geschikte Toermotor voor de wat langere mensen

Eddy76

Rookie
18 okt 2004
16
0
Velsen
Hallo,

Ik ben opzoek naar een tourmotor die geschikt is voor wat langere mensen. Ik ben 1.94m dus ook weer niet extreem lang, Ik was benieuwd wat andere mensen met mijn lengte rijden.

Ik rijd nu op een Honda VT1100 met foreward controls deze zit perfect, maar is niet comfortabel op langere stukken. Ik zat nu te denken over een Honda ST1100, maar dit weekend heb ik er even op gezeten, en ik zit met mijn knieen tegen de kap. Ik heb ook op een Yamaha fjr1300 gezeten deze was perfect, maar ik vind hem te duur.

Op het forum kwam ik genoeg altenatieven tegen; pc800, fj1100, k100rt etc. Ik zou graag horen van andere 'lange' mensen wat hun ervaringen zijn en misschien zie ik wel een aantal goede modellen over het hoofd.

Cheers,

Eddy
 
Ik zat nu te denken over een Honda ST1100, maar dit weekend heb ik er even op gezeten, en ik zit met mijn knieen tegen de kap.
Komt me bekend voor :)
Ik ben 1.96 en rij op een Suzuki GSX 1100 F, een toer-sport motor. Ik heb er ondertussen ruim 110.000 km mee gereden en de zithouding is prima :)
 
Bedankt voor de sugesties, ik moet nog een aantal proefritten maken hoor ik. Veel modellen vielen echter buiten mijn buget (ik wil ongeveer 5000 a 6000 euro uitgeven)

De volgende dingen vielen mij echter op;

- GSX 1100 F ziet er goed uit, maar volgens mij erg moeilijk verkrijgbaar. Als ik er een tegenkom maak ik beslist een proefrit.
- XJ900 inderdaad erg veel goede verhalen over, maar net even te klein, 900cc lijkt mij net te weinig.
- fj1200 ziet er ook niet zo groot uit
- GTR1000 zelden z'n saaie motor gezien, maar qua prijs en groote zeker de moeite waard van het proberen. (goeie pekelfiets) ;)
- bmw ***RT vind ik iets te duur.

Ik zit stiekum toch te denken aan een st1100 en dan maar een kussentje op mijn knie te plakken :)
Ik maak eerst eens wat proefritten, want meestal heb je na een proefrit een totaal andere mening over een fiets.

Cheers,

Eddy
 
- bmw ***RT vind ik iets te duur.

Ligt eraan hoe oud je hem neemt - mijne was 1900 piek ...

(maar ik denk dat je aan knieen tegen de kuip wel went. Ik heb in ieder geval 1 ding erdoor afgeleerd: binnenbochtknie van de tank af. Want dat gaat nu niet meer, knie zit vast 'in' de kuip :) )
 
Eddy,

Een ST 1100 kan zeer goed voor lange mensen. Inderdaad, ook ik kwam met mijn knieen tegen de kuip. Dit was over toen ik er een Corbin zadel op zette. Ik blijf het een fantastische motorfiets vinden. Niet te snel opgeven dus.

Wellicht staat er ergens een Pan met Corbin waarop je een proefrit kan maken.

Succes met zoeken.

Franske.
 
Eddy,

Een ST 1100 kan zeer goed voor lange mensen. Inderdaad, ook ik kwam met mijn knieen tegen de kuip. Dit was over toen ik er een Corbin zadel op zette. Ik blijf het een fantastische motorfiets vinden. Niet te snel opgeven dus.

Wellicht staat er ergens een Pan met Corbin waarop je een proefrit kan maken.

Succes met zoeken.

Franske.
Had zelfde probleem met ST1100 (ben ook 1.94, relatief lange bovenbenen), heb toen BMW R1100RT gekocht. Als ik echter de buddy van die motor niet in de hoogste stand had staan klemde ik ook met mijn benen tegen de kuip. Als Corbin buddies hoger zijn dan standaard ST zadel (of misschien de zitkuil wat verder naar achteren?) dan zou je dit probleem inderdaad misschien kunnen oplossen? Verder vond ik de R1100RT leuker/speelser rijden dan de ST maar houd er rekening mee dat de reputatie van BMW solider is dan hun motoren feitelijk zijn, veel problemen met mijn R1100RT gehad (vermoed dat de ST betrouwbaarder is). Oude 2 kleps BMWs zijn stuk betrouwbaarder en roestbestendiger mits goed onderhouden, alleen rijgedrag is wat meer "gedateerd".

Natuurlijk zijn all-roads (vooral de oudere, veelal hogere modellen) ook geschikt voor lange mensen, b.v. Honda Africa Twin (ook wat goedkoper dan ST/RT).
 
Ik ben zelf 1.95 m, te lang voor sommige motoren ;(
Heb na passen en meten de GTR1000 gevonden :]
Wat bierelier zegt niets bijzonders maar geweldige toermotor.
 
Sportieve toerfiets als cbr1000f niets voor jou? 135pk, veel koppel (98nm?), en met mijn 1m92 zit ik er prima op...

Natuurlijk wel dan voor het model vanaf 1993 kiezen. Met DCBS (samenwerkende achter- en voorrem)

Probleemloos 1000 km op een dag af te leggen op zo'n motor... en op de bochtige weggetjes in de bergen kun je aardig meekomen. En de autobahn? Opzouten met die begrensde Duitsers... volbepakt kun je relaxt 180km/u blijven cruisen...

Lekker fietsie dus!

De prijzen bij particulieren voor het model vanaf 1993 beginnen bij zo'n €3500 denk ik.
 
Ha die Eddy BMW R1100/1150RT mischien iets voor jouw?
In hoogte vestelbaar zadel , hoe hoger hij staat hoe verder van het stuur af.
En de ruit is ook verstelbaar.
Groetjes Frank
 
Dit weekend ben ik bij de motor rai geweest ik heb op iedere motor proef gezeten. En ik ben hierdoor helemaal van mening veranderd. Er zijn 3 modellen die ik erg prettig vond.

Suzuki v-strom
Honda Varadero
Yamaha DTM

Ik ben ook nog even in een motor zaak geweest voor de st1100, pc800, en k75rt en deze zitten allemaal niet zo lekker als de nieuwe modelletjes die hierboven staan.

Ik ga even wat proefritjes maken op alle 3 de fietsen. Ik hoor heel veel goede verhalen over de v-strom ik denk er sterk over om een 650cc te kopen dan heb ik denk ik de meeste motor voor mijn geld.

Cheers,

Eddy
 
Dit weekend ben ik bij de motor rai geweest ik heb op iedere motor proef gezeten. En ik ben hierdoor helemaal van mening veranderd. Er zijn 3 modellen die ik erg prettig vond.

Suzuki v-strom
Honda Varadero
Yamaha DTM

Yamaha DTM??? :? Zou dit niet Yamaha TDM zijn? ;) (correctiemodus! :z )
 
Yamaha DTM??? :? Zou dit niet Yamaha TDM zijn? ;) (correctiemodus! :z )

Ok ik bedoelde inderdaad TDM b| Maar die wordt het toch niet. Het wordt ook niet de varadero, deze motor is net even duurder dan de v-strom, maar ik vind hem slechter afgewerkt, ik snap niet dat ie 2000 euro duurder is.

Het wordt de V-strom, Ik heb erop proefgereden en het rijd super :} Kan niet wachten tot de lente. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan