Geschikte achterband voor yamaha r6 uit 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanmarco777

MF'er
3 aug 2009
58
0
spijkenisse
Hallo ik heb een vraagje...

Ik gebruik mijn r6 eigenlijk voornamelijk voor woon/werk en voor toertochtjes.
Nu ga ik as vrijdag voor het eerst cirquit rijden. Echter heb ik een achterband (metzeler sportec m3) met een prop/plutje erin en acht ik het raadzaam om deze band te vervangen voor het cirquit.

Nu ben ik een leek op het gebied van motorbanden. Heeft er iemand suggesties voor een nieuwe achterband voor de r6. De Metzeler m3 bevalt zeer goed maar vind ik nog vrij prijzig. Daarnaast lijkt t me een keer leuk om een ander te proberen.

Kortom: Heeft er iemand suggesties, goedkoop adresje, of iedeen die mij opweg zouden kunnen helpen.

Daarnaast heb ik naar wat bandentests gegoogled maar geen echte complete tests kunnen vinden. Heef iemand een link misschien?

Alvast bedankt voor de genomen moeite
 
Hallo ik heb een vraagje...

Ik gebruik mijn r6 eigenlijk voornamelijk voor woon/werk en voor toertochtjes.
Nu ga ik as vrijdag voor het eerst cirquit rijden. Echter heb ik een achterband (metzeler sportec m3) met een prop/plutje erin en acht ik het raadzaam om deze band te vervangen voor het cirquit.

Nu ben ik een leek op het gebied van motorbanden. Heeft er iemand suggesties voor een nieuwe achterband voor de r6. De Metzeler m3 bevalt zeer goed maar vind ik nog vrij prijzig. Daarnaast lijkt t me een keer leuk om een ander te proberen.

Kortom: Heeft er iemand suggesties, goedkoop adresje, of iedeen die mij opweg zouden kunnen helpen.

Daarnaast heb ik naar wat bandentests gegoogled maar geen echte complete tests kunnen vinden. Heef iemand een link misschien?

Alvast bedankt voor de genomen moeite


Michelin Pilot power 2ct scored goed en rijdt lekker, denk dat 90 procent van de dudes uit het R6 topic er mee rijd, inclusief ikzelf...
 
Rijd zelf op een R1 uit 2000.
Heb voor 2 weken terug MPP 2CT eronder gezet.
Rijd heerlijk en geeft veel grip ook als het nat is.
TIP: www.sportmotorbanden.nl
Of even in de gaten houden wanneer er weer een inkoopactie is.
 
Laatst bewerkt:
Houden jullie er dan wel rekening mee dat TS het circuit op wil? Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel een bandenset slijt bij een circuitdag, maar als je je banden na zo'n dag moet vervangen, is het misschien een idee een goedkopere bandenset te kopen, en dan de MPP 2CT daarna om te leggen?
 
'Geschite achterband voor yamaha r6 uit 2000' > 'Geschikte achterband voor yamaha r6 uit 2000'
 
Houden jullie er dan wel rekening mee dat TS het circuit op wil? Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel een bandenset slijt bij een circuitdag, maar als je je banden na zo'n dag moet vervangen, is het misschien een idee een goedkopere bandenset te kopen, en dan de MPP 2CT daarna om te leggen?
eerste circuitdag volgens mij, en als ik het verhaaltje van TS lees dan zal hij er niet vol tegenaan gaan en gaan gummen..... bovendien rijdt hij/zij veel Woon-werk, dus kan het midden van de band later wel slijten :)

zou zelf naar aanleiding van TS zijn verhaal overigens een Pilot Road 2 aanraden
 
Laatst bewerkt:
eerste circuitdag volgens mij, en als ik het verhaaltje van TS lees dan zal hij er niet vol tegenaan gaan en gaan gummen..... bovendien rijdt hij/zij veel Woon-werk, dus kan het midden van de band later wel slijten :)
zou zelf naar aanleiding van TS zijn verhaal overigens een Pilot Road 2 aanraden
Loopvlak is harder en zal dus langer meegaan, vele kiezen voor deze band voor lange rechte stukken (snelweg)
 
Loopvlak is harder en zal dus langer meegaan, vele kiezen voor deze band voor lange rechte stukken (snelweg)
exact :Y
dat op een circuitdag de zijkanten wat meer slijten is dan alleen maar goed, heft het elkaar op :) (in geval van de MPP2CT). denk echter dat een PR2 meer dan voldoet voor de topicstarter, en dat het behoorlijk scheelt in de portemonee op lange termijn (lees: 2 x mpp vervangen voor 1x mpr2)
 
Laatst bewerkt:
:^

piro2 ipv pipo2
tenzij je een natuurtalent bent en de r6 helemaal opentrekt, maar kunt gerust met een piro2 aan de slag
 
De M3 is een vergelijkbare band als de MPP. ALs je aangeeft dat je veel ww km's rijdt en nu eens op een circuit gaat kijken (ik neem aan de eerste x) zou ik er een sport tour band (mpr2ct, z6, roadsmart, bt021, strada oid) onder gooien. WIl je toch een sportieve band waar je behoorlijk mee kan gummen kijk dan eens voor een 'oude' diablo. Voor weinâgh geld toch een sportband waarmee héél veel mensen nog niet misschien in de buurt komen van zijn maximum......
 
Bedankt voor de reacties jongens. Mijn keus word de mpp 2ct.
Heb nu een adresje (divmo motoren) gevonden voor 249 euro per setje.
alleen nog zoeken waar ik ze er onder kan laten monteren in de buurt van spijkenisse.

Gegroet....
 
Goede keus voor op een supersport ;)
Pilot Road 2 zijn hele goede banden, totdat je de Pilot Power(2ct) een keer probeert.
In sturen gaat vanzelf en ook bij het uit accelereren zijn ze zoveel beter.
 
Juiste keuze.
1 van de betere banden van dit moment.
Zowel op droog en nat wegdek. Zeker verzekerd van grip.

Have fun op het circuit!
 
Ik weet wel een adresje. is ook niet zo ver bij je vandaan...
zijn 2 gasten die bieden ook goedkoop bandjes aan met omleggen, die zitten bij de afslag Leidschendam en dan langs die benzinestation bovenaan de afrit en daar in de buurt.
Je moet me maar ff PM'en, kan ik je ff ze tel nummer geven.

Ik had 2 nieuwe Bridgetone BT016 banden met omleggen voor € 325,-
Bij overige motorzaken was ik bij de één € 405 en de ander € 465,- kwijt.

PS: Zijn gewoon Nederlandse banden, dus geen import uit Spanje, mocht je daar eventueel bezwaar tegen hebben.
Er wordt namelijk beweerd dat banden uit Spanje een andere compound hebben en niet goed genoeg zijn voor de Nederlandse wegen, vanwege kouder weer enzo. De ene zegt dat het wel zo is en de ander niet... de waarheid??? die weet eigenlijk niemand. :?
 
Laatst bewerkt:
Doe mij dan maar 10 motorbanden die in NL zijn gemaakt door Nederlanders :+

uil.jpg
 
hey marco ,zou gaan voor gebruikte circuitbandjes :Y ,Pirelli SC2 en ik heb nog toevallig een setje liggen voor 70 euro O-) en nog genoeg grip voor op het circuit *O* ,omleggen in Oud-beijerland voor weinig bij MacGuinness :Y :W
 
Laatst bewerkt:
Ik adviseer je de Continental Sport-attack. Deze zijn vorige maand zeer goed uit de test gekomen en heb ze zelf al 2 jaar. Heb ook britstones gereden :r

Je kan ook overwegen om de Road-attack te kopen, dit is een sport/toerband. Echter zijn deze ook tot op het randje te rijden.

Ook de prijs is erg gunstig. 220 euro volgens mij voor een hele set Sport-attack. Een achterband alleen kost 124 euro.

Adres: www.autobandenmarkt.nl Banden worden goedkoop en snel afgeleverd bij je thuis of dealer.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan