Gerommel aan de motoren van Tomcat

Dat ik hier niets post wil niet zeggen dat ik ook niks doe. Vorige week wel wat minder gedaan want m'n rug vond het allemaal niet zo geweldig leuk wat ik had gedaan. Alleen was dat dan weer niets bijzonders. Volgende motor die ik uit elkaar ga halen, ga ik eerst het motorblok van stoomcleanen voordat ik de boel uit elkaar haal. Dat had me heel veel werk gescheeld.....weet ik nu....
Verder ook de schetsplaatjes waar het blok mee ophangt geschuurd.
full

Twee plaatjes waren een beetje krom. Dus heb ik nog maar een paar extra plaatjes die ik nog van een sloop GSX 750 ES uit Leiden had liggen geschuurd, kan ik straks bij montage kiezen wat er beter past.
full

Ook de remklauwen kunnen strakjes worden gespoten.
full

Dat was het dan weer. Niet veel fotografeerbaars verder.
 
Zo Kees, dat ziet er weer gelikt uit :9~



da's sneller geschreven dan klauwen geschuurd :+

Tsja, d'r zit zo hier en daar best "wel wat" tijd in.
Omdat ik geen zin had om mezelf in de garage op te sluiten vandaag maar op zolder bij daglicht aan mijn bureautje zitten schuren:
full

Schuren is een leuke bezigheidstherapie. Buiten staan en naar je voetballende kinderen kijken is ook niet alles, dan is dit toch echt leuker :+
Boutje van de koppelingskendel wil er niet uit. Is dolgedraaid in de houder. Omdat er een speciale borstbout/scharnierpuntbout is gebruikt kan ik em er niet zomaar uitjassen. De schroefdraad moet dan groter (M7) en dan heb ik weer een speciaal busje nodig. Kan ik dat weer laten maken. Kortom ik laat de hendel wel lekker zitten.
 
Schetsplaatjes blokmontage:
full

Ondertussen gisteren blok verder ontvet en naar het spuithok gesjouwd.
Vervolgens hitte bestendig zwart erop:
full

Vandaag was ik net als gisteren vrij. Vanmorgen blok uit spuitcabine/stookhok opgehaald. Vanavond frame weer om het blok heen geknoopt zonder de boel te beschadigen, kortom de opbouw is begonnen, de twee belangrijkste onderdelen zitten weer in elkaar:
full

full
 
Ja, die zit er al weer een tijdje op. Aan het binnenwerk durf ik niet te veel rommelen, want valt uit elkaar als je er naar wijst. -O-
Als het wat warmer wordt wil ik wat revisiewerk doen, maar heb eerst nog een paar andere klusjes zoon koopt uitgewoond appartementje, dus ik heb voorlopig wat te doen...
 
Met luchtfilterkast. Ik geloof dat het toch niet helemaal de bedoeling is deze in tweeen uit elkaar te halen. Hierdoor is ie wel weer redelijk makkelijk te monteren. :Y Met kit de boel weer goed gemonteerd.
Vandaar de tijdelijke draden enzo op de kit telaten drogen.
Monteren als het blok in het frame zit lukt niet erg denk ik zo B| , of weet iemand hoe dit "hoort" cq handig gaat. Het blok in het frame joppen als de luchtfilterkast is gemonteerd lijkt me ook lastiger....
full
 
Wat moet je doen op een dag als vandaag?
full

Inlaatrubbers monteren, carburateurs monteren, accubakje en
ophangbeugel voor oliekoeler en afdekking, hoekje oliekoeler spuiten.
Kettingwiel op tandwieldrager monteren. Katanapeterrr van wie ik diverse
Katanaonderdelen had gekocht en ook een voor en achterwork met wielen,
heeft voor me ook een speciaal kettingwiel geregeld. Passend op het F
3 spaaks achterwiel maar met 43 ipv 47 tanden.
full

Kortom dat wiel moet nu ook in de es passen zodat er voor en achter de
zelfde stijl wielen inzitten, en dan achter met een 150 ipv een 120
band. Maar dat moet er dus nog ff in. De carbs monteren is best wel te
doen, maar alleen wilde het niet. Links erin en dan rechts er plop
weer uit. Na ff hulp gevraagd te hebben, en plop de boel zat. Meeste
moeite kostte nog om de rubbers van het luchtfilter goed op de carbs
te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Je moet er een gsxr1100 achterwiel inzetten anders blijf je met die rare maat zitten achter
 
Je moet er een gsxr1100 achterwiel inzetten anders blijf je met die rare maat zitten achter
Op zich natuurlijk goed bedacht, maar dat vereist meer aanpassingen en dus meer kennis en kunde. En die heb ik (nog??) niet. Ook een gsxr 1100 voorpartij zou niet gek zijn. Kortom als jij die voor me hebt voor een gezellig bedrag dan hou ik me natuurlijk aanbevolen....
 
Wat hier stond is als reactie verplaatst naar ander topic.
Dan nog maar even een foto hoe ie er nu bij staat:
full
 
Laatst bewerkt:
Verder dus niet veel gedaan, door de combinatie vervelende rug en kou in de garage.
Paar onderdelen weer netjes:
full

Enkele hiervan zie je al gemonteerd op de foto in de vorige post.
Spanningsregelaar voorzien van extra aluminium koelplaatje. Groter gaat niet want dan komt het tegen de accubak aan, maar zo hoop ik net ietsje meer koeling te hebben.
full
 
Zo, in het EMC hebben ze m'n motortje in de borstkas nu hopelijk goed afgesteld. 't Ging in ieder geval beter dan de vorige keer. Nog wel wat hersteltijd nodig. Vandaag maar eens rustig aan de schokbrekert begonnen. Ik wilde de veer eraf halen en dus deze eerst indrukken. Dit heb ik een behoorlijk stukje gedaan, maar dat moet echt ver om de schotel eruit te krijgen. Ik ben er maar mee gestopt omdat ik bang ben het kreng voor m'n harses te krijgen (en ik heb het EMC nu wel weer even gezien.... }) ) en omdat ik bang ben 'em scheef te drukken waardoor de afdichting verrot wordt gedrukt. :/
full


Dan maar een beetje zo schuren en rommelen. Ik heb de tijd nu....
 
Vandaag "F" achterwiel definitief in de GSX 750 ES gehangen.
"F" Remverankering aangepast:
full

Met de kettingkast ging het al wel precies:
full

De banden zijn voor 110 en achter 150/70. De standaard banden van de GSX750F dus.
Het ging me vooral om het 17"voorwiel in combinatie met 41 ipv 37mm vork en 4 zuiger remtangetjes voor ipv de enkelzuiger remmen. Maar ik vind het ook wel mooie wielen:
full

En voor en achter is het nu wel een eenheid zo.
Achterkant is wel ietsje dikker.
full

Kettinglijn is helemaal goed, ik heb het tandwiel omgedraaid, ik meet nu ten opzichte van de standaard kettinglijn 1 mm verschil.
Even een proefritje van 25 km. Voelt goed aan, beter dan 130mm brede achterband op de standaard velg.
 
Mooi hoor, echt gaaf, zeker die voorkant, lekker dik!
Hoe is het met je snelheid, klopt je teller een beetje met je echte snelheid?
 
Mooi hoor, echt gaaf, zeker die voorkant, lekker dik!
Hoe is het met je snelheid, klopt je teller een beetje met je echte snelheid?
Eh, dat weet ik nog niet. |( Ik heb inmiddels wel een tellerkabel van een GSX750F, maar die lijkt me wel heel erg kort. Binnenkort eens kijken of het misschien toch gaat passen.
 
*O* Hier nogmaals, hele strakke fiets geworden :9~ 150 band icm deze velg staat perfect, denk dat een 180 te overdreven dik maakt.
Deze velgen passen er zo in. Met een 180 achterband moet er ook een andere achtervork in. Dus ook het frame moet worden aangepast, en de schokbreker ophanging. De kettinglijn klopt dan ook niet meer, dus waarschijnlijk speciaal offset voortandwiel (duur!!) nodig.
Niet dat ik me dat allemaal van te voren heb gerealiseerd. Maar deze wielen kon ik voordelig van Katanapeterrr overnemen en dat leek me wel wat. Ik denk dat 180 ook wel fraai staat, en daar kan je natuurlijk tig banden voor krijgen. Och over smaak valt erg veel te twisten.
Vandaag maar weer een paar dingen aan de Katana geschroefd:
Achterspatborden, achterlicht met kontje enzo, handgrepen, knipperlichtsteunen, olieleidingen van de oliekoelert, achterrempomp en draaidinges en een paar draadjes.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan