedschap zegt ook niet alles!

Zelf ben ik een Beta-fan. Kost klauwen met geld maar F1/MotoGp-stallen gebruiken het en ik ben een meeloper :$
 
Ik snap de tips van goed (duur) gereedschap kopen wel.
Toch ben ik blij met mijn mannesman wagen die ik 5 jaar geleden heb gekocht.

Misschien niet de beste kwaliteit, maar het meeste is goed genoeg voor de hobbyist. En wat kapot gaat dat vervang ik door betere kwaliteit.

Het argument dat je met een gevulde wagen ook gereedschap koopt wat je nooit gebruikt ben ik het niet mee eens. Je kunt niet altijd op voorhand weten wat je nodig hebt en ik grijp niet graag ergens op mis. Beter teveel dan te weinig vind ik.
 
Het nadeel van goedkoop gereedschap is niet alleen dat het snel kapot gaat, maar ook dat je je bouten en moeren snel rond draai.

Uiteraard niet door een goedkope kar ;)
 
Het nadeel van goedkoop gereedschap is niet alleen dat het snel kapot gaat, maar ook dat je je bouten en moeren snel rond draait.
En dan vergeet je nog dat bij breuk je ook je klauwen meestal flink open haalt!!

Ik heb 40jaar geleden veel kwaliteits-gereedschap gekocht. Dat was idd een rib uit je lijf. In alle jaren heb ik er de gekste dingen mee gedaan. Ook soms dat je eigenlijk wel kon weten dat het niet goed voor het gereedschap zou zijn. Toch is er vrijwel niets stuk gegaan. Verder passen de sleutels en schroevendraaiers ook beter dan die troep uit de rommelbak..............

Ik heb 1x een pijpsleutel, toen al ongeveer 15 jaar oud, gescheurd gehad. (mss was dat ook wel een beetje eigen fout) Bij inleveren na defect, was garantie zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan