theredone51
Big Red
- Onderwerp starter
- #326
Het vervangen van de remvloeistof was zo te zien ook geen slecht idee:Eerste zaken op het lijstje:
- Remvloeistof vervangen
- Koppelingsvloeistof vervangen
- Voorvork reviseren
Daarna de motor inschrijven en een eerste ritje maken om te kijken wat er eventueel nog aangepakt moet worden
Even gezocht in de gereedschapskast en daar de remontluchter + een nieuwe fles DOT5.1 remvloeistof gevonden:
Echt egaal is de afgetapte vloeistof niet te noemen:
Na het verversen was de remhendel nog altijd wat 'sponzig', daarom ook maar even onlucht / ververst via de nippel op de pomp zelf (ondanks dat de handleiding daar niet over spreekt):
En dat was de oplossing Remhendel weer lekker stevig! Verder met de remvloeistof achter:
En na het vervangen van alle remvloeistof, nog even kijken naar de koppelingsvloeistof:
Gitzwart, terwijl die normaal rood of blauw zou moeten zijn. Ik had nog een flesje 'Magura Royal Blood' staan, dus daarme het koppelingscircuit gedaan:
De tank er nog even afgehaald om te kijken of de koelvloeistof nog bijgevuld moest worden na de eerste draaibeurt (zoals omschreven in de handleiding), maar dat was zo te zien niet nodig:
Zo te merken heeft dat voorwiel in de lucht dus goed zijn werk gedaan Verder nog een sticker gevonden tijdens het opruimen om de gaten af te dekken in het voorste kuipdeel:
En om af te sluiten nog mijn nieuwe SW-Motech GPS-houder gemonteerd:
De Tomtom voedingskabel heb ik nog ergens in reserve liggen, dus die moet ik nog even zoeken + aansluiten. Verder ook nog een setje keerringen voor de voorvork / vorkolie / ... bestellen zodat ik de voorpoten een onderhoudje kan geven