Gereedschapswagen halen of losse sets van verschillende merk

ProSpeed

Die hard MF'er
24 nov 2009
910
0
Omgeving Hengelo/Enschede
Heren (und damen),

Ik wil graag een gereedschapswagen kopen (gevuld) en vroeg me af of het verstandig is overall gezien qua kwaliteit om een kar te kopen van 1 merk gevuld (dan heb ik het over merken als gedore, stahlwille of hazet) of om losse sets te kopen; bijv 1/2 set van hazet, steeksleutels stahlwille, tangen knipex, schroevendraaiers wiha etcetera?

Of kunnen jullie mij iets soortgelijks in kwaliteit aanbieden met een budget rond de 900/1000 EUR. (ik weet dat een gevulde kar van de genoemde merken retail zo het dubbele kost, maar ik betaal geen winkelprijs)

Zouden jullie mij kunnen adviseren? Ik weet dat er hier een aantal mechaniekers zitten die heel wat ervaring hebben.

Groeten Pro!
 
Een gevulde kar is mooi, maar sommige gereedschappen er uit zal je nooit gebruiken.
En je zal in de loop van jaren altijd gereedschap bij moeten kopen.

Ik heb van alles wat, ook omdat ik gewoon het geld niet (over) heb gehad om een compleet gevulde kar te kopen.
Ik heb dan ook nog het geluk dat ik een groot gedeelte van mijn gereedschap metrisch en in inch maten heb moeten aanschaffen.

Hoe dan ook, zo een compleet gevulde kar is in ieder geval een heel mooi uitgangspunt!
 
Ik ben ook bezig met een kar die ik zelf samen stel.
daarbij denk ik aan 1/4, 3/8 en 1/2 ratelset, ringratelset, schroevendraaiers etc etc etc. Dus geen torx of andere dingen die je niet gebruikt op een motorfiets.
Voor een jet4 8 lades van facom bv met de inlays die ik wil (in totaal 18 inlays in foam) kost 2400 euro ex btw. Dus 1000 euro....daar heb je geen a merk voor :N
Hazet is nog duurder. 100 euro kan wel van hazet.
Maar dan heb je zo een lelijke oude ijzeren simpele kar met 77 delige set bv.
Geen 250 delig in een kunstof/ijzeren kar ;)
 
Pas op als je met een "Stahlwille verwachtingspatroon" een Mannesmann kar koopt. Aan de ene kant zijn die Mannesmann wagens (wat mij betreft) de beste wagens in hun prijs segment, maar t.o.v Stahlwille is het echt appels met peren vergelijken.

Maar goed, je hebt geen enorme set nodig zeg je. Begin eens te rekenen met een betaalbare lege wagen (zonder mooie merksticker en ABS kreukelzones) en tel daar een stel losse A-merk modules bij op. Check (bijvoorbeeld) de Stahlwille actie catalogus: KLIK

Ik denk dat je een heel eind komt als je een praktische, niet te moeilijke set samen stelt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook bezig met een kar die ik zelf samen stel.
daarbij denk ik aan 1/4, 3/8 en 1/2 ratelset, ringratelset, schroevendraaiers etc etc etc. Dus geen torx of andere dingen die je niet gebruikt op een motorfiets.
Voor een jet4 8 lades van facom bv met de inlays die ik wil (in totaal 18 inlays in foam) kost 2400 euro ex btw. Dus 1000 euro....daar heb je geen a merk voor :N
Hazet is nog duurder. 100 euro kan wel van hazet.
Maar dan heb je zo een lelijke oude ijzeren simpele kar met 77 delige set bv.
Geen 250 delig in een kunstof/ijzeren kar ;)

Tot je over een paar een Triumph koopt ;)
 
Pas op als je met een "Stahlwille verwachtingspatroon" een Mannesmann kar koopt. Aan de ene kant zijn die Mannesmann wagens (wat mij betreft) de beste wagens in hun prijs segment, maar t.o.v Stahlwille is het echt appels met peren vergelijken.

Maar goed, je hebt geen enorme set nodig zeg je. Begin eens te rekenen met een betaalbare lege wagen (zonder mooie merksticker en ABS kreukelzones) en tel daar een stel losse A-merk modules bij op. Check (bijvoorbeeld) de Stahlwille actie catalogus: KLIK

Ik denk dat je een heel eind komt als je een praktische, niet te moeilijke set samen stelt.

Nee dat weet ik, is een totaal ander niveau qua kwaliteit.
Heb al wel een kar van stahlwille met 5 lades en een bak. Denk dan dat ik die maar ga vullen met losse sets van hoge kwaliteit. Schroevendraaiers, tangen, doppenset; welke merken raden jullie aan? Knipex tangen, wiha schroevendraaiers, snapon doppenset?
 
Ik weet niet hoe fanatiek jij sleutelt, maar kijk en vraag ook eens rond bij professioneel klussende vrienden voor tweedehands materiaal. Toen het bedrijf waar m'n zwager werkte over de kop ging, werd bijna alles zonder pardon afgeschreven en "weggedonderd", o.a. volledige gereedschapswagens. Met kerst lagen er leuke spulletjes voor mij onder de boom waar ik nog steeds veel plezier van heb.
 
Nee dat weet ik, is een totaal ander niveau qua kwaliteit.
Heb al wel een kar van stahlwille met 5 lades en een bak. Denk dan dat ik die maar ga vullen met losse sets van hoge kwaliteit. Schroevendraaiers, tangen, doppenset; welke merken raden jullie aan? Knipex tangen, wiha schroevendraaiers, snapon doppenset?
Ik ben erg tevreden over mijn wera schroevendraaiers.
In mijn koffer heb ik Ph swiss die erg goed zijn en door de kleinere handgrepen makkelijker passen in mijn koffer.
Ik zou gaan voor een gebruikte Gedore doppenset, die ik overeigens nog een te koop heb ( ;) )
1/2 inch 19 doppen 10 tot 32 12 kant.
 
Ik ben tevreden met Teng-tools. M'n schoonpa gebruikte het zakelijk vandaar dat ik er mee in aanraking kwam. Ik heb toen twee doppensets gekocht. En een steekring set en een steekset van 6 tot 24 geloof ik.
Van Teng tot nu toe enkel een punttang gesloopt maar dat was mijn eigen schuld.
Ik sleutel regelmatig aan verschillende motoren. (maar met een eigen huis, auto's, kids en vrienden klus ik niet enkel aan motoren met dat gereedschap)
Verder wat redelijke schroevendraaiers van verschillende merken (dan grijp je nooit mis met verschillende kleuren handvatten in een bak of werkbank.)

Bij nieuwe/andere motoren heb ik (speciaal) gereedschap bij moeten kopen maar uiteindelijk heb ik nog steeds minder dan als ik een volle kast gekocht had. Misschien los wel iets meer kwijt dan een volle kast maar wat ik niet gebruik ligt alleen maar 'gratis' mooi te wezen in de kast.
En zal een Gedore hamer beter zijn dan eentje van de bouwmarkt?
 
Niet alles is goed omdat er Gedore op staat natuurlijk (schroefbitjes die breken omdat ze té hard zijn om mee te geven bij iets te enthousiast gebruik) . Maar m'n merkloze bouwmarkthamer was wel krom na twee weken klussen. Er worden ook niet voor niks diverse merken genoemd voor diverse gereedschappen: Knipex tangen, Mitutoyo schuifmaat, Gedore doppen, etc.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens. Maar gebruik nu al jaren bouwmarkt hamers. Een bankhamer, klauwhamer, vuistje, rummerhamer en houten hamer. En voor breken een koevoet, ook van de bouwmarkt.
Eenmaal een klauwhamer gesloopt omdat ik te lui was een koevoet te pakken.

Ik ben echt geen bouwmarktfan hoor maar heb gast gezien met superdure, verchroomde Snapon set en enkel zelf olie ververste... Maar moeten ze natuurlijk lekker zelf weten, niet mijn geld.
 
Idd, als je het geld hebt liggen moet je het vooral doen :). Ik begin meestal met goedkoop gereedschap, als ik merk dat ik het vaker gebruik of als het kapot gaat, wordt het vervangen door tweedehands merkspul. Ik heb een steeksleutel maat 46 voor de achteras van m'n VFR. Voor die 2 of 3 keer dat ik 'm ga gebruiken ga ik echt geen 50-60 euro spenderen aan een nieuwe, maar 50 cent op de rommelmarkt had ik er wel voor over :).
 
Laatst bewerkt:
Idd, als je het geld hebt liggen moet je het vooral doen :). Ik begin meestal met goedkoop gereedschap, als ik merk dat ik het vaker gebruik of als het kapot gaat, wordt het vervangen door tweedehands merkspul. Ik heb een steeksleutel maat 46 voor de achteras van m'n VFR. Voor die 2 of 3 keer dat ik 'm ga gebruiken ga ik echt geen 50-60 euro spenderen aan een nieuwe, maar 50 cent op de rommelmarkt had ik er wel voor over :).

zo doe ik het ook, hoewel ik meestal als ik iets te doen heb waar een bepaald stukje gereedschap voor nodig is, wel gewoon meteen een a-merk koop.

over die torx bitjes, die heb je gewoon nodig als je aan moderner spul wilt kunnen klussen. Zo'n metalen railtje met de 10 meest voorkomende maten kost je echt de kop niet, ook niet als het hazet is ofzo :)
 
Lijkt dit jullie iets:
http://www.benl.ebay.be/itm/GEREEDSCHAPSWAGEN-GEVULD-BETA-C24S-7-SERVANTE-OUTILS-/350291336203

Hier zit zo een beetje alles in wat ik nodig heb voor aan mijn motor te werken. Het meer specifieke gereedschap heb ik ondertussen los gekocht.
Momenteel gebruik ik de sleutels/doppensets van mijn vader, maar het wordt tijd dat ik het zelf aankoop. Uiteraard het liefst in een wagen en dan lijkt mij zo een gevulde kar wel interessant.
Ik heb reeds wat gereedschap (tangen en schroevendraaiers) van Beta en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit.
 
Lijkt dit jullie iets:
http://www.benl.ebay.be/itm/GEREEDSCHAPSWAGEN-GEVULD-BETA-C24S-7-SERVANTE-OUTILS-/350291336203


Momenteel gebruik ik de sleutels/doppensets van mijn vader, maar het wordt tijd dat ik het zelf aankoop.


Hoezo?
Als je nog bij je vader woont of onderhoud aan je motor bij/met je vader pleegt is zijn gereedschap gebruiken de meest ideale oplossing.
Aan de andere kant heb je ook weer gelijk, want dan kan je tegen je vader zeggen dat je zelf ook heel mooi gereedschap hebt.. :+
 
De motor staat thuis naast bij mijn grootmoeder. Ik heb dus zijn gereedschap altijd daar liggen omdat ik het nooit terug leg (is ook moeilijk 3x per week alles heen en weer dragen).
Dit zorgt soms voor "spanningen" als hij gereedschap nodig heeft en dit telkens ergens moet gaan halen zoeken.
 
Laatst bewerkt:
De motor staat thuis naast bij mijn grootmoeder. Ik heb dus zijn gereedschap altijd daar liggen omdat ik het nooit terug leg (is ook moeilijk 3x per week alles heen en weer dragen).
Dit zorgt soms voor "spanningen" als hij gereedschap nodig heeft en dit telkens ergens moet gaan halen zoeken.




Laat dan die gereedschapskar maar uit je hoofd, ik geloof nooit dat je grootmoeder blij zal zijn met zo'n kar in de huiskamer.
En dat 3x heen en weer dragen is toch goed voor de conditie?
Zolang je vader alles weer terug legt zoals jij het achterliet zie ik geen bezwaren, hoor.
Buiten het feit dat het een mooie kar is, welke reden is er dan er zelf eentje aan te schaffen?


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan