geschikte Toermotor voor de wat langere mensen

zwaai dan effe naar het bedrijf tegenover Goedthart
Als een lang iemand zijn hand opsteekt ben ik het
 
Afgelopen donderdag proef wezen rijden op de Tiger. Dat was een bijzonder aangename ervaring, zo goed dat ik m gelijk wilde bestellen. Helaas schreven ze bij Goedhart bestellen met 1 L en ben dus onverrichter zake huiswaarts gekeerd. heb inmiddels van een ander wel een eerlijke inruil gekregen voor mn huidige motor en de Tiger is dus besteld. Voor de langen onder ons een aanrader (tenminste, als je m mooi vindt)
 
haha, herkenbaar.
bij goedhart 3200 inruil, en elders 5200, waar dus ook de deal gesloten is. snap niet dat goedhart kan blijven bestaan. zijn er dan zoveel simpelen die niet denken en gewoon accepteren????
en hetgeen ik nu rij is ook erg geschikt als je groot bent; honda ST1300 :} :]
 
t Scheelde bij mij ook zoveel dat als ie mijn bod zou hebben geaccepteerd ik nog steeds in m'n eigen zak zou hebben gescheten. Onvoorstelbaar. Heb waar ik m nu heb besteld niet eens meer onderhandeld over de prijs :N . En ik heb r toch een goed gevoel over :Y .

Goedhart zal wel goeie zaken doen met z'n partnerplan. Is voor veel mensen toch motorrijden zonder sparen. Verder overigens over Goedhart weinig te klagen want de ontvangst en welwillendheid van de verkopers is altijd okay.

Die ST1300 is wat mij betreft net effe te veel " tweezitsbankopwielen" :X als je begrijpt wat ik bedoel. Voor t betere file-kruipen heb ik toch graag wat wendbaarders, zeg maar meer een speelmotor en de Tiger voldoet daar helemaal aan.
 
....

Die ST1300 is wat mij betreft net effe te veel " tweezitsbankopwielen" :X als je begrijpt wat ik bedoel. Voor t betere file-kruipen heb ik toch graag wat wendbaarders, zeg maar meer een speelmotor en de Tiger voldoet daar helemaal aan.


ehm..een ST niet wendbaar??? Filekruipen doe je inderdaad op een moto ala Tiger, file-rijden doe je pas echt op een motor ala Pan ;) ;)
 
ehm..een ST niet wendbaar??? Filekruipen doe je inderdaad op een moto ala Tiger, file-rijden doe je pas echt op een motor ala Pan ;) ;)


En nou probeerde ik t al zo voorzichtig te zeggen ;(

Die Pan is vast een fantastische motor, maar bijna een meter breed en meer dan 300 kg tussen de file door loodsen :? Lijkt me niet geweldig maar ja, ik kan dan ook niet zo goed rijden '( .


:+
 
En nou probeerde ik t al zo voorzichtig te zeggen ;(

Die Pan is vast een fantastische motor, maar bijna een meter breed en meer dan 300 kg tussen de file door loodsen :? Lijkt me niet geweldig maar ja, ik kan dan ook niet zo goed rijden '( .


:+

Ik wil het wel een keertje voordoen hoor, mag jij op de Tiger mee.
;) ;)
 
Nee ik vul niet alles braaf in, moet dat dan? Evenmin check ik iemands profiel na, omdat dat dus niets zegt, zoals je merkt. Dus wat is jouw probleem nu opeens??

De meeste filerijders hebben aan een ruimte van 1,5 meter niet genoeg,... Voor mij geldt dat wanneer de spiegels er tussen langs kunnen de rest van de motor dat ook kan. Het zal je nog verbazen hoe eenvoudig dit allemaal gaat. De meeste auto's staan nml verder dan 90 cm van elkaar verwijderd. Maw gaan met die banaan en niet treuzelen want dan val ik idd om ;)
 
zou ik met mijn 1meter 93 op een BMW 650 GS passen?? :?
Die komen met verschillende zadeldiktes, laag, normaal en hoog volgens mij. Zelf heb ik de hoge (2003 model). Ben wel een paar centimeter korter denk ik, maar de zadeldikte is dus wel iets waar je op moet letten :)
 
Laat ik dit oude topic eens gebruiken om mijn vraag te stellen...

zijn er nog MF-ers van rond de 2 meter die een BMW R850 of R1100/1150 RT rijden?
Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben stiekem na 4 maanden Deauville 650 rijden aan het kijken naar iets anders. Ik heb nu mijn zinnen gezet op een R850RT maar wel met een idee fixe, dus ik zie vast andere geschikte opties over het hoofd (st1300 bijvoorbeeld).

Niet dat de Deau me in de steek laat, het is een oerdegelijk ding waarop ik prima dagelijks 110 km rijd. Maar ik ben op zoek naar een vergelijkbaar ouder type cardanfiets waar ik goed op pas, dat wel ABS heeft. Klinkt misschien gek voor iemand die ABS eerst niet nodig vond, maar na alles wat ik erover lees en hoor, is het misschien toch geen verkeerde keuze. Zeker niet als het straks weer kouder wordt (maar dat duurt nog een halfjaar).

en ja ik ga ook nog wel meer proefrijden enzo, heb al een GS1200 geprobeerd die best goed en lekker zat en reed. Maar dat was meer omdat een collega dat zo vriendelijk aanbood, niet met de intentie om er een te kopen.

Dus als er hier lange mensen zijn (over de 1.95 meter) die woon werk op een cardanfiets met ABS doen, niet per se de genoemde merken/types, dan hoor ik graag ieders ervaring! Alvast dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan