Gereedschapssetje CBR600F (1996) WAAR?

Kir

MF veteraan
25 jun 2006
5.046
0
Den Haag
Ok, ik geef het toe, als blond meisje heb ik niet zo heel veel verstand van de techniek, maar ik zit toch even met een vraag.

Ik heb een CBR600F uit 1996 (F3) waar ik met veel plezier op rij. Nou had het me fijn geleken als ik onder bij buddyseat een ruimte had gehad om spulletjes in op te bergen, waar je dan makkelijk iets kwijt kan (een slot ed.) Dus ik heb een beetje rondgekeken rondom mijn fiets, maar ik kan NIETS vinden wat er op lijkt waarmee ik mn buddy open kan maken. Vriend van me heeft gekeken, maar kwam tot de conclusie dat er eventueel een kleine ruimte zit, maar dat daar een gereedschapssetje zou kunnen zitten.

Ik heb ook het gevoel dat die daar zit, want mijn motor zelf rinkelt niet, maar bij het nemen van iets te hoge drempels, hoor ik dus iets rinkelen.

Nou denk ik bij mezelf, als daar nou een setje onder mijn buddy zit, zou het dan niet HANDIG zijn, als je daar makkelijk bij kan.

Dus eigenlijk komt het hier op neer:

* Zit dat setje er echt? Of rinkelt mn motor?
* En hoe kom ik daar zonder mn motor eerst comleet te strippen?

Alvast bedankt :)
 
full


Oh ja, bij mij kan je dus me buddy sit erafschroeven nadat je die zijpanelen hebt verwijderd.

Ik heb me best gedaan! :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een f2 en daar zit hij inderdaad onder de zit, in de accubak. Er zit bij mij een klepje waar vroeger het gereedschap achter zat. (nu niet meer dus) Je zit er dus eigenlijk op als je aan het rijden bent.

Danku voor vraag 1!

Maar nu nog hoe ik het setje daaronder vandaag krijg :P
_edit_ JEEJ!

Maar moet ik daar nou dan eerst de kappen eraf halen ?
 
Laatst bewerkt:
Raar, eerst gereedschap nodig hebben om bij je gereedschap te kunnen :?
Bij mij (Kawa KLE 500) is dat kleine achterste zijkapje er met de contactsleutel af te nemen en dan trek je het zakje er zo vanonder (zadel hoeft er niet af). Vijf seconden werk. Bij mij steekt daar normaal het schijfremslot. Maar nu is niks normaal, platen zijn er allemaal af en dus steekt daar nu ook niks. KLEintje rammelt zo al genoeg :)
 
Raar, eerst gereedschap nodig hebben om bij je gereedschap te kunnen :?
Bij mij (Kawa KLE 500) is dat kleine achterste zijkapje er met de contactsleutel af te nemen en dan trek je het zakje er zo vanonder (zadel hoeft er niet af). Vijf seconden werk. Bij mij steekt daar normaal het schijfremslot. Maar nu is niks normaal, platen zijn er allemaal af en dus steekt daar nu ook niks. KLEintje rammelt zo al genoeg :)

Ja dat dacht ik dus ook toen ik erachter kwam dat je eerst die hele buddy eraf moet halen en je kappen, voordat je bij het gereedschap kan komen.. niet heel logisch..
 
je hebt geen gereedschap nodig :N

die snelsluiter kan je met je sleutel losdraaien en dat kan je de LINKER zijkap (rechts ook, maar dan kan je niet bij het gereedschapssetje) er zo aftrekken. de kap zit namelijk in 4 of 5 rubbers geklemd, en met een kort rukje schieten die zo los. dan kan je bij het gereedschapssetje waar je ongeveer de rest van de motor mee kan demonteren :}

daarom mijn advies, druk er een ouwe doek oid tussen zodat hij niet rammelt maar laat het setje zitten! Heeft mij al een keer gered. In zuid limburg (kom bij utrecht vandaan) op weg naar duitsland die verrekte spanningsregelaar verrot. Plaatselijke honda-dealer kwam een nieuwe regelaar en accu brengen en met het setje spul eropgesleuteld.
 
Ah, Honda?thabest, als je een keer in Zuid Limburg zit met pus, mag je mij bellen. 0630417139.
Ik heb meer gereedschap in huis dan jij in je fiets!
Geldt overigens voor iedereen die een keer in Zuid Limburg staat met pus.
Groeten,
Eduard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan