geschikte druppel lader?

area

MF'er
19 nov 2008
115
0
Goedenmiddag,

Mijn motor staat al weer een tijdje stil en dit schijnt slecht te zijn voor de accu. Het gaat om een gel-accu.

Ik zoek nu dus een goede lader waar ik de accu op kan zetten:

Is deze daarvoor geschikt:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=512315

alvast bedankt,

gr
wouter
 
Sorry Kevin, maar volgens mij is in elk geval voor de BMW motorfietsen gewoon een gel-accu te krijgen.
Zie : http://www.bmwmotorenshop.nl/r-boxer.php?p=productsMore&iProduct=264&sName=accu-odyssey-18ah-gel-accu
En ik heb geen zin om verder te zoeken , maar er zijn vast meer gel-accu's voor andere merken ?

Tuurlijk is het after-market te krijgen.

Kevin bedoeld (den kik) aan te geven dat het een curiositeit is, wanneer een motorfiets (standaard) van een echte gelaccu wordt voorzien, en dat doorgaans een AGM danwel klassieke lood/zuur wordt geplaatst.

En dat is hier interessant, omdat de meeste druppelladers (zeker de goedkopere) die laatste gewoon kunnen hebben, maar voor gelaccu's wellicht minder geschikt zijn.
 
Tuurlijk is het after-market te krijgen.

Kevin bedoeld (den kik) aan te geven dat het een curiositeit is, wanneer een motorfiets (standaard) van een echte gelaccu wordt voorzien, en dat doorgaans een AGM danwel klassieke lood/zuur wordt geplaatst.

En dat is hier interessant, omdat de meeste druppelladers (zeker de goedkopere) die laatste gewoon kunnen hebben, maar voor gelaccu's wellicht minder geschikt zijn.


Ik sloeg er ook alleen maar op aan omdat Kevin zo stellig beweerde "Motorfietsen hebben geen gel accu's". En die uitspraak klopt niet.
Het woord standaard/ af-fabriek werd niet genoemd, kon ik dus ook niet 'raden'. ;)

En welke motorfiets blijft er nou 'standaard' :+ :?
 
Ik sloeg er ook alleen maar op aan omdat Kevin zo stellig beweerde "Motorfietsen hebben geen gel accu's". En die uitspraak klopt niet.
Het woord standaard/ af-fabriek werd niet genoemd, kon ik dus ook niet 'raden'. ;)

En welke motorfiets blijft er nou 'standaard' :+ :?

Ik blijf ook bij mijn bewering.
In de volksmond worden agm accu,s als gel accu,s aan geprezen.
Maar technisch gesproken is het gewoon geen gel accu.
Haal deze accu maar uit elkaar dan weet je genoeg.
Ja zal dan een honingraadstructuur zien.
Voordeel van een echte gel accu is het hele lange uithoudingsvermogen, maar er staat een lage startcapaciteit tegenover.
Maar het verkoopt idd heel goed dat gel gebeuren.
Maar geloof maar voor de zekerheid de verkopende partij, dan zit je altijd goed.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om een gel-accu. Ik zoek nu dus een goede lader waar ik de accu op kan zetten:

Is deze daarvoor geschikt:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=512315
Deze is wel geschikt, maar ik zou deze niet nemen, want het is een Loodaccu-lader AL600PLUS. En in de Promotor komt de Loodaccu-lader AL1000PLUS als redelijk uit de test. Oordeel is veelzijdig en gunstig geprijsd, maar overladen is overbodig.

Geef dan iets meer uit voor een goede!

Ik heb zelf de CTEC XS4003 (opvolger van de XS 3600) en heeft 8 stappen als controle van de accu. Dit is ook gelijk het verschil van de duurdere en goedkopere accu/druppelladers. De accu wordt op meer manieren getest/geanalyseerd en de lader geeft dan ook aan of je accu nog OK is.

Voor deze lader is eventueel ook een aansluiting te krijgen om via je 12v aansluiting de accu bij te laden.

Aangeschaft bij Conrad voor € 59,= (incl. verzendkosten)
 
Laatst bewerkt:
ff vraagje voor de techneuten hier!!!

Mn schoonvader heeft zn radio aan laten staan van zn auto (een week)
Nu is de accu natuurlijk helemaal leeg !
Mijn vragen zijn :
heb een acculader van 6ampere eraangehangen voor zn drie uur nu!
De indicator geeft nog steeds aan dat er bijna geen spanning erop staat!
Hoe lang gaat dit ongeveer duren?
En wil mijn auto met startkabels ernaast zetten ,maar omdat de accu(van hem) echt nog geen spanning heeft ben ik bang dat mn accu met draaiende motor t ook niet trekt of mijn accu daardoor teveel belast word en beschadigd!

Is het mogelijk met zn ontlade accu te starten met startkabels zonder schade te krijgen?
Hoe lang duurt t voordat hij opgeladen is onder 6 amp?
(internet geeft 24 uur op )

thanks voor de info
gr dallie
 
ff vraagje voor de techneuten hier!!!

Mn schoonvader heeft zn radio aan laten staan van zn auto (een week)
Nu is de accu natuurlijk helemaal leeg !
Mijn vragen zijn :
heb een acculader van 6ampere eraangehangen voor zn drie uur nu!
De indicator geeft nog steeds aan dat er bijna geen spanning erop staat!
Hoe lang gaat dit ongeveer duren?
En wil mijn auto met startkabels ernaast zetten ,maar omdat de accu(van hem) echt nog geen spanning heeft ben ik bang dat mn accu met draaiende motor t ook niet trekt of mijn accu daardoor teveel belast word en beschadigd!

Is het mogelijk met zn ontlade accu te starten met startkabels zonder schade te krijgen?
Hoe lang duurt t voordat hij opgeladen is onder 6 amp?
(internet geeft 24 uur op )

thanks voor de info
gr dallie
Hoeveel de maximale stroom is die de lader kan leveren boeit niet.
Hoeveel stroom loopt er ? Zit er een amperemeter in de lader ?
Het kan zijn dat de accu geen strrom meer trekt doordat hij helemaal ontladen is.
Als dat het fgeval is kan je de accu wakker maken door er een laadspanning van 24 volt op te zetten totdat de accu wel weer stroom gaat trekken.
Een lader met een amperemeter is wel een vereiste om dit te kunnen controleren.
Gooi eerst een van de accuklemmen los voordat je met een hoge spannimng gaat laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan