Gerommel met R1100RT

zetel

Rookie
2 dec 2007
11
0
Delden
Ik kocht in februari 2008 een R1100RT uit 2000 met 32.000 km op de teller. De zaak waar ik hem kocht was geen dealer, noch een BOVAG garage.
Toen ik hem vier weken had, wilde ik een extra afstandbediening voor het alarm en dacht: misschien heeft de vorige eigenaar er nog een in een laatje liggen. Ik belde met de originele BMW-dealer wiens naam op de sleutellabel stond en die de motor in onderhoud had gehad. Ik noemde mijn vraag en het kenteken.
Bleek mijn motor daar in mei 2007 met een total loss verklaring te zijn weggegaan. Kilomterstand toen: 89.700!
De verkoper van mijn motor wist van niets en was dus ook bedrogen. Ik wilde die motor niet langer en leverde hem weer in. De verkoper wilde hem terugnemen onder inhouding van € 500. (Ik had er in die paar weken 220 km mee gereden!)
Ik heb dat maar geacepteerd, maar wel met een heel vervelend gevoel.

Vandaag heb ik een andere R1100RT gekocht, die ik woensdag a.s. ga ophalen. Nu bij een BMW dealer.
 
Ik kocht in februari 2008 een R1100RT uit 2000 met 32.000 km op de teller. De zaak waar ik hem kocht was geen dealer, noch een BOVAG garage.
Toen ik hem vier weken had, wilde ik een extra afstandbediening voor het alarm en dacht: misschien heeft de vorige eigenaar er nog een in een laatje liggen. Ik belde met de originele BMW-dealer wiens naam op de sleutellabel stond en die de motor in onderhoud had gehad. Ik noemde mijn vraag en het kenteken.
Bleek mijn motor daar in mei 2007 met een total loss verklaring te zijn weggegaan. Kilomterstand toen: 89.700!
De verkoper van mijn motor wist van niets en was dus ook bedrogen. Ik wilde die motor niet langer en leverde hem weer in. De verkoper wilde hem terugnemen onder inhouding van € 500. (Ik had er in die paar weken 220 km mee gereden!)
Ik heb dat maar geacepteerd, maar wel met een heel vervelend gevoel.

Vandaag heb ik een andere R1100RT gekocht, die ik woensdag a.s. ga ophalen. Nu bij een BMW dealer.

Jezelf laten oplichten en dan ook nog eens 500 euro moeten inleveren.
Dit had ik dus nooit gepikt!!!! :(

Wat een idioten.

Suc6 met je nieuwe stalen ros ;)
 
Erg vervelend gevoel voor je.
Toch hangt het een beetje af van de reden van total loss.
Het kan zijn dat ie op onderdelen (financieel) total loss is verklaard en dat er rijwiel-technisch niks mis mee is. Maar goed, dat er dus ook een andere km-teller opzit en dus niet klopt wat erop staat is al reden genoeg om af te zien van de koop. Dat je 500 euro lichter bent voor 220 km rijden is niet rechtvaardig, en ik vraag me af of je dit via een rechtsbijstandverzekering niet kunt aankaarten en verhalen op de verkoper.
Ik zou er een telefoontje naar je verzekering aan wagen als ik jou was.
Veel succes en plezier met je andere r1100rt, geweldige machiene hoor !
 
Terug
Bovenaan Onderaan