Geschikte sport/toer motor

Helemaal geen BMW fanaat, maar dat JIJ dan niet weet dat een K geen Oilhead is :?

En een K heb ik gehad, een K1200S in 2005 uit de eerste serie, dat was inderdaad een ramp. Maar daar hadden we het niet over, het ging over een R1100S, wel graag bij de les blijven.
Oilhead?wat is dat nou weer voor een term8)7,zeker weer verzonnen door een of andere Amerikaan.:?
 
Zou kunnen, vervolg op de in boxer kringen een veel gebruikte term Airhead, voor de oude luchtgekoelde boxers.
Lees je toch niet zoveel BMW forums als je aangeeft ;)
Duitse motor,Engelse termen,bist du verrückt geworden,was ist das für ein quatsch:(:P
 
Helemaal geen BMW fanaat, maar dat JIJ dan niet weet dat een K geen Oilhead is :?

En een K heb ik gehad, een K1200S in 2005 uit de eerste serie, dat was inderdaad een ramp. Maar daar hadden we het niet over, het ging over een R1100S, wel graag bij de les blijven.

idd..hier een GSA uit 2008 met 155k. Olieverbruik:0
Een R1100S uit 2004 met 55 k; olieverbruik: 0
Problemen met de GS: 1 x electonica unit en 2 x de hvv, en 3 x dat stomme tanklint. Winters doorgereden, zonder tectyl. Probeer dat eens met een ander merk..10 jaar...
 
De kogel is door de kerk, het is na een proefrit op de GSX 1250, de ST1050 en de VFR 800 met enige twijfel tussen de ST1050 en de VFR800, toch de VFR geworden.

De ST1050 reed ook lekker, maar gaf mij toch minder fun dan de VFR. Ook was de zithouding minder comfortable. Ik voelde duidelijk meer spanning bij de heupen en meer druk op de polsen wat mij verbaasde aangezien het een grotere motor is. Volgende week dinsdag ga ik deze schoonheid afhalen.

1587639032677.png

1587639075523.png

1587639198213.png
 
Laatst bewerkt:
De kogel is door de kerk, het is na een proefrit op de GSX 1250, de ST1050 en de VFR 800 met enige twijfel tussen de ST1050 en de VFR800, toch de VFR geworden.

De ST1050 reed ook lekker, maar gaf mij toch minder fun dan de VFR. Ook was de zithouding minder comfortable. Ik voelde duidelijk meer spanning bij de heupen en meer druk op de polsen wat mij verbaasde aangezien het een grotere motor is. Volgende week dinsdag ga ik deze schoonheid afhalen.

Bekijk bijlage 1490763
Bekijk bijlage 1490765
Bekijk bijlage 1490767
Van harte gefeliciteerd! Een mooie sport-tour-motor. Eenzijdige achterophanging is ook mooi, net als de LeoVince dempers. O ja, en het is een Honda, dan loop je weinig risico :]
 
Van harte gefeliciteerd! Een mooie sport-tour-motor. Eenzijdige achterophanging is ook mooi, net als de LeoVince dempers. O ja, en het is een Honda, dan loop je weinig risico :]
Tnx, het geluid is werkelijk waar fantastisch. Bleek dat de DB killers er niet in zaten. Wat een heerlijk gegrom bij stationaair draaien. Heb wel gevraagd of ze de DB killers er wel even bij leveren. Daarna eens laten meten hoe veel herrie ze maken met of zonder. Beetje jammer als je met een boete van 420 euro naar huis kan.

Ondertussen ook een het kijken voor een leuke kofferset. Ik zag dat Givi ze ook maakt met beugels die een quick release hebben. Haal je binnen een minutje alles van je motor af als je het niet nodig hebt. Ja, mijn oog wil ook wat :)
 
H
De kogel is door de kerk, het is na een proefrit op de GSX 1250, de ST1050 en de VFR 800 met enige twijfel tussen de ST1050 en de VFR800, toch de VFR geworden.
Hi Ojoj81, gefeliciteerd! Ik heb vandaag hetzelfde gedaan :) De mijne is een zwarte.
DIrect na de proefrit wist ik het al, dit wordt hem. De VFR gaf me zoveel vertrouwen met rijden, en zo moeiteloos. Daarnaast ben ik enorm gecharmeerd van het V4 blok. Na een v-twin was ik toch op zoek naar een motor met karakter. Daarbij combineert de VFR zeer veel goede eigenschappen.

Hieronder een plaatje van de mijne. Hij is wel al zeer ervaren, maar met een Honda durf ik het wel aan. De vorige eigenaar heeft niet bespaard op de extra's (waaronder Hyperpro set, gelzadel, topkoffer zit er ook bij), het ding rijdt werkelijk machtig mooi. N.b. op de (bijna) mijne is een traditioneel stuur gemonteerd, dit geeft een hele relaxte houding en het sturen gaat ook wat makkelijker. Helaas komen de remvloeistofreservoirs tegen het kuipruitje, maar daar ga ik nog wat op verzinnen.

Veel plezierige kilometers :]
2020-04-23_21-35-28.png
 
Tnx, het geluid is werkelijk waar fantastisch. Bleek dat de DB killers er niet in zaten. Wat een heerlijk gegrom bij stationaair draaien. Heb wel gevraagd of ze de DB killers er wel even bij leveren. Daarna eens laten meten hoe veel herrie ze maken met of zonder. Beetje jammer als je met een boete van 420 euro naar huis kan. anderen overlast bezorgt. Voor je het weet mogen we helemaal nergens meer rijden.

Ondertussen ook een het kijken voor een leuke kofferset. Ik zag dat Givi ze ook maakt met beugels die een quick release hebben. Haal je binnen een minutje alles van je motor af als je het niet nodig hebt. Ja, mijn oog wil ook wat :)

Even aangepast :+ ;)

Aan de serieuze kant: Zo'n bekeuring is tot daar aan toe, maar dempers zonder dB-killers zijn er samen met motorrijders die zich niet normaal kunnen gedragen mede-oorzaak van dat de hele dijkjes discussie oplaait.
 
Even aangepast :+ ;)

Aan de serieuze kant: Zo'n bekeuring is tot daar aan toe, maar dempers zonder dB-killers zijn er samen met motorrijders die zich niet normaal kunnen gedragen mede-oorzaak van dat de hele dijkjes discussie oplaait.
Hahahaha, dankjewel voor die correctie _O-

Ik denk dat mensen meer last van mij gaan hebben als ik met DB killers rond de 8k toeren ga jassen over die dijkjes dan zonder in een hogere versnellingmet een toerental rond de 3k.

Neemt niet weg dat ik graag een legale fiets heb, want voldoen aan de wet is voor mij prio 1. Daarnaast en ik best sociaal hoor, maar vind ik net iets minder belangrijk dan voldoen aan de wetgeving. De reden dat ik even wil meten is om te kijken of ik met en zonder binnen de normen val. Ik vermoed dat het zonder DB-Killers, de bandbreedte van 2db gaat overschrijden, maar meten is weten toch?
 
H

Hi Ojoj81, gefeliciteerd! Ik heb vandaag hetzelfde gedaan :) De mijne is een zwarte.
DIrect na de proefrit wist ik het al, dit wordt hem. De VFR gaf me zoveel vertrouwen met rijden, en zo moeiteloos. Daarnaast ben ik enorm gecharmeerd van het V4 blok. Na een v-twin was ik toch op zoek naar een motor met karakter. Daarbij combineert de VFR zeer veel goede eigenschappen.

Hieronder een plaatje van de mijne. Hij is wel al zeer ervaren, maar met een Honda durf ik het wel aan. De vorige eigenaar heeft niet bespaard op de extra's (waaronder Hyperpro set, gelzadel, topkoffer zit er ook bij), het ding rijdt werkelijk machtig mooi. N.b. op de (bijna) mijne is een traditioneel stuur gemonteerd, dit geeft een hele relaxte houding en het sturen gaat ook wat makkelijker. Helaas komen de remvloeistofreservoirs tegen het kuipruitje, maar daar ga ik nog wat op verzinnen.

Veel plezierige kilometers :]Bekijk bijlage 1491026
Wooooow, mooie aankoop heb je gedaan zeg. Ziet er zeker goed uit met al die opties erop. Dat zadel lijkt mij zeer aangenaam voor het achterwerk, mooie tas en koffers. Daar ben ik wel jaloers op. Ziet eruit als heerlijk cruisen. Ik vond het ook heel vertrouwd rijden en week voor mijn gevoel niet eens zo veel af van mijn oude AF1 als je het hebt over makkelijk een bocht in krijgen. Wat een verschil met de GSX1250 waar ik ook even op gereden had. Daar had ik beduidend meer moeite mee a ligt dat ongetwijfeld ook aan mijn roestige motor rij skills.
 
Terug
Bovenaan Onderaan