geschikte Toermotor voor de wat langere mensen

Yamaha YZF600R, in mijn geval (net 1.90) groot zat, wel sportief, maar ook een lang weekend Genua met mijn vouw achterop (Ventura 45liter / Bagster tanktas 30liter) is goed te doen.
Iets hoger ruitje en geen extreem laag stuur, remmen die ook op de FJR1300 zitten en voor de rest zou ik zeggen: Proefrit.
 
Klopt het dat een Pan een in hoogte verstelbaar zadel heeft? Ik heb op een Pan gezeten, maar ik kwam met mijn knie niet achter de kap.

ik twijfel alweer HELP!! ik kom er nooit uit! Ik zit nou ook weer te denken aan een BMW r1100GS.
 
Eddy,

Helaas, maar een Pan heeft geen verstelbaar zadel. Een optie is een Corbin-zadel. Het Corbinzadel laat je wat verder naar achter zitten waardoor er meer ruimte voor je knieen ontstaat. Je krijgt dus een wat andere zithouding dan met het originele zadel.

Denk er aan: bij twijfel niet inhalen !!! Ga proefrijden en doe daar je voordeel mee.

Franske
 
Heb ook een pan st1100 uit 90 met 30.000 km op de teller, met kussentjes op de kuip, is ook van een wat langere man geweest, ben dan zelf 1,74 m lang, moet volgens mij best kunnen.

Pan is wel saai hoor ( ha ha ha ), rijd geweldig, start altijd en zuinig, oh ja hij kan heeeeel erg plat.


Veel plezier met je zoektocht.
 
Ik ben sinds een grote windschermoperatie zeer happy met mijn ouwe RT. 1.96m lang - knieen passen lekker stevig in de kuip (blijven ze ook warm&droog :P ), stuur staat lekker, en dankzij de etalageruit voorop ook weinig last van weer&wind.
 
hmmm ben zelf 1,97 en rij standaard op mijn K100RT en dat zit prima maar ook mijn GS1100GK zit goed voor lange stukken rijden. Nu doe ik dat ook wel op CB's maar dat is minder ;) mijn K koste ff onder de 2000 dus dat moet wel te doen zijn. het enige met de K vind ik wel dat het windscherm net iets hoger had mogen zijn voor het prettige
 
Zolang je nog aan het twijfelen bent. ;)
[spam] Ik heb nog een hele nette TDM850 te koop. uit'96 nieuwe model 24k gelopen
groen, net nieuwe banden
Mag voor 4000 weg[/spam]
 
Een Triumph Trophy misschien? Is er in 900 3 cylinder, en 1200 4 cylinder. Worden helaas sinds vorig jaar niet meer gemaakt... '(
 
Ben niet groot, 1.75 m. Maar heb wel een K100LT te koop, met electrisch verstelbaar scherm, alarm, intercom, ABS, volledige kofferset, valbeugels, comfort zadel. De motor heeft slechts 62000 kilometer gelopen! Hij is uit 1990. Mijn vraagprijs ligt zo rond de 4500 euro.
full
*D

Lijkt het je eventueel wat, laat maar horen!

Groet,
Alfdude
 
Er staat een schitterende gave originele Xs1100 Martini tekoop op Marktplaats :9
Als ik jou was dan wist ik het wel en kocht ik deze Kmvreter waarvan je er hoogstens 1 in de 10 jaar ziet rijden zo zeldzaam zijn ze!
Maar 500 van gemaakt met die speciale Martini kleuruitvoering helaas,stom dak de mijne verpatst heb :X
 
full

Jammer dat ik er geen droog plekje ervoor heb daar ketst het aankopen op af '(
 
Ik ben voor een dame redelijk lang met naar verhouding lange benen en armen.
De BMW R1100 S bevalt me prima ook op de lange afstand is het prettig rijden.
Bij de Yamaha FJR 1300 ga ik met de knietjes over de kuip heen. Alhoewel dat een royale fiets lijkt viel me dat echt tegen..
Henrike
 
maar je bent geen 1.94 zoals Eddy... |(
een r1100s wil wel, maar als je tegen de 2 meter aanloopt dan wordt het toch wel wat krap.

een rsv mille past wel :X
 
Zoals al eerder genoemd, een ST1100 met Corbin zadel is een opluchting, met origineel zit ik ook met mn knieen tegen de kuip, de Corbinzadel zit stukje verder naar achteren. Ben zelf 1,96m met extra lange benen en vermaak me prima op de ST1100 :} :} . Bij buddyfashion kun je proefrijden met zo een zadel en anders hebben sommige dealers (o.a. Anbergen in Slagharen) soms wel een demo liggen.

Veel succes iig met je keus ... :) :)
 
ik rij nu een bmw r 100 rt uit 97. ben zelf 1.86 mtr lang en heb de buddy seat in de hoogste stand staan. rijdt echt super. ook in de middenste stand kan ik uitstekend mijn benen kwijt.
 
Ik ben ook druk zoekende naar een sportieve tourmotor en ben zaterdag bij verschillende dealers geweest en heb hier op een stuk of wat motoren gezeten, maar heb niet echt een geweldige motor voor mijn lengte gevonden. Ik ben 2,03 m en heb hierdoor best vaak moeite bij veel aankopen.


Ik ben begonnen om op een Kawasaki ZZR-1100 te zitten, maar hier heb ik echt m'n knien boven de bochel in de tank zitten wat dus niet prettig is.

Daarna heb ben ik gaan zitten op een Honda CBR1100xx wat echt al een stuk beter zat, ik kan mijn knieen kwijt maar het houd echt niks over en had nog niet eens een motorpak aan.

Daarna nog op een Kawasaki ZX-7 waar ik net als op de blackbird kon zitten maar het hield niks over, en nog op de ZX-9 waar echt niet op te zitten was.

Na een lange dag zoeken stond er ook nog ZX-12 monster, en echt hoor daar kon ik pas goed op zitten. Maar ben een beetje bang dat zo'n motor echt teveel voor mij is.


De Honda CBR 1100xx Blackbird vind ik opzich de meest geweldige motor om te zien, en vele snufjes die er op zitten samen met het behoorlijke vermogen. Maar zijn er meer lange mensen die ervaring hebben met het rijden op deze motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan