geroeste remschijven doen hun werk nog of niet?

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
Doen geroeste schijven hun werk nog of betekend het per definitie dat ze slecht remmen?

En amerikaanse import motoren, zijn daar nog nadelen aan verbonden?
 
Een oppervlakkig roestlaagje heb je er na een paar keer zo afgeremd, diep ingeroestte schijven > vervangen ! Trouwens als ze diep genoeg doorroest zijn dat ze aan vervanging toe zijn dan moet er waarschijnlijk nog zoveel meer aan die motor worden vervangen (amerikaanse import blijkbaar) dat het niet meer op een koppel schijven aan komt ...
 
oude fietsen hebben gietijzer ofzo remschijven die roesten na 8 uur niet beremd te zijn al..
en nadeel ?

* mph ipv kmh
* fahrenheit ipv celcius
* reflectoren overal
* running lights
* geen stadslicht..

ehm, moet ik nog doorgaan ? :+
 
Modellen die voor de markt in Californie zijn gemaakt hebben vaak geen carburateur verwarming... Die verwarming is soms handig in Nederland.


haha.. ja de eerste keer dat ik een VS-fiets reed hield ie er elke na 2 minuten rijden mee op.. bleek bevroren carbs te zijn (bij +8 graden celcius!)
 
ik had het voornamelijk bij vochtig weer en <10 graden celcius. ik had het opgelost door een speciaal verwarmingselementje daarvoor rondom de carbs' vlotterbak te plaatsen.
 
ik had het voornamelijk bij vochtig weer en <10 graden celcius. ik had het opgelost door een speciaal verwarmingselementje daarvoor rondom de carbs' vlotterbak te plaatsen.

wij (het gaat om een motor voor mijn broertje) zijn niet zo technisch... wat zou dat kosten om bij een dealer te laten doen, en hoe kun je erachter komen of het uberhaupt wel een calafornie model betreft?
er zijn dus amerkiaanse imports die dat probleem helemaal niet hebben?
 
dus geen enkel vs model heeft die verwarming?
Lang niet alle modellen hebben van huis uit last van carb-bevriezing en hebben dan ook geen carb-verwarming (nodig). Carburateurs zitten meestal knus achter of zelfs tussen (V-motors) de warme cilinders, gaat vaak sowieso al goed dus. Op mijn Buell zit de carb aan de zijkant (vol in de rijwind) en geeft snel last van opvriezing. Bij de Harley dealer (jaja, gewoon een valse baard aan of een zak over je hoofd als je daar heengaat en niemand herkent je ;) ) kun je "fuel winter additive" krijgen, helpt redelijk goed. En het hoeft inderdaad niet te vriezen om last te hebben, door de onderdruk loopt de temperatuur binnen de carb verder terug dan de buitentemperatuur, beetje vocht erbij en voila: hotteren en stoten, vooral zodra je gas beetje lost.
 
Is zeker niet zo dat alle VS modellen geen carb. verwarming hebben. Ik zou het eerder andersom willen stellen. Ook voor de fabrikanten heeft het weglaten van een standaard onderdeel als de verwarming alleen zin als ze er veel van verkopen. Da's ook in Amerika dus niet zo.... Mogelijk dat dealers in de warmere streken dat zelf weghalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan