Gerommel aan de motoren van Tomcat

top, ik heb mijn gpz ook al eens zien wiebelen, terwijl er toch een 2,5T krik onder stond.
Blijkt dat die schotel ervan kan kantelen |(.

:') blijkbaar was 10:15 voor mij te vroeg om het verschil te zien tussen de klapkat en der Panzer....

Och ja, m'n topic is ook een zooitje, ik begrijp vaak zelf niet eens meer wat er allemaal geschreven staat zo alles door elkaar |(
Maar goed, de Panzer kat staat weer op z'n wielen
20181021_161846.jpg
 
Ondanks allerlei andere bezigheden, gisterenavond maar eens ff de garage in en wat nuttigs gedaan: nieuwe remleiding gemonteerd en remmen ontlucht:
20181130_224947.jpg
 
Goodridge?

Melvin.de heeft ook remleidingen tegen nette prijzen, al ervaring mee? (Ik nog niet )
Ik wel, heb voor mijn Z650 remleidingen van Melvin. Maatvoering is goed, ik heb ze in het zwart besteld, zodat het er origineel uitziet.
Prima remleidingen! :Y
 
Melvin is idd super. Je omschrijft wat je wilt hebben en het komt voor de bakker. Maar ik wilde eens zijn wat die gele vrienden van ali konden. En dàt ziet er niet gek uit. Rem is kneiterhard dus leidingen zijn stug genoeg. Ik moet alleen nog eens kijken of ik aan het spatbord of zo nog een geleiding maak. Spatbord moet sowieso nog centimeternaar de band toe zakken ivm de ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Mooi, 2 positieve reacties op Melvin. Ga ik daar ook eens bestellen.
Meeste setjes bij mij komen van Hel of spiegler.
Ik heb nog een bepaalde natuurlijke weerstand tegen Ali producten :$
 
Ik heb ze ook van melvin en zeer tevreden, ook over de service.

Volgens hun was de koppelingsleiding een meter geloof ik maar volgens mij 110cm. Die lengte zonder meerprijs geleverd gekregen wat ik heel netjes vond. Communicatie prettig en de leidingen top met garantie tuv etc.
 
Ik begin een beetje "Piet vorkpoot" te worden, maar goed. De RF moest eigenlijk nieuwe voorvork olie. Ik vind de vork te hard gedempt. Nu is dat bij een oude Suzuki makkelijk, je draait de aftapstopjes eruit en laat de olie weg lopen, ff pompen zodat vanalles en nogwat fiks onder de olie zit en de poten zijn leeg.
Stop..........een RF heeft geen aftapastopjes, en geen middenbok - kak -
Nu Tomcat_ heeft dan weinig mogelijkheden.
20181217_212548[1].jpg

Ding dus maar opgehangen. Pootjes eruit. Die ga ik eerst eens schoonmaken. Dan de onderpoten schuren en polijsten.
20181217_211926[1].jpg

Och ik wil ff een dom werkje waarbij ik verder niet na hoef te denken, gewoon schuren met fijn schuurpapier en daarna belgommen maar.
Als ik ergens tussendoor ff tijd en zin heb.
 
Laatst bewerkt:
Omdat dit topic toch een enorme puinhoop is met verschillende motoren door elkaar (ik kan het zelf niet meer volgen laat staan iemand anders) post ik gewoon een foto van een motor die niet van mij is ⭕+ ik hou me dus niet eens aan m'n eigen topic titel.....
Goed, vanmorgen even m'n buurman van een paar huizen verderop geholpen met z'n Velocette LE "Noddy Bike"
20181224_083641_mf.jpg

20181224_083650_mf.jpg

20181224_083656_mf.jpg

2 cilinder boxer, watergekoeld, cardan aandrijving. Blok uitbouwen door de vorvork, frame en het bodywork er vanaf te pakken.
Dan blijft de aandrijfunit met achtervork en achterwiel staan.
Als dank kreeg ik onderstaande "kies uw motor" 1976 t/m 1983. 1976, 7 en 8 heb ik al, maar dan in compleet kapot gelezen toestand....kortom *O*
20181224_090652_mf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan wil ik graag eens een wat ongebruikelijke vraag stellen. Ik heb een Katana tank die ligt te wachten. Diversen van jullie zullen dat wel herkennen.......
Ik heb het gat van de benzinekraan afgedicht met een houten latje, en wil graag wat olie in de tank gieten om roestvorming te voorkomen. Niet te veel uiteraard, maar 50 tot 100 cc erin en dan alle kanten opdraaien zodat er overal binnenin, en vooral ook tegen de bovenkant olie zit.
Nou heb ik een probleempje, de tank ligt binnen, en dan bedoel ik dus als in huis. En dat gaat prima, zolang het niet echt stinkt. De meeste olie stinkt. Dus wie weet er olie die wel beschermt tegen roest maar niet stinkt/ruikt?
 
Dan wil ik graag eens een wat ongebruikelijke vraag stellen. Ik heb een Katana tank die ligt te wachten. Diversen van jullie zullen dat wel herkennen.......
Ik heb het gat van de benzinekraan afgedicht met een houten latje, en wil graag wat olie in de tank gieten om roestvorming te voorkomen. Niet te veel uiteraard, maar 50 tot 100 cc erin en dan alle kanten opdraaien zodat er overal binnenin, en vooral ook tegen de bovenkant olie zit.
Nou heb ik een probleempje, de tank ligt binnen, en dan bedoel ik dus als in huis. En dat gaat prima, zolang het niet echt stinkt. De meeste olie stinkt. Dus wie weet er olie die wel beschermt tegen roest maar niet stinkt/ruikt?

wapenolie stinkt niet zolang ,en werkt wel goed ,ik heb t in spuitbus en ik spuit alle blanke delen ,ook de uitlaat ermee in ,
dit goedje

Ballistol onderhoudsolie spuitbus, 200 ml
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens lampen olie, bij de action. Doe ik in mijn kachel in het tuinhuis en ruikt minimaal bij verbranding. (Zwarte fles)
 
In hoeverre voorkomt lampenolie (ik gebruik het om schoon te maken, om vul in carbs mee los te weken puur, en als benzine additief) corrosie/roest?
 
Laatst bewerkt:
Heb tot nu toe weinig dingen tegengekomen die beter beschermen dan ACF50.
Corrosion Control Europe, Geavanceerde onderhoudsmiddelen, ACF-50 ultieme roest bescherming, synco superlube synthetische vetten, ACF-50 voorkomt corrosie en oxidatie, corrosionblock, corrosion-control, corrosion-block, watersport, mattchem, levensmiddelen, drinkwater, biologisch, afbreekbaar, koelpasta

Stinkt niets, beschermt uitstekend tegen roest en ik pap er zowat alle metalen mee in, tot nu toe naar tevredenheid.
Nog geen issues gehad met acf50 en benzine, rookt hoogstens wat, meestal pap ik carbus er ook mee in na een revisie.
 
Oh ja, dat is waar ook.
Natuurlijk ben ik keihard aan m'n PZR Katana aan het werk....:?
Er gaat wat te veel tijd in 'andere' zaken zitten die helaas moeten worden gedaan.
Dus kleine dingetjes gedaan.
Kuipframe aangepast aan de voorvork. Hier lijkt dan nog wel mee te vallen, maar dat ging niet goed zo.


Voorste steuntje weggehaald en nieuw steuntje aangebakken. Daarna ruimte gemaakt zodat de vork kan passeren.


Dan was er nog iets met een benzine kraan. Na lang zoeken eindelijk eentje zonder vacuüm ellende gevonden, en met schroefdraad M10x1,25. Kijk daar kan ik wel een tap voor vinden. Dus eerst een mooie cad tekening gemaakt, deze afgedrukt op hoogwaardig papier en vervolgens met mijn handbediende cnc zaag gemaakt:


Dan ontstaat er zoiets:


Dan heb ik andere knippers voor en achter gemonteerd. Uiteraard gaat de boel dan te snel knipperen dus een ander electronisch knipperrelais gekocht en gemonteerd. Dan was de bediening met de katana-schakelaar, dat gecombineerde (on)ding, ook bepaald niet ideaal te noemen. Dus Peterrr zijn idee gestolen en de schakelaar van een GSX 750 F erop gezet. Dit is echt verrassend weinig werk, de stekker past zo en er hoeft maar een draad te worden veranderd, dus één contact uit de stekker frotten met een paperclip en het werkt gewoon.


Nu moet ik nog Klingenrit pakking gaan halen (0,5 dik?) en een pakkinkje maken.
De voorrem voelt goed aan, maar welke pomp hoort bij welke zuigers.
Oh en wat doen jullie aan die eeuwig zwetende/lekkende rubber diafragma bovenrubber afdichting van het rempotje om dat echt dicht te krijgen? Dat was ie weer......
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag stil komen te staan met de GSX 750 ES. Draad vanaf de hoofdzekering slechte verbinding, gejutter, daarna helemaal niks meer. Nadat een en ander weer goed verbonden was kon ik weer rijden maar als gevolg is de gelijkrichter/spanningsregelaar kapurwich.
Nu gaat er geen originele op. Die zijn slecht.

Ik heb nog een "Honda" Shindengen SH nummer weet ik veel liggen. Die heb ik ook op m'n Panzer kat zitten en doet het daar prima tijdens de test.
Alleen moet hiervoor wel de bedrading worden aangepast. Bij de Katana past deze op de originele plaats. Bij de ES duidelijk niet. Gewoon te weinig ruimte.
Ik dacht om deze achter de accu op een flinke koelplaat te monteren.
Clipboard03.jpg

Maar zowel de originele als deze SH zijn Shunt regelingen, die sluiten te veel spanning gewoon gedoseerd kort om het populair te zeggen.
De FH serie schakelt in de "diodebrug" zodat te veel spanning gewoonweg niet wordt doorgelaten. Hierdoor wordt de dynamo veel minder belast en dus minder warm en ook de regelaar wordt minder warm.
Origineel kosten die dingen best wel wat en als snel kom je bij onze chineese vrienden uit.
Iemand ervaring met deze?
US $16.96 20% OFF|Regulator Gelijkrichter Upgrade Kit Vervangt FH012AA Voor SHINDENGEN MOSFET FH020AA-in Ontsteking motorvoertuig van Auto´s & Motoren op AliExpress :+
Clipboard04.jpg


Heb ik dit goed geïnterpreteerd van die shunt en fet-regelingen.
Ik ga denk ik sowieso ff die SH monteren. Want ook de FH past niet zomaar op dezelfde stekker. Ik neem aan dat ik op wisselstroom straks in de fasen van de dynamo gemeten het verschil moet kunnen zie tussen de shunt regelaar en de FET regelaar die de fasen minder zwaar zou moeten belasten.
 

Bijlagen

  • Clipboard03.jpg
    Clipboard03.jpg
    116,5 KB · Weergaven: 12
Je kunt wel bij onze chinese vrienden bestellen, maar ik heb zo'n vermoeden dat er er een hele grote backlog aan verzendingen is..... ik zou dus geen haast hebben als ik jou was....
 
Dat heb ik ook niet. Ik ga eerst ff die SHxxx van een VF monteren. Maar ik ben benieuwd of die Chinese FH020 het doet en of ie beter is en of ie het blijft doen. Ook is deze uit Frankrijk te leveren.
 
Dan wil ik graag eens een wat ongebruikelijke vraag stellen. Ik heb een Katana tank die ligt te wachten. Diversen van jullie zullen dat wel herkennen.......
Ik heb het gat van de benzinekraan afgedicht met een houten latje, en wil graag wat olie in de tank gieten om roestvorming te voorkomen. Niet te veel uiteraard, maar 50 tot 100 cc erin en dan alle kanten opdraaien zodat er overal binnenin, en vooral ook tegen de bovenkant olie zit.
Nou heb ik een probleempje, de tank ligt binnen, en dan bedoel ik dus als in huis. En dat gaat prima, zolang het niet echt stinkt. De meeste olie stinkt. Dus wie weet er olie die wel beschermt tegen roest maar niet stinkt/ruikt?
ik zou beginnen met bijv een liter, dat werkt veel makkelijker. En dan overtollig er uit laten lopen.
Of, laten zitten, en elke paar maanden je tank een keer rond bewegen.

Als de tank goed dicht is zal hij na een dagje ook niet meer ruiken?
De tankopening kan je ook gewoon afspannen met een stukje plastic, van een tasje of 2 laagjes huishoudfolie. Een elastiek strak erom en klaar.
Beter dan een houtje!
 
Onlangs rare geluiden tijdens het rijden met de GSX 750 ES. Vanf de voorkant. Remmen uit elkaar, schoonmaken enzovoorts. Na montage rijden nog steeds gepiep?
Wiellagers dan? Niks te voelen. Eers kijken wat zit daar nog meer? Oh, een kilometer teller aandrijving. Daar eens aan gedraaid. Wat draait dat zwaar en piep.....
Ah, daar heb ik er nog wel een paar van.... :+
Blijkt er nog een zwaar te lopen en bij een andere de aangedreven schijf waarschijnlijk door mij "iets minder vakkundig gemomteerd" - ahem - te zijn. Aandrijflipje krom en schijf krom. Wie wat bewaard, die heeft veel ..........troep.|(
Uiteindelijk blijkt een snuifje vet in de km-kabelaansluiting er voor te zorgen dat ie weer draait als een nieuwe, en nog belangrijker, niet meer piept.
!20200508_194643[2].jpg
 
Enne, gebeurt hier überhaupt nog wel wat ??? :z
:z:X

:Y er gebeurt van alles en nogwat, meestal mantelzorg georiënteerd.............en rijden natuurlijk.

Maar afgelopen vrijdag een complete nette kuip voor de RF 900 in het rood, de enige goede kleur natuurlijk, gescoord in Malden. Waarom ook al weer? Oh ja, ik was op 27 januari 2018 op m'n platte bek gevallen met de RF. En behalve m'n ego was helaas de RF ook beschadigd, vooral het plastic links en enzo. Staat hier ergens terug vast wel.
Nah goed, zo zag de kuip links eruit:
20180208_212000_RF crash.jpg


Dus kuip erafhalen, ziet er best zielig uit:
20211121_143249_naakt.jpg


En daarna de "nieuwe" kuip erop.
Helaas een buitengewoon slechte groothoekig vervormde foto. Maar dat is niet erg. Dat is een reden om binnenkort ff geode foto's te maken en te plaatsen.
20211121_155152_nwe_kuip.jpg


Ik ben er iig blij mee dat ie weer een beetje toonbaar is............
 
Terug
Bovenaan Onderaan