Gescheurd kappen herstellen

^DMP

MF'er
11 nov 2022
85
26
Tilburg
Laatst ben ik in een bocht door een tegenligger afgesneden. Ik ben toen van mij motor af getikt. Zelf gelukkig niks maar wel schade aan mijn motor (zie foto). Volgens de verzekering is het 50/50 schuld. Nu moet ik de schade zelf betalen als ik dit wil laten herstellen.

Mijn vraag is nu welke opties heb ik nu om dit te herstellen??
 

Bijlagen

  • IMG_0390.jpeg
    IMG_0390.jpeg
    160 KB · Weergaven: 181
  • IMG_0385.jpeg
    IMG_0385.jpeg
    209,5 KB · Weergaven: 180
Is een net, gebruikt, vervangend kuipdeel geen idee? Zie je er niks meer van en kost minder moeite (tenzij het niet te krijgen is natuurlijk). Zo'n hoek lijkt me lastig om weer echt netjes te krijgen, tenzij je met alleen een gedicht gat genoegen neemt.
 
Nietjes er in branden met een goedkope soldeerbout. Daarna een matje glasvezel er op. Aan de binnenkant uiteraard.

Die hotglue heeft 0 sterkte en er staat altijd wel wat spanning op ma monteren.

Een scheur zal je altijd blijven zien zonder extra werk (schuren, plamuren en spuiten).
 
Niet gewoon een 2e hands kapje te vinden? Lijkt zo op de foto niet onderdeel te zijn vd kleurstelling vd motor, dus mogelijk goed te vinden. Bij Baboon bijvoorbeeld.
 
Ik heb al gezocht naar gebruikte kappen maar kan ze niet vinden. Dus wordt denk ik zelf repareren.

Lassen?? Is dat met van die tie rips erop smelten??
Met hetzelfde materiaal lassen, kan je zo in de handel krijgen. Dat is de enige correcte manier om te herstellen. Niet zoals hier wordt aangehaald met epoxy en dergelijke, door trillingen en uitzetten koud/warm komen daar scheurtjes na verloop van tijd in. Las je met hetzelfde materiaal (abs in uw geval) heb je dat niet.
 
MEK is uiterst giftige vuiligheid,ver van weg blijven.
Tegen dat jij begonnen bent, heb ik het allang gelast.
Inderdaad,lassen (met een soldeerdbout) werkt perfect.
Een oud stuk kuip van hetzelfde materiaal gebruiken als toevoegmiddel en het gat mee op te vullen.
Het materiaal staat aan de binnenkant van de kuip tussen 2 pijlen,zoals >ABS<.
Wel eerst goed oefenen op een stuk oude kuip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan