Geschept door een koekblik

ascii

Die hard MF'er
8 apr 2003
613
0
rhenen
Vanmorgen was het mijn beurt om m'n beschermengeltje te testen.

Bijna op m'n werk rij ik de A2 af, het volgende kruispunt is geregeld door een stoplicht dat op rood staat. Met drie reeds wachtende auto's ervoor zet ik m'n motor schuin voor / naast de eerste auto. Geduldig kijken wanneer de kruisende auto's rood krijgen. Alfijn de auto's van links remmen voor het stoplicht, ik zie nog een auto van rechts de kruising overvliegen en bedenk me nog dat die mooi door rood heeft moeten gaan.

Maar goed, mijn stoplicht wordt groen. Ik trek op, merk al dat de eerste auto geen haantje is die er een motor uit wenst te rijden, ben op de kruising en zie nog net een blauwe auto van veel te dicht aan m'n linker kant. Ik bedacht me toen zelfs nog dat daar toch geen auto kon zijn omdat ik gezien heb dat de auto's voor het stoplicht gestopt waren.

Het volgende moment raakt die auto me vol van links en de seconden daarna gaan dan heel langzaam. Ik weet nog dat de bumper me raakte, ik weet ook nog dat ik de motor kap raakte, daarna lag / zat ik op het asfalt.

Alfijn, gelukkig stopte er meteen auto's. Is er een ambulance en de politie gebeld, getuigen melden zich (dank dank voor iedereen die me geholpen heeft). Stijf van de adrenaline nog rondgelopen en weet ik wat gedaan. Politie en ambulance kwamen, ik krijg een nek dinges om en wordt op een plank gelegd (ondertussen werkt de adrenaline niet meer zo goed), brancaar op, ambulance in en naar het ziekenhuis. Foto's van nek, ruggewervel, bekken en knie gemaakt. Gevoeld en gepord en het lijkt erop dat ik niets ernstigs eraan over heb gehouden. Kennelijk heb ik een erg goed beschermengeltje, vooral als je zag hoe auto en motor eruit zagen. De auto heeft een compleet verbouwde voorkant en een behoorlijke deuk in de ruit waar iets van mij tegenaan is gekomen. Mijn arme geliefde transalpje lekte al z'n benzine leeg (losgebroken kraantje) en rondom de bevestiging van de achterbrug zit een vreemde knik. Ik ben geen expert, maar dit lijkt me niet meer te repareren.

En nu ben ik dus BOOS, heel erg BOOS.

Op die [piep] die (volgens getuigen) over de baan om rechts af te slaan de rij wachtende auto's langs raced dan door rood rechtdoor rijdt en daar mij tegenkomt. Stel je voor dat ik een fietser was geweest..... Of dat m'n beschermengeltje niet van motor rijden houdt.... GVD ik rij behoorlijk voorzichtig, ik heb tenslotte een thuis met vrouw en twee kiddo's. En dan heb je iemand waardoor het geen ene bal uitmaakt hoe jij rijdt. Ik ben nog lang niet levensmoe hoor.

Verder ben ik BOOS omdat het nu waarschijnlijk een maand of twee duurt eer ik m'n geld heb om een andere motor te kopen. Twee fucking maanden waarin ik een vervoersprobleem heb (ik rij twee dagen per week met de auto naar m'n werk en twee dagen met m'n motor, dan rijdt m'n vrouw in de auto naar haar werk. Leuk hoor, en dat wordt natuurlijk niet vergoed.

Verder ben ik (waarschijnlijk) m'n lekkere motor kwijt, hij zou net deze vrijdag een verse ketting set krijgen, maar dat is waarschijnlijk niet meer nodig. Ik wil helemaal geen andere motor. Ik had er net handvat verwarming op gemaakt.

Maar goed, ik mag niet klagen, ik ben er tenslotte nog. Hooguit wat stijf en stram.

Nogmaals dank aan iedereen die me geholpen heeft (ondanks dat ascii niet denkt dat die mensen veel hier zullen lezen) en vooral aan m'n beschermengeltje.

Ascii.

ps iemand een motor over die een maand of twee / drie gereden moet worden?
 
tering je heb relatief geluk gehad zeg '( iig suc6 met de spierpijn en de verzekering...
 
