geslaagd! 1e poging :)

duibhcek

Die hard MF'er
21 jul 2004
253
0
Leuven (BE)
gisteren nog een laatste lesje gehad en daarna m'n examen gaan afleggen...
de maneuvers gingen vlotjes, alleen een opmerking gekregen omdat ik geen 40km/u deed bij de noodstop. Maar wel hard genoeg om gedelibereerd te worden dus *D

het baangedeelte was ging helemaal vlotjes, de examinator was zo vriendelijk om een leuk parkoertje uit te kiezen met lekker veel bochtjes en weinig plaatsen waar voorrang moest gegeven worden. ff lekker :] dus

en vandaag al mijn voorlopige rijbewijsje gaan inruilen tegen een permanent exemplaar in het Leuvense stadhuis. ineens ook die lelijke L van mijn helm afgehaald (een haardroger works magic :) )

Nou kan ik dus eindelijk een passagier achterop nemen. Kan mijn vriendin dus eindelijk ook stoppen met erom te zagen :+
 
Van harte!

Ehm: noodstop met 40 km/u en in 1 examen bijzondere verrichtingen + verkeersdeelname = België zeker?

Zo niet: :}

;-)
 
Proficiat!

Ik ben een tweede keer mogen teruggaan, omdat ik de eerste keer 38,95 had bij de noodstop (en nog meer dan een meter over, voor het latje)... (na twee pogingen uiteraard) en ja, 40 = 40 :-) 'k weet het.

De tweede keer was alles OK. Bij het baangedeelte was een weggetje zonder verkeersborden, buiten de bebouwde kom wat serieus bochtig was. (ergens in Alken) 't Ja daar moet je dus 90 (of toch zeker meer dan 70) en dat vond ik toen vrij hard... nu daarintegen... :]
 
Laatst bewerkt:
Waarom had je in godsnaam een 'L' op je helm??

Is dat nieuw!?

da's het belgische systeem :P
je doet eerst een theorie-examen, volgt dan praktijklessen en (afhankelijk van het aantal uren les die je volgt) kan je dan nog een tijdje met een voorlopig rijbewijs rondrijden voor je het praktijkexamen gaat doen. Tijdens die periode moet je dan wel een blauwe sticker met een witte 'L' (van "leerling") voeren...

en met 7000km op de teller kan ik denk ik ondertussen toch al wel een beetje :] 8-)
 
congrats. dat je maar veel veilige km's mag maken

[me]Thumper is blij dat we in nederland wél weten hoe je een weg moet aanleggen :P [/me]
 
Allez proficiat. Ik ga morgen mijn voorlopig rijbewijs afhalen (en kleding, helm kopen alsmede mijne moto verzekeren)

Apropos...waar zedde gij verzekerd? Het goedkoopste dat ik kan vinden is bij ethias voor 530 € B| (niet in combinatie met auto)

Vandaag ni gewerkt dus. Kan kloppen want ik heb genen diversion zien staan. Vanaf volgende week staat mijne rode gsx600f daar ook op de parking se *D
Tenzij het ijzelt natuurlijk.
 
Allez proficiat. Ik ga morgen mijn voorlopig rijbewijs afhalen (en kleding, helm kopen alsmede mijne moto verzekeren)

Apropos...waar zedde gij verzekerd? Het goedkoopste dat ik kan vinden is bij ethias voor 530 € B| (niet in combinatie met auto)

Vandaag ni gewerkt dus. Kan kloppen want ik heb genen diversion zien staan. Vanaf volgende week staat mijne rode gsx600f daar ook op de parking se *D
Tenzij het ijzelt natuurlijk.

al eens geinformeerd bij dvv?
 
Yups. Zou iets van een 600 en een klets zijn

Overal waar ik kom krijg ik te horen dat het altijd zo duur is als ik niet in combinatie met auto pak( 22 en eerste motor die dan nog eens 600 cc heeft) Maar thuis willen ze van de moto niks weten dus dat is geen optie dit jaar (later wel)...
 
Allez proficiat. Ik ga morgen mijn voorlopig rijbewijs afhalen (en kleding, helm kopen alsmede mijne moto verzekeren)

leuk, waar heb je eigenlijk je lessen gevolgd?

Apropos...waar zedde gij verzekerd? Het goedkoopste dat ik kan vinden is bij ethias voor 530 € B| (niet in combinatie met auto)

ik betaal nu 480€ bij KBC, maar heb korting gekregen omdat ik nog een aantal andere verzekeringen bij hen lopen heb en vanaf volgend jaar gaat er nog een heleboel vanaf omdat de motor dan in combinatie met de auto mag. M'n agent zag er geen graten in om dat al onmiddellijk te doen, maar op de hoofdzetel dachten ze daar anders over omdat ik niet als 1e bestuurder stond ingeschreven voor de auto...

Vandaag ni gewerkt dus. Kan kloppen want ik heb genen diversion zien staan. Vanaf volgende week staat mijne rode gsx600f daar ook op de parking se *D
Tenzij het ijzelt natuurlijk.

voormiddag wel gewerkt, maar thuis in Leuven. *D
'k Zal in ieder geval volgende week je bike eens uitchecken :)
woonde jij trouwens ook niet in Leuven??
 
leuk, waar heb je eigenlijk je lessen gevolgd?

Geel...rijschool Furyik betaal nu 480€ bij KBC, maar heb korting gekregen omdat ik nog een aantal andere verzekeringen bij hen lopen heb en vanaf volgend jaar gaat er nog een heleboel vanaf omdat de motor dan in combinatie met de auto mag. M'n agent zag er geen graten in om dat al onmiddellijk te doen, maar op de hoofdzetel dachten ze daar anders over omdat ik niet als 1e bestuurder stond ingeschreven voor de auto...

Same here. Ben nu bij ethias gaan zien en die verzekeren me dus voor 530 wat toch ongeveer 100 - 200€ goedkoper is dan de rest. Misschien verzeker ik hem zelfs voor diefstalvoormiddag wel gewerkt, maar thuis in Leuven. *D
'k Zal in ieder geval volgende week je bike eens uitchecken :)
woonde jij trouwens ook niet in Leuven??

Normaal gezien had ik vanaf oktober in Leuven gewoond maar dat is helaas '( niet doorgegaan. Moest je nog ne student weten die een kot zoekt...ik heb er nog één in de pitoreske buurt van het begijnhof

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan