Gerommel aan de motoren van Tomcat

Tank ziet er zo uit:
[afbeelding]
Verder een ander kontje (zonder gaten aan de zijkanten) en ingekortte achterknippers knippers in "Henri-stijl" gemonteerd:
[afbeelding]
Ach, beter idee goed gejat dan zelf fout bedacht.....
Staat wel veel mooier die ingekorte achterknippers. En het flexibele deel wordt toch rot. Ik had deze als "flexibele deel is verrot maar nooit weggooien" knippers nog liggen.
[afbeelding]

Hee Kees,

Lees je vorderingen nu pas, ziet er goed uit :}
Die tank zou ik maar gewoon laten liggen tot je hem kan gebruiken, soms kun je ze voor niets van iemand krijgen (we hebben niet zo'n gewild type als de GS), tenzij je hem nu nodig hebt, dan zou ik er ook voor gaan O-)
 
Hee Kees,

Lees je vorderingen nu pas, ziet er goed uit :}
Die tank zou ik maar gewoon laten liggen tot je hem kan gebruiken, soms kun je ze voor niets van iemand krijgen (we hebben niet zo'n gewild type als de GS), tenzij je hem nu nodig hebt, dan zou ik er ook voor gaan O-)
Hallo Henri,

Als ik 'em zo laat liggen, denk ik dat ie behoorlijk wegrot. Dus heb ik er een beetje olie ingegooid, zodat ie vanbinnen niet verder rot. Maar jij weet vast wel hoe die vlotter eruit moet....
Vandaag trouwens heerlijk met de zwart/rode GSX gereden. Kinderen waren op een camping bij mijn broer aan het logeren, dus zijn we even op bezoek in Zeist geweest. Hiervan een leuke toertocht gemaakt. :] :]
Hoe is het met jou? Nog aan het timmeren? En met de project GSX, nog mee gereden?
 
Gisteren nog even een lekker stukkie wezen rijden. Kwam ook de zon er nog lekker bij.
full

Maar het wordt toch eigenlijk zo zoetjesaan weer eens tijd om wat te gaan knutselen in de garage. Ik denk dat ik de wielen van de Katana maar zwart ga spuiten. Ook het zwart van de kuip, de binnenkuip en de spiegels.
full

full
 
Vorige week de vacuümslag van de benzinekraan vervangen. Zat een scheurtje in bij de kraan en als dat daar gaat lekken gaat ie ellende aanzuigen of de kraan gaat niet meer open. Maar wat kan zo'n stukje slang belachelijk vast zitten!
Eigenlijk zou de benzineslang ook nog eens moeten, maar die kan je niet eens zien, laat staan dat je er bij kan. En om de carb's er daarvoor nou perse af te gaan halen..... :/
Vandaag weer eens wat zitten te rommelen en zowaar een fototoestel meegenomen.
De remmen van de wit/blauwe mochten wel even worden bekeken.
full

Ietwat vies en wat roest op de geleidingspennetjes.
Kortom schoonmaken die handel. Apart is wel dat de remzuigertjes een los kunststof drukstukje hebben dat tegen de remblokken drukt:
full

De pennetjes schoonmaken met de boerenlullendraaibank:
full

Daarna ziet het er dan zo uit ongeveer:
full

Dan de boel weer in elkaar en kopervet op de pennetjes, veertjes en een beetje op de zijkant en achterkant van de blokken. Ooit bij een GSX wel eens lekker aan het tobben geweest met de voorrem. Verkeerde aanhaalvolgorde van de vooras. Loopt de rem aan. Dus tig keer uit elkaar en in elkaar. Daarna vond ik bij de proefrit dat de voorrem zo'n raar schurend geluid maakte............Had ik er een remblokje verkeerd om in gedaan |(
Dus ook nu uiteraard nog lekker proefgereden om te sjekken of alles wel goed werkt natuurlijk.
:] :+
 
Ik kon het niet laten. In Volendam stond een en ander te koop:

Voorvork met kloonplaten, spatbord, voorwiel met as, remschijven, remtangen, stuur met hoofdremcilinder.
full

Achterwiel met remschijf en as:
full

En achterremklauw met ophanging en remreactiestang.
full

Dus vandaag maar opgehaald. :o
Eens kijken of iemand voor mij verlengbussen voor de voorvork kan maken.
Ook nog de tellers. Eens kijken wat ik hiermee ga prutsen.....
Komt me allemaal wel erg bekend voor.................................
 
Ik heb hier nog een oude gereedschapswagen. Een Gedore, met van die laden erin die op rolletjes lopen. Alleen heeft ie een hard leven in een servicewagen achter de rug, dus die rolletjes rollen niet echt geweldig meer.
Eigenlijk staat ie me in de weg. Is er iemand die dat ding, voor niks wil hebben?
Natuurlijk is ie niet als nieuw, maar wel bruikbaar voor iemand die zoites zoek. Ik gebruik 'em niet omdat ik m'n gereedschap heb ophangen op een bord.
Ik zal er morgen wel even een foto van maken.
--> Gereserveerd voor Cardan.
--> Opgehaald door de maat van Cardan.
 
