gerichte Moto Master schijven trillen weer! wat te doen?

denniszz85

MF veteraan
25 okt 2007
4.570
0
Noord - Holland
Goedenavond allen,

ik heb iets meer als anderhalf jaar terug en ongeveer 10.000km terug een nieuw setje Moto Master flame remschijven gemonteerd.
remde super en geen problemen gehad TOTDAT ik een dagje circuit ging rijden en halsoverkop een nieuwe setje remblokken moest monteren.
na de circuitdag begonnen de schijven bij 80km/h onwijs te trillen!
heb eerst een setje zachtere remblokken geprobeerd,maar geen resultaat.
toen de schijven naar een erkend richtbedrijf gebracht om ze te laten richten (volgens de man kon dat) en bleek een flinke "slinger" in te zitten.
meer als 200 euro lichter de schijven weer erop gezet en gereden.
conclusie : nog trillen.
schijven zijn 4,9mm dik en minimale maat is 4,5mm
zou het nog lonend zijn om de schijven te laten afdraaien?


alvast bedankt!!
groeten Dennis
 
Gooi die dingen eraf en monteer een paar orginele of normale schijven,die zijn
veel beter,is wel leuk om te zien die flameschijven maar die vorm vraagt gewoon
om kromtrekken.
 
Eeeuh .... http://www.moto-master.com/contact.php (Moto-Master) zit gewoon hier NL én ís Nederlands. Schrijf ze er eens op aan, bel ze óf ga er gewoon langs (Bladel) :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb brakings gehad die trilden, waren gewoon op de slijtage limiet maar dat is bij jou niet het geval
die van mij waren sneller gesleten denk ik door te harde blokken oid ??



Nu nieuwe brembo schijven (T-drive's) en brembo blokken lijkt het beter te gaan :9~
maar 200,- voor richten is wel vrij duur lijkt me ja -O-
 
ik denk dat ik idd maar weer voor originele schijven ga :)
Braking schijven schijnen ook snel te gaan trillen.

het richten van de schijven was ongeveer 70eu per kant en ze hebben ook nog een slagje uit mn velg gehaald.

ik ben erover uit en ga gewoon voor een setje nieuwe :)

bedankt voor de info!


@Gix addict : doe je nog een beetje circuitrijden??
 
Motomaster heeft tegenwoordig ook schijven speciaal voor circuitgebruik, die zijn een halve mm dikker zodat ze betere tegen extreme belastingen kunnen. Voorts is het natuurlijk wel belangrijk dat je goede remblokken monteert, als je hele harde blokken monteert help je iedere schijf om zeep....
 
Motomaster heeft tegenwoordig ook schijven speciaal voor circuitgebruik, die zijn een halve mm dikker zodat ze betere tegen extreme belastingen kunnen. Voorts is het natuurlijk wel belangrijk dat je goede remblokken monteert, als je hele harde blokken monteert help je iedere schijf om zeep....
dat is idd op die manier gebeurd :)
te harde blokken erin en bijna helemaal blauw geremd.

ik ga wel eens ffies shoppen en wat info inwinnen bij hoegee ofzo :)
 
dat is idd op die manier gebeurd :)
te harde blokken erin en bijna helemaal blauw geremd.

ik ga wel eens ffies shoppen en wat info inwinnen bij hoegee ofzo :)
nee vorig jaar wel met de srad die is nu verkocht
heb een DR-Z400SM uit 2005 voor erbij nu, misschien volgend jaar weer eens een circuitmotor erbij.

De brembo's die ik nu heb zijn ook dikker als de brakings etc, kost wat maar je merkt wel delijk het verschil in remkracht
zij de T-drives die zwevend zijn, maar mindersnel slijten op de floaters zoals de orginele zwevende schijven,

zit met een nieuw systeem vast,
Brembo+T-Drive+detail+(1).jpg


en op de fiets

full
 
!
nee vorig jaar wel met de srad die is nu verkocht
heb een DR-Z400SM uit 2005 voor erbij nu, misschien volgend jaar weer eens een circuitmotor erbij.

De brembo's die ik nu heb zijn ook dikker als de brakings etc, kost wat maar je merkt wel delijk het verschil in remkracht
zij de T-drives die zwevend zijn, maar mindersnel slijten op de floaters zoals de orginele zwevende schijven,

zit met een nieuw systeem vast,
[afbeelding]

en op de fiets

[afbeelding]
oke dat klinkt beter!!
en kosten zeker weer 400 per kant ofzo? :+


ik heb afgelopen dinsdag nog gereden!!nadat ik de grindbak had bezocht, had ik 2:09.100 op Zandvoort neergezet :)
vond t niet slecht met mn oude sradje
 
Laatst bewerkt:
uhm 650 voor een set geloof ik :P

je tijd is wel netjes idd, ik heb met de srad maar 3 dagen gedaan
waarvan 1 1/2 nat,

laatste dag droog 1.51,3 gereden op Zolder met standaard srad alleen binnenveren anders vond ik ook niet verkeerd :)

komt nog wel een keer circuitfietsje terug :Y
 
uhm 650 voor een set geloof ik :P

je tijd is wel netjes idd, ik heb met de srad maar 3 dagen gedaan
waarvan 1 1/2 nat,

laatste dag droog 1.51,3 gereden op Zolder met standaard srad alleen binnenveren anders vond ik ook niet verkeerd :)

komt nog wel een keer circuitfietsje terug :Y
ik was ook totaal niet ontevreden met me tijd!
ondanks dat ik 10pk en 10nm te kort kwam onder de 10k toeren _O-

ik ga wel ff zoeken naar die schijven!!
bedankt voor de info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan