Geschiedenis van de motorsport

albundy

MF'er
8 apr 2005
55
0
eindhoven
Hoi luitjes

Voor mijn zoon ben ik op zoek naar informatie over de geschiedenis van de motorsport; Weet iemand sites waar dat soort informatie is te vinden? zoals

- wanneer begonnen de eerste motorraces
- wat voor motoren werd er gereden
- wie waren de eerste bekende winnaars
etc etc

Alvast bedankt
Marcel
 
Als hij nou eens zelf zijn huiswerk deed, kan jij gewoon met een biertje op de bank hangen zoals normale papa's, uitslover. :P
 
Er is een duitse site met heel veel info over de wegracesport, alle standen sinds de vijftiger jaren, foto´s enz.
Alleen het adres ben ik kwijt geworden bij een HS crash, wie heeft dit adres??
 
mijn zoon is 11 en heeft via google al gezocht naar het begin van de motorsport (races) uit de geschiedenis. Verder als wat info over tt-assen (75 jaar) en specifieke merk info kwam hij niet. Vandaar dat ik dat pilsje oversla en hem een helpende hand probeer te geven, en mijn vraag daarom hier stelde.

Marcel
 
mijn zoon is 11 en heeft via google al gezocht naar het begin van de motorsport (races) uit de geschiedenis. Verder als wat info over tt-assen (75 jaar) en specifieke merk info kwam hij niet. Vandaar dat ik dat pilsje oversla en hem een helpende hand probeer te geven, en mijn vraag daarom hier stelde.

Marcel


hehe confronterend als je 11-jarige zoontje handiger is met google als jij he? ;)

Maar kzal je topic met rust laten verder. :P
 
In de bibliotheek moet wel een en ander te vinden zijn. Verder is er op internet natuurlijk de wereld aan informatie te vinden. Al moet je natuurlijk niet gaan zoeken op 'wie reden er vroeger allemaal op moderne motoren die nu oud zijn' in Google :9

Misschien is dit artikel ook interessant: Motorfreaks: De Dutch TT van Assen, een rijke historie

Het boek dat daar in wordt genoemd, 80 jaar TT geschiedenis, is een juweeltje. Daar is ontzettend veel informatie over de geschiedenis van de motorsport te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan