geroeste remschijven doen hun werk nog of niet?

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.310
5
33
Hoorn (Noord Holland)
Doen geroeste schijven hun werk nog of betekend het per definitie dat ze slecht remmen?

En amerikaanse import motoren, zijn daar nog nadelen aan verbonden?
 

Wullebolle

MF veteraan
20 dec 2003
7.707
4
53
Belgischen kust
Een oppervlakkig roestlaagje heb je er na een paar keer zo afgeremd, diep ingeroestte schijven > vervangen ! Trouwens als ze diep genoeg doorroest zijn dat ze aan vervanging toe zijn dan moet er waarschijnlijk nog zoveel meer aan die motor worden vervangen (amerikaanse import blijkbaar) dat het niet meer op een koppel schijven aan komt ...
 

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
oude fietsen hebben gietijzer ofzo remschijven die roesten na 8 uur niet beremd te zijn al..
en nadeel ?

* mph ipv kmh
* fahrenheit ipv celcius
* reflectoren overal
* running lights
* geen stadslicht..

ehm, moet ik nog doorgaan ? :+
 

Kevjan

MF veteraan
14 sep 2004
23.090
73
Alkmaar
Modellen die voor de markt in Californie zijn gemaakt hebben vaak geen carburateur verwarming... Die verwarming is soms handig in Nederland.
 

Idefix

MF veteraan
4 mei 2003
1.351
1
63
Alkmaar
Bezoek site
In principe remmen verroeste remschijven beter dan gladde exemplaren, maar als het een oppervlakkig laagje is zal dit er zo zijn afgeremd.
 

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
Modellen die voor de markt in Californie zijn gemaakt hebben vaak geen carburateur verwarming... Die verwarming is soms handig in Nederland.

haha.. ja de eerste keer dat ik een VS-fiets reed hield ie er elke na 2 minuten rijden mee op.. bleek bevroren carbs te zijn (bij +8 graden celcius!)
 

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.257
0
36
Hoorn (Noord Holland)
haha.. ja de eerste keer dat ik een VS-fiets reed hield ie er elke na 2 minuten rijden mee op.. bleek bevroren carbs te zijn (bij +8 graden celcius!)

crap... kan je daar iets aan doen? en hoe erg heb je daar last van? alleen in hartje winter of 3 kwart van het jaar door?
 

sictc

MF veteraan
11 nov 2003
3.425
0
ik had het voornamelijk bij vochtig weer en <10 graden celcius. ik had het opgelost door een speciaal verwarmingselementje daarvoor rondom de carbs' vlotterbak te plaatsen.
 

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.257
0
36
Hoorn (Noord Holland)
ik had het voornamelijk bij vochtig weer en <10 graden celcius. ik had het opgelost door een speciaal verwarmingselementje daarvoor rondom de carbs' vlotterbak te plaatsen.
wij (het gaat om een motor voor mijn broertje) zijn niet zo technisch... wat zou dat kosten om bij een dealer te laten doen, en hoe kun je erachter komen of het uberhaupt wel een calafornie model betreft?
er zijn dus amerkiaanse imports die dat probleem helemaal niet hebben?
 

Kevjan

MF veteraan
14 sep 2004
23.090
73
Alkmaar
crap... kan je daar iets aan doen? en hoe erg heb je daar last van? alleen in hartje winter of 3 kwart van het jaar door?
Bij een VS-model is de verwarming alleen weggelaten maar de voorbereidingen zitter er nog wel op.
Je zou dus de ontbrekende delen erzo op kennen zetten.
 

ikuzus

Banned User
21 okt 2002
2.307
0
Doen geroeste schijven hun werk nog of betekend het per definitie dat ze slecht remmen?

En amerikaanse import motoren, zijn daar nog nadelen aan verbonden?

E - keurmerken v/d verlichting ontbreken.
Geen achter reflector.
Geen E - keurmerk spiegels
 

Bobbel

MF veteraan
11 jul 2004
2.496
1
Dursley, Gloucestershire (UK)
dus geen enkel vs model heeft die verwarming?
Lang niet alle modellen hebben van huis uit last van carb-bevriezing en hebben dan ook geen carb-verwarming (nodig). Carburateurs zitten meestal knus achter of zelfs tussen (V-motors) de warme cilinders, gaat vaak sowieso al goed dus. Op mijn Buell zit de carb aan de zijkant (vol in de rijwind) en geeft snel last van opvriezing. Bij de Harley dealer (jaja, gewoon een valse baard aan of een zak over je hoofd als je daar heengaat en niemand herkent je ;) ) kun je "fuel winter additive" krijgen, helpt redelijk goed. En het hoeft inderdaad niet te vriezen om last te hebben, door de onderdruk loopt de temperatuur binnen de carb verder terug dan de buitentemperatuur, beetje vocht erbij en voila: hotteren en stoten, vooral zodra je gas beetje lost.
 

pietert

Die hard MF'er
1 jul 2004
651
0
34
de goorn
Bij een VS-model is de verwarming alleen weggelaten maar de voorbereidingen zitter er nog wel op.
Je zou dus de ontbrekende delen erzo op kennen zetten.
kom op kevin, vertel iedereen hier is hoe jij je probleem met bevriezende carbs hebt opgelost!!! :)
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
3
Is zeker niet zo dat alle VS modellen geen carb. verwarming hebben. Ik zou het eerder andersom willen stellen. Ook voor de fabrikanten heeft het weglaten van een standaard onderdeel als de verwarming alleen zin als ze er veel van verkopen. Da's ook in Amerika dus niet zo.... Mogelijk dat dealers in de warmere streken dat zelf weghalen.