Gereedschapswagen advies

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Dag allemaal,

Ik ben opzoek naar een goeie gereedschapswagen met serieus gereedschap voor vooral motor en auto. Beetje voor klussen in en om het huis.
Nou is de markt nogal overspoelt en zie ik door gebrek aan ervaring door de bomen het bos niet meer. De ratel van de Action en de schroevendraaier set van de Lidl doen hun werk al een hele tijd prima hier thuis, maar ik wil graag een complete set in een wagentje. ik wil er ook best wat voor betalen maar ik weet gewoon echt niet wat een beetje fatsoenlijk spul is.

Gedore en SnapOn zullen de top van de markt wel zijn, waar Topcraft wellicht wat minder is. Ik gebruik het niet dagelijks dus het hoeft niet super professioneel spul te zijn, als het een beetje heel blijft bij wekelijks gebruik ben ik al blij.

Ik zit zelf zo rond de 500 euro maximaal te kijken, wat kunnen jullie me adviseren of afraden?
 
Voor thuis in het schuurtje is licota wellicht nog een interessant merk.
Wordt verkocht bij Groot techniek.

Heb er een 3/8 doppenset van. Mooi compleet voor weinig geld. Gebruik het regelmatig en tot nu toe bevalt het prima.
Schat in dat je licota in de klasse mannesmann kunt vergelijken.
 
Voor thuis in het schuurtje is licota wellicht nog een interessant merk.
Wordt verkocht bij Groot techniek.

Heb er een 3/8 doppenset van. Mooi compleet voor weinig geld. Gebruik het regelmatig en tot nu toe bevalt het prima.
Schat in dat je licota in de klasse mannesmann kunt vergelijken.
Als ik zoek op 'licota' tref ik twee dingen aan.
1. De Groot is de eerste hit, maar verkoopt alleen aan bedrijven en een BTWnummer is dan ook verplicht.
En 2... Licota wordt geleverd door Alibaba.
 
Ik heb zo'n kar van HBM al een langere tijd , doppen zijn bij mij prima en maat zuiverder dan bv de gedore doppen maar dat kan verschilen waar de gereedschappen vandaan komen in China .
Schroevendraaiers zijn waardeloos en ik ben ook niet tevreden met de ratels die ik dan ook snel vervangen hebt voor Facom
Eén ding is zeker als je er één koopt ga hem halen en controleer voor je weg rijd of alle gereedschappen er ook dat werkelijk bij zitten
Zo miste ik een steek/ratel sleutel 13 en zat 14 er dubbel in .
de rest van de kwaliteit is al genoemd
Oja drie doppensets is overdreven een 1/4 en een 1/2 duimse set is meer dan voldoende is mij gebleken
De 3/8 die er ook nog in zit gebruik ik echt sporadisch
Lege kar en dan vullen is dan ook mijn raad
 
Lege (gebruikte) kar kopen en aanbiedingen van diverse merken in de gaten houden. Mocht je voor echt goedkoop gereedschap gaan zorg dan voor een goeie verbanddoos. Sleutels die gewoon afbreken zijn meer regel dan uitzondering. Daarom sleutel ik enkel met m’n eigen spullen
Vind het toch knap, ik sleutel al behoorlijk lang >35 jaar met allerlei categorieen gereedschappen. Afbrekende sleutels heb ik in al die tijd nog nooit gehad.

Verrotte ratels, doppen, bits legio maar brekende sleutels echt nog nooit meegemaakt.
 
Mannesmann goed genoeg voor de hobbyist. Onderstaand een goede optie.

 
Verrotte ratels, doppen, bits legio maar brekende sleutels echt nog nooit meegemaakt.

M’n eigen spullen inderdaad niet meer dan ratels, verlopen en bitjes. Een enkele keer ook een dop omdat die verkracht is op een slagmoersleutel. Sleutels 2 stuks in een uur tijd toen ik hielp op z’n boot. Sindsdien enkel m’n eigen zooi. Ratels voel je ook wel aankomen dat ze gaan. Die vervang ik preventief.
 
Het gaat in dit topic uiteindelijk om de kar, niet om de inhoud

Vond bij BOL een lege kar voor 125,00... vida... Ik heb het liefst een kar waar niet alle laden tegelijk van open kunnen, de reden mag bekend zijn...


Wat is de reden dan? Ik heb bij mij dat mechanisme eruit gehaald omdat ik het vervelend vind dat ik de la helemaal dicht moet duwen om een andere te openen
 
Wat is de reden dan? Ik heb bij mij dat mechanisme eruit gehaald omdat ik het vervelend vind dat ik de la helemaal dicht moet duwen om een andere te openen
Dat hij omvalt..

Ik vind dat vreselijk irritant. Zit er net een la niet helemaal dicht krijg je de ander niet open. Denk je tijdens het sleutelen net even een ander verlengstukje te pakken terwijl je met 1 hand het onderdeel op zijn plek houdt, krijg je die kut lade niet open 🤬
 
karretje van Facom of Gedore, vullen met los gekocht spul
langzaam opbouwen en iets kopen wat je nodig hebt.



de Facom en Gedore karren gebruik ik op het werk al 35 jaar. een enkele ladegeleider vervangen en gaan.
vergrendelbare lades is wel een pré O-)O-) :+ ...
 

In een donkergrijs verleden sleutelde ik voor een werkgever met Beta gereedschap, prima spul, maar geen vergrendeling op de lades van de wagens.
Ik moest even een klusje buiten de werkplaats doen, wagentje mee over de klinkers, dat ging allemaal nog goed...
Alleen stond de wagen heel iets voorover, toen ik de bovenste lade opentrok kwamen alle lades tegelijk naar buiten zetten....

Kon meteen alles schoonmaken en opnieuw inrichten :+

Dus ja, vergrendeling op de lades is wel prettig.
 
M’n Snap-On draai ik zelfs op slot als ik hem moet verzetten. Als die gaat krijg je hem in je uppie ook niet meet overeind.
1A84A6DE-333A-48DE-9003-4F67602AB885.jpeg


On topic: een kar is altijd groot genoeg en ook altijd te klein. Doppen, bitjes en klein spul ik prettig als het in een mat ligt. Je sleutels en tangen vreten bizar veel ruimte. Het ziet er wel kicken uit. Heb je bijvoorbeeld nog wat extra griptangen dan passen die niet in de la bij de andere

Die oranje kist heb/had ik voor schoonwerk en zelfs reserve onderdelen zaten er in. Trapje er bovenop en je stond in 1 keer met alles op je werkplek. Totaal gewicht ligt rond de 600kg
 
Laatst bewerkt:
Welnee, je bent gewoon een knurft volgens @DAF400 maar jammer, het gebeurt gewoon

Zoveel mensen zoveel wensen kennelijk
Op het werk hebben de gedore karren wel een grendel die ze dicht houd. Dus rijden geen probleem. Kunnen er wel meerdere tegenlijk open.
Thuis draai ik hem op slot als ik hem verder moet duwen, maar heel veel afstanden rijd ik er niet mee. Als ik aan een auto bezig ben die op de brug hangt dan vind ik het fijn om de kar er onder te zetten, scheelt op en neer lopen naar het bord en extra werktafeltje
 
Terug
Bovenaan Onderaan