Laatst bewerkt:
FF een paar foto's zodat je niet voor niks komt, en je kan beoordelen of je 'em wilt hebben:
full

Is natuurlijk zonder gereedschap en andere rotzooi. Met rubberen/kunststof mat aan de bovenkant.
full

Zitten wel een paar geboorde gaatjes aan de zijkant. Eén kant zwenkwielen, een kant vaste wielen, kan je net zien op de foto. Kan aan de andere kant op slot met een hangslotje mocht je dat willen.
full

Type Gedore Adjudant 1580
full

Laden lopen op rolletjes, maar gaan stroef. Hebben een hard leven achter de rug, waarschijnlijk ettelijke 100.00-en kilometers staan te hobbelen in een service wagen.
Maar bewegen wel nog allemaal. Is inclusief het vettige vuil in de laadjes.... :+\
Weggegeven aan Marcel en Noud voor hun OSS endurance team.
https://www.facebook.com/Oldskoolsuzuki?fref=ts
Mocht er nog iemand een originele rechter spiegel hebben voor een ES........
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, een spiegel heb ik weer, even je adres pm-en en ik stuur m zo op, in ruil voor die prima gedore, wij zijn er blij mee....
Zou een ruil topic wat zijn voor MF ?
 
Hahaha, een spiegel heb ik weer, even je adres pm-en en ik stuur m zo op, in ruil voor die prima gedore, wij zijn er blij mee....
Zou een ruil topic wat zijn voor MF ?
Rechter spiegel zou geweldig zijn. Bedankt! PM gestuurd.
Mooi dat jullie wat met de gereedschapskist kunnen. Ik deed er niets mee en stond me in de weg.
Een ruiltopic zou op zich niet gek zijn. Ik heb al meerdere dingen geruild, maar ook weggegeven en zeker ook gekregen.
 
Duh, dat heb ik weer, nog nooit gezien....leuk dat dat er is.

Kees, de spiegel gaat maandag op de post.

Bedankt!!
Dat ruiltopic had ik ook nog nooit gezien of ik was het in ieder geval vergeten. Maar dat is zeker een mooi topic. Ik neem aan dat er niemand zit te wachten op een stel wielen van een GSX 750 ES (met versleten/geen banden)
Edit: Gisteren naar de beurs in Utrecht geweest:
https://plus.google.com/photos/114770627682783862419/albums/5983129112405342513?banner=pwa
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik hulp van de MF oma.
Mijn dynamo van de wit/blauwe had massasluiting, rip.
Gelukkig gooi ik nooit wat weg :P
full

Dus dekseltje van het ouwe blok gefrot. En samen met mijn vriend de slagschroevendraaier de stator gedemonteerd.
full

Wat zou ik toch moeten zonder slagschroevendraaiert?
Nou straks eens kijken of die van het blok op d'n brommert ook gewoon los wil.... O-)
 
Zo, brommertie een beetje scheef houden met een touwtje aan de takel.
full

De dynamo uit de eigen motor ging gewoon zonder slagschroevendraaier los! Daarna dynamo-stator uit andere motor gemonteerd met een paar imbusbouten. Hopelijk zijn de koppen niet te hoog. 5 boutjes binnenin gemonteerd met blauwe borg-loctite.
full
 
Ha Kees, we zijn nog op zoek naar het achterste, metalen deel van het binnenspatbord, heb jij dat toevallig nog over? Het deel waar het kontje op vastgeschroefd zit. gr. marcel
 
Ha Kees, we zijn nog op zoek naar het achterste, metalen deel van het binnenspatbord, heb jij dat toevallig nog over? Het deel waar het kontje op vastgeschroefd zit. gr. marcel
Ha Marcel, dat weet ik echt niet uit mijn hoofd, dan moet ik vanavond even zoeken. Je hoort het van me. Het gaat over onderdeel 3 neem ik aan
full

Groeten, Kees
 
Ha Kees, we zijn nog op zoek naar het achterste, metalen deel van het binnenspatbord, heb jij dat toevallig nog over? Het deel waar het kontje op vastgeschroefd zit. gr. marcel
Helaas nog niet gevonden. Zal zaterdag nog eens goed door alle bende zoeken.....
Kan het niet vinden, dus zal het waarschijnlijk niet meer hebben.........sorry :/
 
Laatst bewerkt:
Nr 3 zie ik niet, maar het kan eigenlijk niet missen. het binnenspatbord bestaat eigenlijk maar uit 2 delen, en dus niet het kunstof deel maar het metalen.
alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan