Gerommel aan de motoren van Tomcat

Tomcat_

MF veteraan
15 sep 2006
2.713
6.074
H.I.Ambacht
Omdat ik niet het GSX750ES topic vol wil spammen met mijn gerommel, en toch wel wat foto's wil posten en commentaar hoop te krijgen, start ik dan maar een eigen topic.
Ik zal de geschiedenis waar ik mee bezig was ook wel een keer hier posten, maar eerst waar ik vandaag mee bezig was.
Ik heb onlangs van Peterrr van de Katanaclub.nl een voor- en achtervork van een GSX750F gekocht.
Deze wilde ik eens proberen op één van mijn fietsen. Wellicht komt ie op de Klapkat GSX750SF die ik aan het opknappen ben, maar dat weet ik nog niet. Eerst eens kijken wat er kan. Ik heb hier dus 0,0 ervaring mee, maar eens moet de eerste keer zijn nietwaar?
Omdat de Klapkat heel erg veel technische overeenkomsten met een GSX750ES heeft kon ik daar de vork natuurlijk eerst eens op gaan passen. Ik heb 2 GSX750ES'sen dus er een als slachtoffer uitgekozen. Deze heeft een lekke vorkpoot dus die moest er zowieso uit. Ik had alleen vanmorgen 2 uurtjes tijd en zo handig ben ik niet maar tot zover ben ik gekomen:
full

De vorkpen heeft dezelfde afmetingen en lagers. Kortom het past 1:1.
Natuurlijk zijn er een paar dingen die niet passen:
full

Het contactslot, hier zit een rare uitstulping aan.
Is dat bij alle es contactsloten zo? Deze uitstulping komt tegen het subframe van de kuip aan als ik hem normaal probeer te monteren.
Bij het contactslot wat eruit kwam niet. Maar dat contactslot gaat terug naar Peterr, want die heeft de sleutel voor de tankdop die hij inclusief tank hoopt te verkopen.
En er moet ook nog een tellerset ergens aan komen te hangen:
full

Maar dat ga ik binnenkort eens bekijken of ik dat kan oplossen.
Dan zullen er zich vast nog wel een paar probleempjes aandienen.
De km-teller kabel past bijvoorbeeld ook niet. Ik zal daar eens een paar foto's van maken. Maar heeft het zin dit passend te maken? Geeft de teller dan wel goed aan, immer de GSX750ES heeft een 16" voorwiel en de "F" een 17" wiel. Of zijn alle tellers gelijk en is de overbrenging in het wiel anders?
 
Past de teller kabel niet aan de kant van het wiel of niet bij de teller?
Kans is wel aanwezig dat je een tellerafwijking krijgt, misschien gunstig :? Tellers hebben zowiezo een afwijking.
Meet het verschil in omtrek van de banden eens, misschien valt het verschil mee....
 
Altijd leuk dit soort projecten. :)
Dank je, maar project vind ik een wat zwaar woord voor mijn gerommel, waarbij het nog maar de vraag is wat het resultaat gaat worden of dat het zwaar mislukt......
Overigens jouw topic van de CB450S ken ik ook. Ik vind zo CB450S een heel erg leuke fiets. Maar ik moet uitkijken dat ik niet aan het verzamelen sla......
 
Past de teller kabel niet aan de kant van het wiel of niet bij de teller?
Kans is wel aanwezig dat je een tellerafwijking krijgt, misschien gunstig :? Tellers hebben zowiezo een afwijking.
Meet het verschil in omtrek van de banden eens, misschien valt het verschil mee....
Tellerkabel past niet aan de kant van het wiel. Bij de F zit een 4-kante uitsparing, de tellerkabel van de ES heeft een sleufje. Foto's maken dit wel duidelijker. Anders voorlopig een fietsteller erop denk ik.
 
Dank je, maar project vind ik een wat zwaar woord voor mijn gerommel, waarbij het nog maar de vraag is wat het resultaat gaat worden of dat het zwaar mislukt......
Overigens jouw topic van de CB450S ken ik ook. Ik vind zo CB450S een heel erg leuke fiets. Maar ik moet uitkijken dat ik niet aan het verzamelen sla......


Bij mij wordt het een jaren project denk ik.
Heb er niet altijd de tijd voor.
 
Laatst bewerkt:
Kilometertellerkabel van een gsx750f past die niet?
Kontaktslot van een gsx750f gebruiken?
Volgens mij zijn de tellers qua overbrenging gelijk en zit het verschil in de gevers bij het wiel.
 
Kilometertellerkabel van een gsx750f past die niet?
Kontaktslot van een gsx750f gebruiken?
Volgens mij zijn de tellers qua overbrenging gelijk en zit het verschil in de gevers bij het wiel.
Bedankt voor de reactie!
Kilometertellerkabel van de F zal best passen maar die heb ik (nog) niet. De vraag is dan alleen of de "andere"kant weer in de ES teller past. Ook het contactslot van de F zal natuurlijk passen, maar dan denk ik "ik zal m'n eigen contactslot gebruiken" het is ten slotte eerst maar eens om even te testen of het wel bevalt qua rijeigenschappen. Mooi dat het verschil in de gevers zit, dan heeft het verder zin om hier op door te gaan. Dan kan ik kijken of de andere kant van de tellerkabel past en de boel werkend zien te krijgen.
 
Ik heb nu nog steeds 2,5 gsx750es staan.
Op 1 heb ik zelf eerst 2 seizoenen gereden en daarna mijn zoon ook nog 2 seizoenen.
Voor deze fiets moet ik eigenlijk alleen een ander kettingsetje hebben en dan is hij weer rijklaar.
De andere moest ik verplicht erbij kopen. Wat een straf. _O-
En ik heb nog een halve gsx staan maar dan met een buizenframe ipv een vierkante buisframe.
Ik vind het super motoren om op te rijden. Je kan er heerlijk mee toeren en als je dan ineens de kolder in de kop krijgt kun je er ook vreselijk mee vegen en boenderen. Zwaar over de grens van je rijbewijs kwijt raken heen zeg maar _O- .
Met steelflex remleidingen remt het als een grote en het stuurt als een scheermes.
 
He Kees, goed bezig, ga ik volgen, volgens mij heb je al veel antwoorden. Zal het later eens teruglezen, moet nu weg :W

Een check dus :+
 
Laatst bewerkt:
Ha die Kees! Ik heb eindelijk maar eens een account aangemaakt op dit forum, had em blijkbaar al ooit want hij pakt mijn gewone emailadres niet.. :( dus maar ff een andere aangemaakt :)

Maareh, ik vond vandaag een reserve sleutel van die motor, dus als je het makkelijk vind mag je het contactslot van de GSXF houden, en dan stuur ik de sleutel op samen met de lagerschalen.
Dus ik hoor het wel :)

Ow en hier is nog een foto van zo'n popup katana met een F voorkant en een ander achterwiel.

393090_440317212688127_1795000439_n.jpg
 
Ha die Kees! Ik heb eindelijk maar eens een account aangemaakt op dit forum, had em blijkbaar al ooit want hij pakt mijn gewone emailadres niet.. :( dus maar ff een andere aangemaakt :)

Maareh, ik vond vandaag een reserve sleutel van die motor, dus als je het makkelijk vind mag je het contactslot van de GSXF houden, en dan stuur ik de sleutel op samen met de lagerschalen.
Dus ik hoor het wel :)

Ow en hier is nog een foto van zo'n popup katana met een F voorkant en een ander achterwiel.

[afbeelding]
Wat een gave foto!
Vandaag eigenlijk niks aan de motoren gedaan, nou ja niks, het was fantastisch weer dus ben ik met een gsx en een rf gaan doen waar ze voor zijn gemaakt :] :]
Als je mij de sleutel wil sturen zou dat natuurlijk helemaal te gek zijn! Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag niet veel tijd, maar wel even het stuur erop gezet:
full

En van de andere kant:
full

Aanslagnokjes raken nét niet voordat de vorkpoten de tank raken.
Eens kijken hoe ik dat simpel kan oplossen.
De hoogte van het stuur komt verder wel goed uit. Raakt de tank niet.
Nog een steuntje maken voor de tellerset, hiervoor heb ik wel een idee hoe.
Tellerkabel waarschijnlijk die van de F nodig.
 
Vandaag het jaar maar eens goed begonnen :)
Plankje gemaakt om te kijken of de tellers eenvoudig te monteren zijn. Wanneer dit past kan ik dat van ijzer gaan maken. Zie hier het resultaat:
full

full

full

Omdat het er aardig op leek ook even een rondje wezen rijden.
Ik was heel erg benieuwd naar het stuurgedrag en de remmen.
De remmen zijn nog wat sponzig, dus eens even goed ontluchten.
Maar als je een beetje knijpt gaan ze echt flink vertragen. Veel beter dan de standaard dus.
Het sturen is wat moeilijk beoordelen. Het valt in ieder geval veel minder de bocht in dan met een 16" wiel. Alleen was het al zo goed als donker toen ik ging rijden en zo hier en daar waren er plassen en natte stukken. Kortom een echt oordeel kan ik pas na een paar ritjes geven, maar het ziet er allemaal hoopvol uit.
full

Ook ten opzichte van het stuur en de kuip komt het behoorlijk (goed) uit.
Nu nog het contactslot van de F monteren (ff wachten op de sleutel, kan ik rijden zonder aan elkaar gekulkte draadjes) plankje van ijzer maken en tellerkabel oplossing zoeken.
 
Zo, jij bent het jaar goed begonnen, pas maar op, straks ben je, voor je er erg in hebt, klaar met je projecten. Ziet er mooi uit, volgens mij een prachtige oplossing voor de teller.

Wat ziet de ES er ineens anders uit met zo'n voorkant, dat hij beter gaat remmen is wel zeker 8-)

Foto's maken is een serieuze aangelegenheid foto3 :+
 
Ha die Kees! Ik heb eindelijk maar eens een account aangemaakt op dit forum, had em blijkbaar al ooit want hij pakt mijn gewone emailadres niet.. :( dus maar ff een andere aangemaakt :)

Maareh, ik vond vandaag een reserve sleutel van die motor, dus als je het makkelijk vind mag je het contactslot van de GSXF houden, en dan stuur ik de sleutel op samen met de lagerschalen.
Dus ik hoor het wel :)

Ow en hier is nog een foto van zo'n popup katana met een F voorkant en een ander achterwiel.

[afbeelding]



He Peter, leuk om je op MF tegen te komen :W
 
Zo, jij bent het jaar goed begonnen, pas maar op, straks ben je, voor je er erg in hebt, klaar met je projecten. Ziet er mooi uit, volgens mij een prachtige oplossing voor de teller.

Wat ziet de ES er ineens anders uit met zo'n voorkant, dat hij beter gaat remmen is wel zeker 8-)

Foto's maken is een serieuze aangelegenheid foto3 :+
Een goed begin is het halve werk, nietwaar? Maar voorlopig ben ik nog (lang!!!!) niet klaar met m'n projecten. Bekijk de bedrading van deze wit/blauwe maar eens! En het frame is ook knap roestig en....en....
Oh ja, en er ligt ook nog een Katana uit elkaar.
Vandaag het hout van roestvast ijzer gemaakt:
full

Is nog wel wat werk met amateur spullen, met het zagen met de decoupeerzaag zie je regelmatig het zaagje rood worden....Gelukkig had ik voor het grote gat een gatenzaag van mijn werk geleend, 19mm boren gaat niet zo lekker met de hand.
Kijkt inderdaad wel serieus die lelijke gozer bij foto 3. :+
 
Laatst bewerkt:
Een goed begin is het halve werk, nietwaar? Maar voorlopig ben ik nog (lang!!!!) niet klaar met m'n projecten. Bekijk de bedrading van deze wit/blauwe maar eens! En het frame is ook knap roestig en....en....
Oh ja, en er ligt ook nog een Katana uit elkaar.
Vandaag het hout van roestvast ijzer gemaakt:
[afbeelding]
Is nog wel wat werk met amateur spullen, met het zagen met de decoupeerzaag zie je regelmatig het zaagje rood worden....Gelukkig had ik voor het grote gat een gatenzaag van mijn werk geleend, 19mm boren gaat niet zo lekker met de hand.
Kijkt inderdaad wel serieus die lelijke gozer bij foto 3. :+



:}
Dat ziet er mooi uit, met een geautomatiseerde waterlaser is het geen kust, dit is je reinste vakmanschap :}
 
Enige progressie geboekt met de katana onderdelen, ervoor:
full

Erna:
full


Ervoor:
full

Erna:
full

Je ziet helemaal niets meer van al het schuurwerk, en daar zit toch best wel wat tijd in....
 
En vandaag weer mooier dan nieuwe onderdelen binnen gekregen:
full

Stuurpijpen van clip-ons (hiervan zie je duidelijk nog wel een stukje en zag er niet uit, zijstandaard, ophangbeugel oliekoeler, steuntje oliekoelerafdekking, beugels oliekoelerleiding en steuntjes achterremlichtschakelaar. Ben er blij mee, want het meeste zag er niet uit.....
 
Ziet er weer mooi uit. Heb je dit op je werk gedaan? Ik ben nu bezig met het kleppendeksel en voorwiel, zomers is het zo'n stuk makkelijker -O- . Alles telkens weer naar binnen, op de verwarming om er een beetje temperatuur er in te krijgen.

Maar zo als je al zegt, we blijven zo wel van de straat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan