geschiedenis van de motor

KoosJ

Rookie
30 mrt 2006
24
0
Veendam
hallo lui, ik heb me onlangs een motor gekocht. er was geen onderhoudshistorie bekend (geen papieren) er er was 2700 km mee gereden (bouwjaar 2001).
de verkoper kon mij verder geen informatie geven.

is het mogelijk om nog meer van de motor te weten te komen? vorige eigenaar, hoevaak van eigenaar gewisseld, onderhoud, kilometerstand, etc.

Koos
 
Ik vermoed dat de km-stand sowieso niet klopt.
Nieuwe teller erop gezet na schade?
De historie zal niet te achterhalen zijn, mits je de vorige eigenaar(s) kent.
Misschien kan de Rijksdienst voor het Wegverkeer, RDW, je verder helpen.
 
Toch heb je jokers die zo'n lage stand veroorzaken.
Kijk naar de slijtage op de handvaten, pedalen, plek waar je laars de motor raakt, slijtage lak bij de benen etc...

Als er zoiets te zien is weet je genoeg. Of denk ik te simpel?
 
Ik zou ook vermoeden dat die schade heeft gehad...
Laat anders iemand er een x op rijden en naar kijken die beetje verstand heeft van schades.
Ook slijtage plekken zeggen veel.
Suc6 :)
 
Ik vermoed dat de km-stand sowieso niet klopt.
Nieuwe teller erop gezet na schade?
De historie zal niet te achterhalen zijn, mits je de vorige eigenaar(s) kent.
Misschien kan de Rijksdienst voor het Wegverkeer, RDW, je verder helpen.
deze motoren hebben over het algemeen erg weinig kilometers. dit komt door de toepassing, het is merendeel een stadsmotor. heb de motor laten bekijken beurt gegeven door een motor repair/onderhoudsbedrijf. heeft geen schade kunnen vinden!! dus dat lijkt goed, maar toch...
 
Ik vermoed dat de km-stand sowieso niet klopt.
Nieuwe teller erop gezet na schade?
De historie zal niet te achterhalen zijn, mits je de vorige eigenaar(s) kent.
Misschien kan de Rijksdienst voor het Wegverkeer, RDW, je verder helpen.


Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.... :?

Waarom gelijk uitgaan van het slechtste, er zijn nu eenmaal mensen die weinig rijden.
 
hallo lui, ik heb me onlangs een motor gekocht. er was geen onderhoudshistorie bekend (geen papieren) er er was 2700 km mee gereden (bouwjaar 2001).
de verkoper kon mij verder geen informatie geven.

is het mogelijk om nog meer van de motor te weten te komen? vorige eigenaar, hoevaak van eigenaar gewisseld, onderhoud, kilometerstand, etc.

Koos


Is't een mooie motor enne.. rijdt tie goed?
 
Tja ik ken wel mensen die een waslijst aan informatie kunnen ophalen (belastingdienst, douane, politie) maar helaas is die informatie niet voor publiek gebruik bedoeld.. Wellicht dat de politie wil kijken of er gesjoemeld is met je motor :) Je kan altijd even bellen naar ze ;)
 
Idd RDW proberen, lukt dit niet dan iemand in kennissen kring vragen die bij verzekeringen werkt dat wil ook nog wel eens werken *D
 
ja, je steelt de show. zeker hier in het noorden van het land. rijden naar mijn weten 2 in de provincie Groningen (incl mezelf).
het is geen snelheidsmonster, maar voor mijn gebruik is die toppie.

Nu ben ik wel erg nieuwsgierig, pixxie ! of merk en type.

[edit]
Effe verder gekeken dan me neus lang is, het is (volgens je andere topics) een BMW C1.

Rijdt dat een beetje en doe je het echt zonder helm?
 
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig, pixxie ! of merk en type.

[edit]
Effe verder gekeken dan me neus lang is, het is (volgens je andere topics) een BMW C1.

Rijdt dat een beetje en doe je het echt zonder helm?

ik gok dat het om een BMW C1 gaat.
zeker als het de 125 betreft lijkt me die kilometerstand niet heel onwaarschijnlijk.
daar ga je niet even mee van groningen naar assen, dat wordt dan een wereldreis.
om dan 540 km per jaar in en rond groningen stad te rijden vind ik eigenlijk al een hele prestatie.
anders blijft de slijtage van je raakpunten inderdaad een goede indicator
bmw_c1_.jpg
 
ik gok dat het om een BMW C1 gaat.
zeker als het de 125 betreft lijkt me die kilometerstand niet heel onwaarschijnlijk.
daar ga je niet even mee van groningen naar assen, dat wordt dan een wereldreis.
om dan 540 km per jaar in en rond groningen stad te rijden vind ik eigenlijk al een hele prestatie.
anders blijft de slijtage van je raakpunten inderdaad een goede indicator
(Afbeelding)

het is de BMW C1! toppertje in het stadsverkeer maar daar buiten is die idd iets minder geschikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan