Gescheurde oliefilterbehuizing in koppelingsdeksel (xl600r '83)

Chilled

MF'er
11 okt 2019
99
196
Hoi allen,

Gisteren was ik bezig met het voorbereiden van de (magnesium) koppelingsdeksel om deze te spuiten. Betreft het koppelingsdeksel van een xl600r uit '83. Het viel me toen op dat het metaal van de oliefiltercontainer (bij gebrek aan een beter woord) is gescheurd. Dus de behuizing waarin mijn oliefilter moet.

De oliestroom wordt dus niet meer geforceerd door het filter heen, maar kan vrijelijk het blok in. Is natuurlijk niet wenselijk. Zie ook de foto's.

Afbeelding

Afbeelding


De vraag is: Is dit te repareren? Magnesium lassen, wordt heel duur. Een nieuw deksel gaat al richting de € 150/180 op ebay :X. Moet anders kunnen...

Ik heb hier nog JBweld staan en zat te denken dat dit wellicht een oplossing kon bieden. Onderstaand mijn redenatie
1. +/+ Gezien het een pasta is, is het "mooi" te smeren zonder dat het iets anders in de weg zit;
2. +/+ Het is sterk genoeg om de kracht van de oliestroom te weerstaan (stelt niet heel veel voor);
3. ?/? Warmte. JBweld kan tot 288 graden hebben volgens de verpakking. Maak er 250 graden van om een beetje marge te hebben. Hoe warm zou de olie rondom het filter zijn? De cilinderkop is het warmst en zover ik heb gelezen kan dit oplopen tot 130 graden. Ruim binnen de 250 graden dus :Y

Het is natuurlijk niet ideaal, maar een nieuw deksel kopen kan altijd nog en als het werkt, dan werkt het. Wat denken jullie?

Grts
 
Ik zou de scheur met een diamant of tungsten freesje op de Dremel met een hoek van ca 90° ( ____/\____ ) uitfrezen, zodat je een goede opening hebt om epoxy of JB in aan te brengen, en er voldoende oppervlak is om aan te hechten. (ontvetten!!!).

Daarna regelmatig checken of het houdt.

Als het niet houdt, kunnen de gevolgen wel fors groter zijn dan de aanschafprijs van een tweedehands cover.
 
past er geen nieuwer type koppelings deksel uit alu op?
Magnesium herstellen daar is vragen om ellende en de nieuwere types deksels zijn redelijk goedkoop
 
Terug
Bovenaan Onderaan