Heb je zijn naam en adres, gaan we even langs :(

Effe serieus, veel sterkte en hopelijk weer snel een motor.

Doonder
 
Ben blij dat je niks ernstigs hebt. Zonde van de motor ja.
Succes met je herstel.

Helaas heb ik geen motor voor je. Daar rij ik lekker zelf op.
 
Wees je beschermengeltje maar dankbaar :)
Veel beterschap en hopelijk kan je weer snel verder rijden!
 
Heel veel sterkte, beterschap en plezier bij het uitzoeken van een mooie, andere motor.

Moet toch het positieve er van blijven inzien.

Enne :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} voor je beschermengel
 
Gelukkig ben je er zelf goed van afgekomen al wil ik je morgen ochtend nog wel eens horen als je uit je bed komt :P
Heb je trouwens geen recht op vervangend vervoer zo lang jou motor niet gemaakt is, of tot je een ander hebt?
 
Ik had er net handvat verwarming op gemaakt.

Hier moest ik even om glimlachen.
Gelukkig heb je het r goed afgebracht. Probeer die extra kosten die je vrouw maakt ook via de verzekering te claimen.
Succes met de lichamelijke en financiele nasleep.
 
Blij te horen dat het jou goed gaat *D
De moto is jammer maar helaas ;(
Wees idd blij dat jezelf heel bent :}

Tis een normale reactie als je zelf niets ernstigs hebt dat je pist bent dat iemand anders je motor heeft stukgemaakt en wrom? dat kan niemand zeggen...
Frustie is het maar ik wens je sterkte.

Greetz Sharky
 
Laatst bewerkt:
sterkte man
volgende keer je helm (tijdens de adrenaline kick) door de schedel van die vent gooien...

liefst met een statement zoals:

'oh sorry, zag je deze ook niet aankomen!'

})

koop anders (tijdelijk) een divvie 600 ofzo :]
 
Gelukkig te horen dat alles goed met je gaat. Je ziet dit soort idiote stunten steeds vaker van automobilisten.
Volgens mij heb je gewoon recht op vervangend vervoer. Je kan de huur verhalen op de tegenpartij. (Zou dit wel even goed navragen bij je eigen verzekering).
 
Knap dat je been er niet tussen zat. Mazzel met een hoofdletter M.

Ik vind dit een mooie situatie om te proberen een schadevergoeding eruit te knijpen. Motor kapot, veel getuigen en een duidelijke overtreding.
 
Hij heeft jou gewoon vol in de zijkant geschept? :(

je hebt vast een whiplash of emotionele schade O-) ... ik ruik een fijne schade claim.... helemaal uitzuigen die kloothommel })
 
je hebt veel geluk gehad als ik het zo lees.

een motor is maar een stuk staal. en het is vervelend dat je nu een vervoersprobleem hebt en lastig op je werk komt, maar je mag al heel blij zijn dat je nog naar je werk kunt gaan.

bekijk het ook eens van die kant.

enne. kun je niet wat geld lenen om snel een nieuwe fiets aan te schaffen. als je dan het geld van de verzekering hebt, dan kun je de lening in 1x weer aflossen.

Hij heeft jou gewoon vol in de zijkant geschept?

je hebt vast een whiplash of emotionele schade ... ik ruik een fijne schade claim.... helemaal uitzuigen die kloothommel
sorry hoor. maar dit vind ik weer zo overdreven. ongelukken gebeuren nou eenmaal. het is niet zo dat die automobilist hem expres van zijn fiets reed. ik heb ook wel eens een aanrijding veroorzaakt (gelukkig geen motorrijder). natuurlijk erg klote, maar het gebeurt.
 
JA VEEL sterkte,

En nu heb je en mooi excuus om niet te rijden.
Zo'n ongelukje hoort niet bepaald bij het motorrijden, maar staat altijd wel stoer om te vertellen.

en ik weet nog wel iemand met een XT350 ;)
 
Wat een MOFO zeg die in da koekblik! Was ik er geweest dan had ik em meteen uit zijn blauwe gesleurd en ehm effe nader leren kennen! Hij was toch wel verzekerd, die lul?
Sterkte man!
B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan