Geschikte action cam voor K1200GT

R0nnie

MF veteraan
4 okt 2019
1.003
737
Beste forumleden,

Welke merk/type actioncam+bevestiging is geschikt voor op een K1200GT? Ik heb zitten zoeken en kijken naar enkele modellen/bevestigingsstukken maar geraak er zelf niet uit.

En hoe zit het met zo'n actioncam die je op je helm kan bevestigen? Hoe werkt dat? Komt er een soort van klem o.i.d op de rand van je helm net zoals bij die communicatie setjes?
 
Waar wil je dat ding hebben? Dat is de belangrijkste vraag me dunkt. Wunderlich maakt er bv. die achter je kuipruit te plaatsen zijn (incl. voor- en nadelen daarvan):

Maar ongetwijfeld kun je ook met een universele beugel ergens wel een bout ofzo vinden waar je hem aan kan ophangen. Actioncam aan de helm:

Welke type actioncam? Wederom, persoonlijke smaak. Ik gebruik zelf alleen maar GoPro omdat daar gemakkelijk onderdelen voor te krijgen zijn (opzetstukken, etc.) en omdat ook bij weinig licht het ding perfect werkt. Maar er zijn ook (Chinese) alternatieven die dicht in de buurt komen, bijvoorbeeld de "Yi 4K":
 
 
van chinese action cam tot gopro, het is allemaal mogelijk. Ik heb zelf uit budget overwegingen voor een Xiaomi cam gekozen, maar gopro is dan weer verder op beeldstabiliteit. Zelf monteer ik hem op een RAM bal, dus overal op de motor te plaatsen. Ook heb ik een chestmount, zodat ik hem op de borst kan monteren voor een hogere camerapositie. mogelijkheden te over :).
 
Ik heb een sjcam sj4000 gekocht, leek mij naar enig uitpluizen de beste optie voor minder dan 100 euro.

Bevestiging zou ik altijd adviseren om dat aan de motor te doen, helm moet je lekker in zn originele vorm laten voor het geval dat het mis gaat ;)
 
Ik heb een tweedehandse gopro met accessoires op MP gekocht. Om te proberen en....daar bleef het bij want dat ding ligt al jaren ongebruikt in de kast, behalve een keer uitgeleend en onderwater gegaan is op Curacao... :+

Koop een goedkoop dingetje om te proberen....
 
Ik heb een tweedehandse gopro met accessoires op MP gekocht. Om te proberen en....daar bleef het bij want dat ding ligt al jaren ongebruikt in de kast, behalve een keer uitgeleend en onderwater gegaan is op Curacao... :+

Koop een goedkoop dingetje om te proberen....
+1

Wat wil je ermee bereiken? Bewijs dat die auto je geen voorrang gaf of om te kunnen laten zien hoe goed je kunt rijden?
 
Filmen gaat, gewoon aan en uitzetten...maar dat gemonteer (en tijd) achter de computer is niks voor mij. Mijn hele leven met computers gewerkt en nu in mijn vrijetijd gewoon lezen en posten....
 
Ik heb een sjcam sj4000 gekocht, leek mij naar enig uitpluizen de beste optie voor minder dan 100 euro.

Bevestiging zou ik altijd adviseren om dat aan de motor te doen, helm moet je lekker in zn originele vorm laten voor het geval dat het mis gaat ;)
en hoe zet je zo'n ding vast op de motor?
 
er zitten bij een actioncam vaak diverse bevestigingsmogelijkheden. Dat wijst zichzelf vaak wel. Plakkers, klemmen, vastschroefbare montage bollen etc.
Je kan ook even googlen heej.. dat heeft een afbeeldingfunctie..
 
Niet omdat ik m zelf heb maar Gopro is gewoon het beste. Je ziet ze ook overal proffesioneel gebruikt worden. Als je de hedendaagse TV proffesioneel mag noemen. Maar overheidsdiensten enzo gebruiken ze ook
 
en hoe zet je zo'n ding vast op de motor?
Er zit een hele set aan montage spullen bij.. allerlei steuntjes en plakkers en weet ik het wat

Moet zelf nog een goeie plek zien te vinden eerlijk gezegd

@Rob RD het is 1 van de meest verkochte merken en was een van de eersten die er bekend mee werd, een cam die bij hun 500 kost vind je elders voor een stuk minder ;)
Specs zijn gelijk dus dan is het toch puur het merk waar je voor betaald ?!
 
Ja dat zal zeker zo zijn. Alleen was ik nog geen 200 kwijt
 
Daarom heb ik ooit een tweedehandse gekocht...ik heb een ‘2’, prima beeld voor een luttel bedrag zover ik nog weet.

En gelijk 500 euro ofzo uit te geven voor een ‘8’ is wel een hoop geld....
 
Een nieuwe 7 white is 169, als je een beetje zoekt. Krankzinnige stabilisatie en perfect beeld. Nog steeds geen 500
 
Kortom, nooit teveel geld aan uitgeven...tenzij je een gadget Freek bent...

Lekkere tweetakt, doet me weer denken aan mijn Suzuki T350....:]
 
maar dat gemonteer (en tijd) achter de computer is niks voor mij.
Even kijken naar "Quik" (van GoPro), gebruik hem zelf op reis voor dagvideo's te maken. SD kaart uit GoPro in de smartphone, Quik starten, video's selecteren, muziekje om er onder te gooien en op "create" duwen. Wat later heb je een video, met effectjes, muziek, etc. zonder moeite. Wil je specifiek iets van die dag zien/laten zien, dan kun je dat ook aangeven, maar anders zoekt hij zelf wat uit.
 
Ligt eraan waar je 'm op wilt monteren en hoe vaak hij gebruikt gaat worden. Wil je dagelijks ritten filmen met camera op de motor dan zou ik een inbouwsysteem kopen. Wil je dagelijks filmen met camera op de helm, dan zou ik gaan voor een GoPro indien integraalhelm (kinstukmontage) en indien systeemhelm Sony (montage aan zijkant helm).
De kinstukmontage vind ik persoonijk de mooiste beelden opleveren, maar met een systeemhelm gaat dat niet. Daarom heb ik op mijn systeemhelm een Sony aan de zijkant zitten, voordeel van de Sony is dat het niet zo'n groot blok aan de zijkant van de helm is. Het frontale oppervlak van de Sony is veel kleiner.

Ik gebruik trouwens gewoon GoPro mounts voor m'n Sony, die werken fijner
 
Een nieuwe 7 white is 169, als je een beetje zoekt. Krankzinnige stabilisatie en perfect beeld. Nog steeds geen 500
Die 500 was zomaar een bedrag @Rob RD

Maar even in vergelijking tov de 7 white die jij voor 169 gezien hebt kost een sjcam sj4000 iets van 50 euro uit mn hoofd.
Ik zeg niet dat het dezelfde cams zijn hoor maar gopro is wel gewoon een stuk duurder.

Geluid op je filmpje is wel erg goed vind ik trouwens :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan