geschikte Toermotor voor de wat langere mensen

Hoi,
ik ben zelf sinds twee weken in het bezit van een Kawa 1000 GTR; hierop heb ik meer dan plek zat met mijn twee meter lengte. Ruimte knie tot aan kap toch zeker nog zo'n 5 centimeter.
Bijkomend voordeel met dit winterse weer: je zit behoorlijk goed beschermd.
Het is dan wel niet zo'n flitsende motor, maar voor de dagelijkse ritten vind ik hem zeer geschikt (zegt hij na 8 dagen!!)
 
VF1000F
vf1000f.jpg


....zit heerlijk; en ik ben 2,01 meter....

Di's de mijne:
162780
 
PC 800 PC 800 PC 800 !!!!

Ik was ook dat knieën tegen de kuip beu. K100LT ? Perfect ! Maar die knieën, hé.
De PC is de énige met een geweldige kuip, waar je rechtop kan zitten zonder kniekontakt. De off-roadmodellen niet meegerekend. Het was een revelatie voor me. Er zijn nadelen aan, ok, maar die zitpositie slaat voor mij alles ! Je blijft er gewoon opzitten, zelfs al neem je een pauze langs de weg !

Greetz,

easy pete
 
Wie weet er wat lichtere sportieve toermotoren die geschikt zijn voor langere mensen? Dus zo'n 600cc (of minder), ivm met 25kW mogelijkheden.
Ik ben zo'n 1,95m. Ik rij nu een diversion 600, maar bij wat langere afstanden en/of snelweg rijdt dit niet zo comfortabel. Mn benen zitten aardig opgevouwen en de luchtstroom komt vol op mn schouders (dit probeer ik nog te verhelpen met een hogere ruit)
Wat ik zelf leuke motoren vind zijn de Yamaha FZR600, Honda CBR600, Suzuki GSX-600. Weet iemand of deze motoren ook geschikt zijn voor de iets langere mensen of weet iemand nog een ander leuk model?
Helaas is de keuze voor mij beperkt door de 25kW regel (en geld natuurlijk)..
 
een collega van mij is ook 2meter+ en rijdt al jaren op een pc800, maar ja, modelletje moet je wel bevallen.............
 
Ik heb ook net sinds 30 mei mijn rijbewijs ik ben ook redelijk lang 1.90 m en rij op een honda vfr750cc
Op maandag 18 oktober 2004 12:46 schreef Eddy76 het volgende:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een tourmotor die geschikt is voor wat langere mensen. Ik ben 1.94m dus ook weer niet extreem lang, Ik was benieuwd wat andere mensen met mijn lengte rijden.

Ik rijd nu op een Honda VT1100 met foreward controls deze zit perfect, maar is niet comfortabel op langere stukken. Ik zat nu te denken over een Honda ST1100, maar dit weekend heb ik er even op gezeten, en ik zit met mijn knieen tegen de kap. Ik heb ook op een Yamaha fjr1300 gezeten deze was perfect, maar ik vind hem te duur.

Op het forum kwam ik genoeg altenatieven tegen; pc800, fj1100, k100rt etc. Ik zou graag horen van andere 'lange' mensen wat hun ervaringen zijn en misschien zie ik wel een aantal goede modellen over het hoofd.

Cheers,

Eddy
[/quote]
 
hij is al eens eerder naar voren gebracht als geschikte motor voor de groteren onder ons: de kawasaki ZG 1000 GTR
Rij er zelf sinds februari dagelijks op (woon-werkverkeer) en mer mijn 2 meter heb ik zelfs nog ruimte over tussen mijn knieën en de kap. Ik ben er zeer tevreden over (en volgens mij ook nog wel meer mensen, want je ziet er niet overdreven veel te koop aangeboden staan)

Ook de prijs van de wat jongere modellen is redelijk te noemen, zeker als je ze vergelijkt met de ST1100.
 
Intressant topic! L.O.A. = 2,02 meter. Ga zeker es een ZX-12 proberen.

Rijd nu een TDM850 uit 1994, en dit zit goed. Groot nadeel is wel dat ik bij terugschakelen en remmen mij voet op moet tillen door onnatuurlijk scheve stand van mijn knieën...Ben al lang naar iets anders aant zoeken, maar alleen een VTR1000F kan overtuigen. Niet 100% tour, wel comfortabel. Zou ik ook eens op gaan zitten/rijden.
Ga binnenkort op een omgebouwde R1100GS proefrijden, had gehoord dat dat ook geen kleine mensen fiets is. Ben ik heel benieuwd naar!! (Zie attachment)

Overigens is het een misverstand dat alleen grote motoren voor lange mensen geschikt zijn. Ligt vooral aan de geometrie. Mijn eerste motor was een Honda Hawk, en toen was ik echt niet kleiner. Alhoewel het geen porem was, zat ik er beter op dat het merendeel waar ik nu op proefzit...

Bijlage: r1100gs.gif
 
Ik ben zelf 1.92 m en kan goed uit de voeten op mijn CB Seven Fifty met kuip, waardoor je toch niet met je volle pokkel in de wind zit. Op de langere afstanden heb ik tot op heden geen problemen ondervonden. Omdat ik nog niet zo lang rijdt, ben ik nog wel wat moe na een trippie, maar geen last van mijn rud o.i.d..

het is dan weliswaar niet zoveel cc als wat jezelf benoemt, maar de Seven fifty kan met alle verkeer goed meekomen.

full
 
Hoi,

Ik ben 1,98 en rij een Triumph 900 Sprint. Een wat grotere fiets voor de wat grotere man. Ben er erg tevreden over en ze staan voor niet te veel te koop.

Succes,

Peter
 
Ik heb nu sinds een maandje ofzo een Yamaha FZR600 R.
Weliswaar niet echt een toer, maar een sportieve motor, maar ik kan er goed op zitten. Ik ben ongeveer 1,96m denk ik.
 
Sinds vorige maand rijd ik op een Kawasaki ZR7-S uit 2003. Ik ben zelf 1.90 en kan er riant op zitten. Het is niet zo'n populaire motor, maar dat is onterecht. Zeker de moeite van een proefrit waard, ook omdat ze voor relatief weinig geld en met een laag aantal kilometers te vinden zijn op b.v. Marktplaats. Bijgaand een foto (geleend van Marktplaats)

Bijlage: 36283.jpg
 
maar je bent geen 1.94 zoals Eddy... |(
een r1100s wil wel, maar als je tegen de 2 meter aanloopt dan wordt het toch wel wat krap.

een rsv mille past wel :X

Als er al 12 centimeter tussen mijn broek gezet moet worden om hem lang genoeg te krijgen ivm lengte.. dan denk ik dat ik tegen dezelfde probleempjes aan loop... Meestal beenruimte tekort.. :W
 
Ook tips voor een betaalbare motor voor lange mensen, dwz rond de 2000-2500 eetjes?

Anders laat ik gewoon mijn buddy ophogen voor 110 E
Groet,

Lange Fritz
 
Heyyy,
Ik ben 2 meter 3, en nu ook op zoek naar een andere motor. De motor die ik nu heb (Honda africa twin) zit prima en is echt ruim zat. Maar hij gaat me vervelen, het blijft natuurlijk wel heel leuk, maar ik wil wel graag een wat spannender motor. Er zijn meerdere motoren die me wel geschikt lijken, ik heb me er al redelijk in verdiept. De ducati multistrada, aprilia rsv tuono, ktm 950 supermoto, zijn motoren die me wel passen, en die bovendien beter aansluiten bij mijn rijstijl dan de africa twin. Maar ik ben er natuurlijk nog niet uit, hoeft ook nog niet want ik heb het geld nog niet bij elkaar.
Ik las iets over de vtr, die motor spreekt me dus ook heel erg aan, ik hoorde laatst ook al van iemand dat die motor geschikt was voor de langeren onder ons. En misschien een zx-12?? Ik wordt op ideeen grbacht! Leuk onderwerp, wordt in motorland te weinig aandacht aan besteed naar mijn idee.
Groetjes, Gijs.
 
He manne...

Wat dachten jullie van een GSX 1100 F. Lekker veel vermogen. Lekker veel ruimte.. echt een fijne fiets
 
Ik ben met mijn 2,03 m lengte terecht gekomen bij een Yamaha Thunderace 1000.

Toch lekker sportief en ook goed geschikt om mee te touren en een motor met echt heel veel beenruimte. Is naar mijn mening ook niet geschikt voor de kleinere onder ons.

Maar ook de zx12-r is een motor die mij enorm aanspreekt, maar is me ten eerste te duur en ten tweede nog wat te snel.
 
Ik heb de gsx 1100 g eens bekeken. Ik vind het totaal geen mooie motor, lelijk zelfs. Ik zal er daarentegen vast wel op passen.
 
Maar die GSX1100G valt wel weer onder de toermotoren, en daar was dit topic om begonnen.
Kijkend naar de meeste reacties is het misschien wat om een nieuw topic te starten, "Stuurfiets voor boven de 2 meter" ofzo? En dan ook onder een andere categorie. Komen er misschien echt veel bruikbare opties/tips. Of moet ik, als nieuweling hier, mij de aangesproken persoon voelen...

Ben trouwens ZX-12 gaan passen, maar werdt echt niks. Thunderace had ik al eerder geprobeerd zonder succes...Toch vreemd! Wat wel past (voor mij) heb ik hierboven al eens genoemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan