geschikte Toermotor voor de wat langere mensen

Ik rij sinds een week of 5 met een TRIUMPH TIGER. Ideaal voor de langeren onder ons. Ikzelf ben "maar" 1m90 maar heb lange benen. Heb al heel wat motoren geprobeerd, meestal zit ik met mijn knieën over de uitsparing in de tank. Er is werkelijk geen enkele supersport die mij past.
Mijn vorige motor, TDM 850, plaats zat maar ik zit toch iets liever in "hogere sferen". Met een zithoogte van 860 is de TIGER voor mij en mijn portefeuille de beste keuze, veel motor voor relatief weinig geld.
 
Ik ben 1.98m en heb onlangs mijn GTR 1000 ingeruild op een BMW R1150RT.

GTR 1000 (model 1993):
+ veel beenruimte
+ soepele motor met kardan
+ ruime en degelijke koffers
+ goede rij-eigenschappen
+ voor redelijke prijs te krijgen
+ hydraulisch bediende koppeling
- gedateerd model en techniek
- windscherm niet verstelbaar en veroorzaakt turbulentie
- relatief sportieve zithouding kan me niet bekoren (ondanks reeds verhoogd stuur)
- slecht zadel: corbin zadel is hier een uitkomst gebleken
- luchtpomp nodig om veerduk in te stellen: geen drama, maar niet praktisch
- terugkerende olielekkage voorvork (wellicht n.v.t. bij 1994-2003 model)
- lage zadelhoogte

BMW R1150RT (geldt trouwens ook voor de 1100 RT):
+ voldoende beenruimte (onvoldoende voor nog langere mensen)
+ soepele motor met kardan, veel koppel 'onderin'
+ uitmuntende zithouding (voor mij)
+ hoge zadelhoogte (in hoogste stand i.c.m. groot 1150 zadel)
+ verstelbaar windscherm (ideaal!)
+ integraal + bekrachtigd ABS remsysteem (1100 RT alleen ABS)
+ afwerking en uitrusting algemeen
+ koffers met dezelfde sleutel te openen
- prijzig
- hoger olieverbuik
- versnellingsbak minder verfijnd t.o.v. GTR (1100 RT heeft 5-bak)

Opmerking
Voor lange mensen is het RT windscherm ook niet toerijkend om je volledig uit de wind te zetten. Door verstelbaar scherm kun je in de wind rijden als het erg warm is of anders zodanig instellen dat je zoveel mogelijk uit de wind zit en toch geen gebulder om je hoofd hebt. In dat opzicht was de GTR, ook met extra hoog scherm, niet goed: bij sommige GTR's is door de eigenaar het scherm zelfs verlaagd.
 
Als er al 12 centimeter tussen mijn broek gezet moet worden om hem lang genoeg te krijgen ivm lengte.. dan denk ik dat ik tegen dezelfde probleempjes aan loop... Meestal beenruimte tekort.. :W
mss moeten we onze benen eens langs elkaar leggen :+
 
Ik heb sins kort een Kawasaki ZZR 1200 tekoop staan. Een sport/toer fiets wellis waar maar wel een comfortabele zit positie. Misschien is het wat voor je...moet je maar even in het tekoop forum kijken... ;)
 
Ik heb nog een Yamaha FJ1200 (bouwjaar 1991)staan die perfect in orde is.
Deze kost natuurlijk veel minder dan je wou uitgeven maar dat kan waarschijnlijk geen probleem zijn. Je kan hem steeds komen testen. Laat maar iets weten.

Bijlage: FJ 1.JPG
 
yamaha fj 1200. goeie sterke motor voor (''weinig'') geld. mijn vader is zelf 2 meter, en kanzelf wel lekker zitten op een yamaha r1(eerste type)of een yamaha fjr 1300.
 
202 meter lang? waar heb jij jouw bed gekocht>

mogelijks in de winkel waar ze deze ook verkopen?
full
 
yamaha fj 1200! lekker veel ruime, lekker hoog, niet al te duur.. want 1700 euri voor een yamaha fjr 1300 vink toch wel veel! Oja, een yamaha fj 1200 heeft iets van 130 pk. O-hof.. je kiest voor een amaha gts 1000, een aparte machine! of natuurljk een honda pan.. uuu nogiets of een yamaha fjr 1300!
 
Ik heb inmiddels op meerdere motoren gereden. De vtr vond ik te klein aanvoelen, alhoewel het blok en de rijeigenschappen me helemaal aanstonden. De vfr 800 v-tec zit heel fijn. De zrx 1200 r was ook prettig, daar was ik diep van onder de indruk, wat een beer van een motor! De tuono is al net zoiets, supersnel, en zit lekker (stuurt wel weer heel anders). Ik ben dus ruim 2 meter, ik ben er achter gekomen dat het allemaal wel mee valt en dat veel mooie motoren wel passen, gewoon eens proberen dus!
 
Ik heb inmiddels op meerdere motoren gereden. De vtr vond ik te klein aanvoelen, alhoewel het blok en de rijeigenschappen me helemaal aanstonden. De vfr 800 v-tec zit heel fijn. De zrx 1200 r was ook prettig, daar was ik diep van onder de indruk, wat een beer van een motor! De tuono is al net zoiets, supersnel, en zit lekker (stuurt wel weer heel anders). Ik ben dus ruim 2 meter, ik ben er achter gekomen dat het allemaal wel mee valt en dat veel mooie motoren wel passen, gewoon eens proberen dus!

Als je het VTR blok leuk vond,probeer dan eens een ritje hierop:een fijn afgestelde versie dan het liefst.Genieten mt een G

full
 
En dan ineens wordt t stil. Zijn r nog mensen die hierover een beetje door willen gaan?

De aanzet:
met 1.97 ook niet de kleinste en rijd nu ruim een jaar op een kawa zr7s (mijn beginnersfietsje). ik moet zeggen dat ie groot genoeg is maar dan ook niet meer dan dat.

ben nu aan het kijken voor iets anders en in't naked/sporttour verhaal is t aanbod best groot. wat me alleen wel opvalt is dat het " grootte-gevoel" nogal verschilt. Ga ik op een Tuono zitten dan is dat een heerlijke grote motor maar doe ik datzelfde bij een Z1000 dan voelt t alsof ik op een brommertje zit terwijl ze, als je de maten vergelijkt, even groot zijn. De laatste heb ik dus maar alvast afgeschreven.

ga van de week s een FZ1 Fazer passen, en volgende week de F800S deutsche grundlichkeit. kom ik r nog niet uit heb ik op de reservelijst nog de cbf1000 en de tiger staan. maar die staan niet voor niks reserve.

en ligt t aan mij of worden alle nieuwe motoren kleiner. in de 600cc is er voor zover mij bekend niks meer dat past.
 
Hallo,

Ik ben opzoek naar een tourmotor die geschikt is voor wat langere mensen. Ik ben 1.94m dus ook weer niet extreem lang, Ik was benieuwd wat andere mensen met mijn lengte rijden.

Ik rijd nu op een Honda VT1100 met foreward controls deze zit perfect, maar is niet comfortabel op langere stukken. Ik zat nu te denken over een Honda ST1100, maar dit weekend heb ik er even op gezeten, en ik zit met mijn knieen tegen de kap. Ik heb ook op een Yamaha fjr1300 gezeten deze was perfect, maar ik vind hem te duur.

Op het forum kwam ik genoeg altenatieven tegen; pc800, fj1100, k100rt etc. Ik zou graag horen van andere 'lange' mensen wat hun ervaringen zijn en misschien zie ik wel een aantal goede modellen over het hoofd.

Cheers,

Eddy


Hoi klopt het dat wij laatst een kopje koffie hebben gedronken?

Ik zou je graag weer willen ontmoeten?
 
Ben overgestapt van de BCR van BMW naar deze; supercomfortabel ding,ook voor lange mensen.[imgatt]

De R1200GS dus :}
 
Ik ben vanwege rugklachten overgestapt van een Kaa 1500Vulcan classic naar een ZZR 1100 en ben 1.99. Tis effe wennen, maar met deze lengte pas je echt precies op deze fiets, tis net of je een jas aantrekt.
heb ook gekeken naar de GTR, maar met respect voor de GTR rijders, ik vond het een beetje een ouwe l*llen uiterlijk. Ik ben zeker geen sportieve rijder maar met mijn 1100 is toeren prima te doen
Op de Honda's heb ik toch over het algemeen mijn knieen tegen de kuiprand (misschier erg lange benen)
Uiteraard telt het uiterlijk en merkvoorkeur ook, dus ik wilde weer een Kawa. De Honda Blackbird is mij net iets te sportief, de Nieuwe ZZR 1400 is mooi, maar toch zit tie niet zo lekker als de 1100
De ZX range is ook net te sportief
Bitchin
 
Ik ben 1,98 en heb een divi 600xj gaat perfect ook langere afstanden oke wel wat stijfjes maarja dat hou je denk ik toch wel naar zoon 200/250 km
 
gisteren bij goedhart geweest en alle motoren op het lijstje vergeleken. heb uiteindelijk m'n toevlucht gezocht tot m'n reservelijst. in t rechtstreeks vergelijk bleek de nieuwe tiger toch wel errug goed te zitten :Y . en in t echt (en in t geel) ziet r nog verdomd goed uit ook 8-) .

ga binnenkort (over 3 weken want een paar dagen vrij) proefrijden :] . ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan