Gerucht Rossi F1 steekt weer de kop op

Soesoeki

MF veteraan
24 apr 2002
9.636
1
Kweenieh
Bron Crash.net

F1 talks Rossi...
RIDAY 24TH SEPTEMBER 2004 - PAGE 1 OF 2



by Peter McLaren

"If (Rossi) could do in a car what he does on a bike, he would beat all of us" - Rubens Barrichello.

It's almost unknown for a motorcycle rider to be mentioned in an official Formula One press conference, but during today's post practice press call at Shanghai - venue for this weekend's inaugural Chinese Grand Prix - Michael Schumacher, Rubens Barrichello and Jacques Villeneuve found themselves answering questions on the possibility of Rossi lining up alongside them on the 2005 F1 grid.

Schumacher had previously faced such questions following Rossi's impressive one-off Ferrari test earlier this year - when, on his single seater debut, the Italian reportedly lapped just three-seconds from Schumacher's Mugello lap record - but with the Jaguar team being axed at the end of this season, the possibility now exits that the leading F1 teams will be forced to field a third car next season, to meet minimum grid numbers.

And with Rossi getting ever closer to winning his sixth motorcycling world championship, and Yamaha's first since 1992, rumours are building that the car mad Italian - who has previously gone on record as saying he will end his career at Yamaha - may feel there is little point in defending another two-wheel title in 2005.

According to the Italian press, Ferrari president Luca di Montezemolo has also stated that Rossi would be a 'good choice' for a third driver position and, with that in mind, Schumacher was asked for his opinion on the chances of the #46 driving a Ferrari next season.

"Interesting thought," mused Michael. "I think he liked very much his (F1) experience. But there are too many ifs, anyway..."

But while Schumacher sounded dismissive, Barrichello and Villeneuve - who were later asked a similar question - went into much greater detail; each openly recognising Rossi's two-wheeled talent, but cautious of whether such a switch would be realistically possible.

"I have no idea of that at all," began Barrichello, when asked about the Ferrari president's comments. "Obviously, I don't know if it is a PR thing that is just good for the press and so on.

"I was there the day that Valentino was running the car. He ran very well. Obviously, for him to race, I think he will need more than just the month of December to test to be able to get to reasonable times for the car, but I don't know if it's true or not," continued the Brazilian.

"I would have no problems running with him," stated Rubens. "I am a big fan when I see his riding and, if he could do in a car what he does on a bike, he would beat all of us."

"He's a great rider," added former world champion Villeneuve, making his F1 comeback this weekend. "He is so quick on a motorbike, there is no reason for him to be slow in a car, so I am sure that, with enough testing, he would be up to speed something like halfway through the season.

"But the main difficulty would be that, when you get to F1, you have been in other formulae before, and F1 hurts. If he hasn't been in a car, only on a motorbike, then the first winter would not be enough physically. You just need a lot of mileage," warned the French Canadian.

BMW WilliamsF1 driver, Juan-Pablo Montoya, also agreed with those evaluations.

Rossi has a 39-point lead over nearest title rival Sete Gibernau with four rounds, and 100-points, remaining in the 2004 MotoGP season.

En weer komt de overstap ter sprake. Ik hoop niet dat dit echt te gebeuren staat voor 2005. Of je Rossi goed vindt of niet......hij voegt zoveel toe aan Motogp dat eht echt zonde zou zijn als ie nu al vertrok.
 
Ik denk dat iedereen in de F1 inziet dat het momenteel wel heel erg saai is wat betreft wedstrijdspanning en dan is er niks beter dan een kleurijk figuur als Rossi te verleiden om in de F1 te starten. Beetje geruchten starten vinden ze dan aardig blijkbaar :r
Maar ik denk dat Yamaha er momenteel heeeeel veel aan gelegen is om Rossi in de MotoGP (en op een M1) te houden. Dus in 2005 zien we Rossi gewoon op een Yamaha maar daarna???
 
Ik denk dat iedereen in de F1 inziet dat het momenteel wel heel erg saai is wat betreft wedstrijdspanning en dan is er niks beter dan een kleurijk figuur als Rossi te verleiden om in de F1 te starten. Beetje geruchten starten vinden ze dan aardig blijkbaar :r
Maar ik denk dat Yamaha er momenteel heeeeel veel aan gelegen is om Rossi in de MotoGP (en op een M1) te houden. Dus in 2005 zien we Rossi gewoon op een Yamaha maar daarna???

Rossi is inderdaad wel een kleurrijk figuur, maar wat moet je daar mee in F1. Als je ergens niet mag en kan is het de F1 wel. Ooit wel eens een F1 coureur een donut zien maken in de uitloopronde :? Of je moet hem opzettelijk laten spinnen in de uitloopronde en dan effe drie rondjes te draaien om hem weer de baan op te krijgen :9 . Of Rossi met een cape om en een opblaaspop in de uitloopronde in de F1. Nee..............ik zie het niet zitten.
 
Rossi is inderdaad wel een kleurrijk figuur, maar wat moet je daar mee in F1. Als je ergens niet mag en kan is het de F1 wel. Ooit wel eens een F1 coureur een donut zien maken in de uitloopronde :? Of je moet hem opzettelijk laten spinnen in de uitloopronde en dan effe drie rondjes te draaien om hem weer de baan op te krijgen :9 . Of Rossi met een cape om en een opblaaspop in de uitloopronde in de F1. Nee..............ik zie het niet zitten.

:^

Of ff stoppen bij zo'n pleehokje om te pissen. Deed hij een keer toen hij nog in de 250cc reed. :}
 
ja pffffffff, dan zal hij daar ook wel weer als enige goed materiaal krijgen, zo is het in de gp's immers ook steeds gegaan

Eigenlijk heeft Ducati ook wel gelijk dat ze niet met hem in zee willen. Ze hebben hem niet nodig om te bewijzen dat ze met de besten mee kunnen. Al die titels in de Superbike zijn het bewijs. Daar hebben ze ene meneer Rossi niet voor nodig.
 
ja pffffffff, dan zal hij daar ook wel weer als enige goed materiaal krijgen, zo is het in de gp's immers ook steeds gegaan

Eigenlijk heeft Ducati ook wel gelijk dat ze niet met hem in zee willen. Ze hebben hem niet nodig om te bewijzen dat ze met de besten mee kunnen. Al die titels in de Superbike zijn het bewijs. Daar hebben ze ene meneer Rossi niet voor nodig.

:Z Duidelijk een anti Rossi. Zelfs al mag je hem niet vanwege zijn gedrag enzzzzzz. Je kunt simpelweg niet ontkennen dat deze gozer een geweldig talent heeft. Al vanaf de eerste races ( 125cc ) doet ie ook echt mee en lang niet altijd op het beste materiaal. Of was bijvoorbeeld de M1 altijd al zo'n geweldige topper en rijden daarom nu ook alle M1's vooraan. Waarom werd bijvoorbeeld na het vertrek van Rossi uit de 250 cc ( met titel op zak op een Aprilia ) een Yamaha ( Jacque )wereldkampioen in die klasse en het jaar erop een Honda ( Katoh )? Zeker omdat de Aprilia een motor is waar iedereen effe wereldkampioen op kon worden :? Hij wint toch steeds van gasten op hetzelfde merk en materiaal met een behoorlijk verschil :?
 
Volgens mij heeft Rossi een tweejarig contract bij Yamaha. Die rijdt
in 2005 nog wel GP's hoor. Hoop alleen niet dattie er vroeg mee stopt.
Zou jammer zijn, toch.
 
ja pffffffff, dan zal hij daar ook wel weer als enige goed materiaal krijgen, zo is het in de gp's immers ook steeds gegaan

Eigenlijk heeft Ducati ook wel gelijk dat ze niet met hem in zee willen. Ze hebben hem niet nodig om te bewijzen dat ze met de besten mee kunnen. Al die titels in de Superbike zijn het bewijs. Daar hebben ze ene meneer Rossi niet voor nodig.

Ze kunnen hem gewoon niet betalen! Elk team zou Rossi wel willen hebben.
 
ja pffffffff, dan zal hij daar ook wel weer als enige goed materiaal krijgen, zo is het in de gp's immers ook steeds gegaan

Eigenlijk heeft Ducati ook wel gelijk dat ze niet met hem in zee willen. Ze hebben hem niet nodig om te bewijzen dat ze met de besten mee kunnen. Al die titels in de Superbike zijn het bewijs. Daar hebben ze ene meneer Rossi niet voor nodig.
Rossi wil natuurlijk helemaal niet op een Ducati rijden, en geef hem eens ongelijk.
Die lui bij Ducati zijn bijna net zo arrogant als de gemiddelde ducati-rijder.
 
ja pffffffff, dan zal hij daar ook wel weer als enige goed materiaal krijgen, zo is het in de gp's immers ook steeds gegaan

Eigenlijk heeft Ducati ook wel gelijk dat ze niet met hem in zee willen. Ze hebben hem niet nodig om te bewijzen dat ze met de besten mee kunnen. Al die titels in de Superbike zijn het bewijs. Daar hebben ze ene meneer Rossi niet voor nodig.
En weer wordt het bewijs geleverd...overmatige ducati-interesse is schadelijk voor uw denkvermogen en kan spontane lobotomie veroorzaken.... |(

[me]Tr@x die denkt dat Tet ook aan line-dancen doet...mits hij tot 4 kan tellen...[/me]


Oh ja, on topic:

Rossi in de F1 lijkt me gaaf om te zien. Ik denk dat hij het wel kan redden daar, ik weet alleen niet of Rossi wel zo blij zal zijn met dat wereldje......
 
Rossi blijft gewoon op 2 wielen rijden. De f1 ligt toch bijna op zijn reet. Races zijn saai, altijd dezelfde winnaar. Ford die zijn geld ergans in gaat steken en dus volgend jaar 3 teams zonder motor. Dan maar 3 auto's per team. Echter de derde coureur kan dan geen punten halen ook al wordt hij eerste |(
Rossi wordt dit jaar zo goed als zeker wereldkampioen. Heel errug knap. Alleen jammer voor de Honda fans zoals ik :)
Rossi zoek je een nieuwe uitdaging? Ga naar Ducati in 2006.
 
Ik denk eigenlijk ook dat de F1 in deze vorm zo goed als dood is maar op zich zou Rossi wel een verrijking zijn ten opzichte van die al die kantoorpikkies die er nu in zitten......


Bral denkt al jaren met weemoed terug aan Ayrton, de allergrootste coureur ooit............
 
Ik vraag me af hoe goed Rossi een F1 wagen kan afstellen, want rijden kan die wel, maar voordat je een beetje door heb hoe ke een auto met vleugels naar je zin krijgt??????????
 
Ik denk eigenlijk ook dat de F1 in deze vorm zo goed als dood is maar op zich zou Rossi wel een verrijking zijn ten opzichte van die al die kantoorpikkies die er nu in zitten......

Bral denkt al jaren met weemoed terug aan Ayrton, de allergrootste coureur ooit............

Kan me anders ook nog wel fenomenale acties van Schumacher (begin jaren '90 toen nog niemand in Nederland F1 leek te kijken) voor de geest halen...

De saaiheid in de Formule 1 ligt eerder aan de karakteristieken van zowel de wagens als circuits, dan aan de coureurs in de huidige F1 denk ik. Waar zijn de slicks? Waar zijn de stuiterende wagens met zo'n dikke vonkenregen eronder gebleven? Circuits zijn nietszeggend en steriel geworden. Alle mooie bochten zijn er uitgehaald, of worden niet meer ontworpen i.v.m. met veiligheid...

Nee, laat Rossi maar lekker op 2 wielen rijden, en als ie dan zonodig naar 4 wielen moet, rally. Mijn inziens een van de weinig overgebleven vormen van 'pure' autosport...
 
Rossi rijdt volgend jaar op bridgestone en wordt de eerste wereldkampioen voor hen. Dan heeft hij gelijk een goede instap bij ferrari in 2006 want dan stopt schumi.
 
Rossi is inderdaad wel een kleurrijk figuur, maar wat moet je daar mee in F1. Als je ergens niet mag en kan is het de F1 wel. Ooit wel eens een F1 coureur een donut zien maken in de uitloopronde :? Of je moet hem opzettelijk laten spinnen in de uitloopronde en dan effe drie rondjes te draaien om hem weer de baan op te krijgen :9 . Of Rossi met een cape om en een opblaaspop in de uitloopronde in de F1. Nee..............ik zie het niet zitten.
Ehh, ja, dat heb ik wel eens gezien.... :X
 
Ik denk dat dat afstellen geen groot probleem zal opleveren als Rossi bij ferari gaat rijden...........! Talent voor racen heeft hij absoluut en met het juiste team ferari die alles tot op de puntjes voor elkaar heeft moet je niet gek opkijken als hij goed mee kan komen in de formule 1!

Ik neem aan dat hij niet bij minardi plaats zal nemen!!
 
Ik denk dat dat afstellen geen groot probleem zal opleveren als Rossi bij ferari gaat rijden...........! Talent voor racen heeft hij absoluut en met het juiste team ferari die alles tot op de puntjes voor elkaar heeft moet je niet gek opkijken als hij goed mee kan komen in de formule 1!

Ik neem aan dat hij niet bij minardi plaats zal nemen!!

Als hij inderdaad de problemen maar goed kan vertalen voor de technici dan komt het wel goed. Auto afstellen zal wel even andere koek zijn dan nu in de Motogp. Niet dat dat laatste makkelijk is maar ................gewoon anders. Laat ie nou maar lekker op 2 wielen blijven :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan