Gereedschapswagen advies

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Dag allemaal,

Ik ben opzoek naar een goeie gereedschapswagen met serieus gereedschap voor vooral motor en auto. Beetje voor klussen in en om het huis.
Nou is de markt nogal overspoelt en zie ik door gebrek aan ervaring door de bomen het bos niet meer. De ratel van de Action en de schroevendraaier set van de Lidl doen hun werk al een hele tijd prima hier thuis, maar ik wil graag een complete set in een wagentje. ik wil er ook best wat voor betalen maar ik weet gewoon echt niet wat een beetje fatsoenlijk spul is.

Gedore en SnapOn zullen de top van de markt wel zijn, waar Topcraft wellicht wat minder is. Ik gebruik het niet dagelijks dus het hoeft niet super professioneel spul te zijn, als het een beetje heel blijft bij wekelijks gebruik ben ik al blij.

Ik zit zelf zo rond de 500 euro maximaal te kijken, wat kunnen jullie me adviseren of afraden?
 
Voor de hobby?


Heb al 11 jaar de groene mannesmann en nog steeds werkt het als nieuw. Echt gewoon goede kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.

En ja ik ga er ook veel lomp mee om (met pijpen verlengen etc).

Heb sinds kort ook een hbm werkbank en heb de mannesmann koffer doormidden geslepen en als tray inleg in de laadjes geplaatst.

Dit aangevuld met diverse tray inleggen (vijlen, schroevendraaiers, imbussen etc).
Screenshot_20190907-221845.png

Screenshot_20190907-221826.png

Screenshot_20190907-221835.png

Screenshot_20190907-221832.png
 
Laatst bewerkt:
Koop er nog een setje 1/8, 1/4 , 1/2 opzetstukken voor in je accu boormachine bij en je leven is 10x makkelijker met los - en vastdraaien van bouten.

Ik kan ook al het electrische gereedschap van FERM aanbevelen. Top hobby kwaliteit voor een belachelijk lage prijs.

Je hebt echt geen Gedore verzameling nodig om aan je motor en auto te hobbyen..
 
Nog een ding bij veel goedkope karren is dat ze perfect werken op een vlakke vloer en torderen op klinkers. Dan gaan met rijden de lades open of als hij iets getordeerd staat dat je lades klemmen. In de winkel kan je dat aardig testen door je voeten tegen twee wielen te zetten en dan aan het blad te trekken. In de winkel is ie ook nog eens op z’n lichtst. Je gooit er altijd nog een berg zooi in/op/aan van jezelf

Dit is ook de kar die ik gekozen heb:

 
Voor de hobby?


Heb al 11 jaar de groene mannesmann en nog steeds werkt het als nieuw. Echt gewoon goede kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.

En ja ik ga er ook veel lomp mee om (met pijpen verlengen etc).

Heb sinds kort ook een hbm werkbank en heb de mannesmann koffer doormidden geslepen en als tray inleg in de laadjes geplaatst.

Dit aangevuld met diverse tray inleggen (vijlen, schroevendraaiers, imbussen etc).
Bekijk bijlage 1425507
Bekijk bijlage 1425508
Bekijk bijlage 1425505
Bekijk bijlage 1425506
werkbank goed , doppenset goed de rest had moeten laten liggen is prut .
Beter was om die van Beta te nemen
 
Deze mannesmann kit heb ik er inmiddels 3 van gekocht :) Best fatsoenlijk spul vs de prijs.
Erg leuke set ook om weg te geven, zonder dat je -troep- geeft.

Gebruik hem zelf als -onderweg set- ( op mijn tripjes gaat er nog wel eens wat kapot onderweg )
Zit bijna alles in om jezelf te kunnen redden. ( van een klepdeksel repareren, tot wielophanging monteren/demonteren )
Enige wat je -mist- is een grote hamer, breekijzer en een paar beun-schroevendraaiers / beitels ( en een ijzerzaagje )

Ja, die van Beta is beter , alleen.. als kofferbak / onderwegset .. vind ik het te prijzig.

Voor in je werkplaats zou ik voor een A merk gaan . ** persoonlijk ** gedore, facom, hazet ect.
( ben niet zo kapot van snap on, die sleutels zijn nét te dik vaak zo lijkt het..
En veel te veel werk om glimmend te houden :) :) :)

Heb zelf *alles* van facom , en met hun garantie maken ze geen grappen. ALS je het nodig hebt, krijg je zo nieuw mee,
zonder vragen. ( tot nu toe ).
Alleen hun schroevendraaiers vind ik een miskoop, die roesten harder als een franse auto uit de jaren 80.
( en roest valt nu wél buiten de garantie van facom )

Maar de bekende Duitse merken zijn ook goed, ( gedore / hazet ect ) ..
Heb nog steek/ring sleutels die volgens m'n oude heer, gestolen zijn van de moffen door m'n opa .
En doen het nog prima :)
 
ikzelf heb het meeste gereedschap van facom.
Goed gereedschap koop je 1 keer en doe je jaren mee...
voor een paar 100 euro koop je simpelweg geen kar vol handgereedschap incl kar van een fatsoenlijke kwaliteit...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Terug
Bovenaan Onderaan