Gerommel aan de motoren van Tomcat

Zo dan, dat is ff geleden dat ik hier wat heb gepost................
De GSX 750 ES heeft incontinentie in de vorkbenen, dus maar eens gedemonteerd:

Inmiddels afscheid genomen van de Honda VF1000F zoals hier elders te lezen was. ;(
Maar er is wat anders voor terug :+
l9pBYez.jpg

5Zb448G.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie gsx1200 :t , alleen nu mag je wel de hele volle mep belasting betalen :P
Strakker en zeldzamer dan de bandit 1200, maar zal wel hetzelfde blok zijn vermoed ik.
Heb je alleen Suzuki's nu?

Die brembo's zijn niet origineel toch? niet dat het uitmaakt, die klauwen remmen als de beste.

Zondag nog naar caferacerdag in Achterveld?
:W Misschien tot dan... dan.
 
Laatst bewerkt:
Het ene kanon geruild voor een ander :) Ging de VF niet hard genoeg :+
Ik denk dat de VF met kuip stukken sneller is. Zonder kuip stopt de bestuurder er namelijk al snel mee, is best wel een watje..... :/
Om de VF naar mn zin te maken ging echt veel kosten, dat hoef ik jou denk ik niet uit te leggen en toen liep ik hier tegen aan. Heb er spullen bij om 'em om te bouwen naar Katana. Maar dat mag niet van m'n vrouw. Rijdt echt als en mak lammetje: ligt, klein en kort. Maar zit wel lekker koppel in als je gasgeeft.
 
Laatst bewerkt:
Mooie gsx1200 :t , alleen nu mag je wel de hele volle mep belasting betalen :P
Strakker en zeldzamer dan de bandit 1200, maar zal wel hetzelfde blok zijn vermoed ik.
Heb je alleen Suzuki's nu?

Die brembo's zijn niet origineel toch? niet dat het uitmaakt, die klauwen remmen als de beste.
O
Zondag nog naar caferacerdag in Achterveld?
:W Misschien tot dan... dan.
Och ja kost dan nu 90 euro per jaar meer....jammer dan. En idd alleen nog maar Suzuki's. Ik denk dat ze met z'n 4-en die Honda hebben weggepest.
De Brembo remklauwen zijn origineel op de 1200. De radiale Brembo rem en koppelingspomp niet. Net zoals het stuur, de knippers, de uitlaat, de koplamp, de katanaklokken.
Blok is voor zover ik weet helemaal hetzelfde als de Bandit 1200. Maar die heeft geen Brembo remtangen, en de tank ligt daar op het frame en dat is hier op de klassieke manier gedaan.

Zeker ga ik met m'n maat naar Achterveld. Ik kom met de klapkat. Hoop je daar te spreken. Wij plannen er om 13.00 te zijn. Tot in Achterveld. Eh waarmee kom jij, de GPz900r?
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde met een kleine guzzi v35 komen, die bleek na een testritje nog niet helemaal betrouwbaar :P

De rest is nog under Construction :+

De gpz is top, niet helemaal in stijl voor een caferacer treffen, maar ik weet iig zeker dat ik aan kom. _O-
 
Omdat ik dat niet in m'n eigen topic heb vermeld doe ik dat nog meer even; afgelopen winter schrok ik van een auuuwto die een zijstraat kwam. Rem, voorwiel blokkeert, bam, jammer joh:

Och ja, weer wat te doen zullen we maar zeggen. Tot nog toe geen zin in gehad...
Wel om de vorkpoten van de Inazuma eens wat op te knappen.
 
Blijkbaar waren we te laat, om half 2 begon iedereen al te vertrekken......
 
Laatst bewerkt:
Je weet toch altijd een aanzienlijke hoeveelheid foto's te maken. :t

Ik was redelijk vroeg, ook nog niet zo druk. Binnen een uur weer weg, warm 8-)

TT kijken, partytent afbreken van een feestje zaterdag en de laatste hamburgers op de bbq afbakken. En de biertap leeg maken... :P
 
Je weet toch altijd een aanzienlijke hoeveelheid foto's te maken. :t

Ik was redelijk vroeg, ook nog niet zo druk. Binnen een uur weer weg, warm 8-)

TT kijken, partytent afbreken van een feestje zaterdag en de laatste hamburgers op de bbq afbakken. En de biertap leeg maken... :P
Jammer maar de volgende keer beter. Zal het nvt in Woerden worden denk ik zo? Als jij nog foto's hebt wil je die dan hier posten?
 
Je weet toch altijd een aanzienlijke hoeveelheid foto's te maken. :t

Ik was redelijk vroeg, ook nog niet zo druk. Binnen een uur weer weg, warm 8-)

TT kijken, partytent afbreken van een feestje zaterdag en de laatste hamburgers op de bbq afbakken. En de biertap leeg maken... :P

Ik was er ook maar even :Y :Y

Carlo als het filmpje van de RG gelukt is kun je die dan doorsturen? :W :W
 
~
Och ja kost dan nu 90 euro per jaar meer....jammer dan. En idd alleen nog maar Suzuki's. Ik denk dat ze met z'n 4-en die Honda hebben weggepest.
De Brembo remklauwen zijn origineel op de 1200. De radiale Brembo rem en koppelingspomp niet. Net zoals het stuur, de knippers, de uitlaat, de koplamp, de katanaklokken.
Blok is voor zover ik weet helemaal hetzelfde als de Bandit 1200. Maar die heeft geen Brembo remtangen, en de tank ligt daar op het frame en dat is hier op de klassieke manier gedaan.

Mooie GSX!!

De bandit heeft andere carburateurs en daardoor een stuk sneller denk ik,, de GSX heeft door de mikuni's een mooier koppel!! Aansluitingen op de oliekoeler zijn ook anders..
 
Mooie GSX!!

De bandit heeft andere carburateurs en daardoor een stuk sneller denk ik,, de GSX heeft door de mikuni's een mooier koppel!! Aansluitingen op de oliekoeler zijn ook anders..
Bedankt. Goed om te weten wat de verschillen met de Bandit zijn want er zijn niet veel GSX 1200 Inazuma's geleverd denk ik want vaak zie je ze niet. Ik zal 'ns op de rdw kijken hoeveel.
 
Na Griekenland maar verder aan de vorkpoten van de GSX 750 ES:

Onderste bout was helemaal verrot gedraaid door een vorige deskundige, stukkie uitgeboord en dan een linkse boor erin vast laten happen. Voila mazzel de bout kwam er uit.

Spulletje demonteren en schoonmaken, en met nieuwe keerringen en een nieuwe bout beneden (dank u wel collega, zie zo'n bout M10x1x25 imbus maar eens snel te krijgen, bij Fabory hadden ze hem niet)

En dan staat hier 3/5 deel weer buiten met vork er weer in, dus de ES kan me weer naar Hoek van Holland brengen :W
 
Omdat de vork van de 750 ES er weer in zit, de vork van de Panzer Graue oerkat onderhanden genomen, want die was ook zo lek als een mandje, oh ja, ik moet zeggen foto's plaatsen gaat nu wel veel makkelijker
20181020_162117.jpg


Na afvullen peil goedzetten, teveel olie eruit zuigen dmv dun buisje en oliespuit
20181020_170015.jpg


Toen ik weg ging stond ze er nog steeds zielig bij
20181020_182111.jpg
 
}:O
Hangt de klapkat nu ook aan bandjes of staatie alleen op het krikje :X?
Hoop dat ik het goed zie (heb ervaring met krikjes onder motor, zonder bandjes....:o)
Het is niet mijn klapkat maar mijn andere Katana, meestal aangeduid als Panzer graue oerkat. Deze hangt aan een hijsband voor en achter. Als extra 2 hijsbanden die niet via takel zitten en dan nog eea eronder. Kortom die gaat niet zomaar vallen. Ja, ik hoop voldoende rekening met m'n eigen lompheid te houden.B|
 
top, ik heb mijn gpz ook al eens zien wiebelen, terwijl er toch een 2,5T krik onder stond.
Blijkt dat die schotel ervan kan kantelen |(.

:') blijkbaar was 10:15 voor mij te vroeg om het verschil te zien tussen de klapkat en der Panzer....
 
Terug
Bovenaan Onderaan