Geslaagd en nu? Kawasaki ZZR 600??

GeeWee

Die hard MF'er
17 mei 2004
606
0
Utrecht
Ben afgelopen donderdag geslaagd voor mn deel 2 (in 1 keer :) ), maar daar zit ik dan zonder motor, sinds deze week dan wel met helm en outfit, maar dat maakt het alleen maar frustrerender...

Maar goed een motor gaat er komen (tenminste als er geld is), nu dacht ik zelf aan een Kawasaki ZZR 600. Weet niet precies waarom, ik vind hem binnen mn beperkte budget (2000-2500 Eurie) een van de mooiere en een sport/tourer spreekt me wel aan.

Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen met deze machine.

Hoe rijdt ie? Hoe is de zitpositie (ben 1.90)? Onderhoud?

Of zijn er betere\mooiere motoren binnen mijn eisen?

bij voorbaat dank voor de vele reacties....
 
Ik heb voor dat bedrag ook een ZZR-600 gekocht. Ben zelf ook 1.87 lang en dingetje rijdt zeer lekker, beetje nerveus wel maar das een beetje Kawa eigen en door de K1 pot eronder.

kawa600.jpg
 
Gefeli met het 2e deel van je rbw!

Zoek op het forum ff op zzr600, er staan veel topics over lange mensen die zo´n fiets rijden....

En zonder motor zitten is zwaar frustrerend, helaas ben ik ervaringsdeskundige op dit gebied.....
 
Gefeliciteerd!!!
Zonder motor zitten is balen, maar proefritjes maken is ook best leuk ;) en anders eens wat huren.
Veel fijne kilometers toegewenst alvast.
 
ZZR nerveus rijden? Echnie....

Ik heb er dus ook eentje. Bevalt prima, alleen krijg ik er wegens een verkeersongeluk lang geleden pijn in m'n knie van. Mocht je geinteresseerd zijn, dan is-ie eventueel te koop.
 
Heyy!

VAN HARTE!! welkom bij het motor rijden volk!
Ik ben anderhalf jaar geleden ook begonnen op een ZZR 600. Perfecte bike om mee te beginne, zekerz qua handeling, mogelijkheden. En met 100pk GNA GNA :)

Die van mij is ook te koop. Ik ga ff stoppe nu na mijn verhuizing. Ga hopelijk later verder met een zwaardere bike zoals CBR900blade 1998.
Als je intresse hebt mail maar ff: mijnsite(AT)hotmail(PUNT)com
 
Eh ja, ben in principe wel geinteresseerd, wel graag wat meer info dan ;)

Tuurlijk :)
Het ding is uit '91, zwart, met paars ruitje. Ik heb hem 3 maanden geleden gekocht bij de dealer als eerste motor. Toen ik 'm kocht had-ie nog last van een paar kleinigheidjes, en op vakantie is de waterpompkering uitgelopen. Dit is allemaal correct door de dealer afgehandeld; deze heeft de brommer voorzien van een nieuwe waterpomp, en heeft meteen het ding groot onderhoud gegeven. Het blok verkeert nu in nieuwstaat; alles is gecontroleerd en indien nodig vernieuwd. Zuigers, lagers, kleppen, alles. Momenteel staat het ding bij de dealer voor de laatste fijnafstelling van de carburateurs; dat vond ik nog niet helemaal optimaal.

Schade heeft het ding eigenlijk amper; er zit een minuscuul deukje in de tank, en een paar kleine krasjes zo hier en daar. Ketting is pas 2000km oud, remblokken en banden zo'n 4000. De motor heeft nu zo'n 35000km gelopen.

Omdat ik veel rij heb ik het ding voorzien van een Pro-oiler. In de praktijk betekent dit: altijd perfecte smering van de ketting, en zelden tot nooit de ketting stellen.

De reden dat ik er eventueel vanaf wil:
zie hier

Er staat een foto in de link in mijn signature, alleen ligt zo te zien de webserver op het bedrijf plat :(
Dit zal morgen wel opgelost zijn. En zo niet dan kan ik je hires foto's mailen.

Dit verder bespreken kan het beste via E-mail denk ik. :)
 
Goed plan, gaarne wat foto's en jouw prijsidee naar g.w.vanderhorst@students.uu.nl

Zoals je ziet student, dus de prijs kan tricky zijn :9
 
Stuur ik je morgen, en dan moet je maar zien.

Over de prijs moet ik nog even nadenken. Vanaf de ene kant is het een ding uit '91; vanaf de andere kant is-ie wel 100% in orde en puntgaaf. De 'andermans ellende' is er nu echt wel uit.
 
Je lengte moet geen probleem zijn, ik ben 1.95 en zit prima op de ZZR. :)

Het is een prima motor om lekker mee te toeren, en wanneer je zin hebt om te gassen is dat ook 'no problem'. Wat ik wel een nadeel vind is de geringe opbergruimte (1 bakje waar een groot formaat mobiele telefoon in past), en het gebrek aan benzinemeter. De actieradius is ong. 300 km, en na 200 km beginnen de 2 (!) waarschuwingslampjes al te knipperen.

Tanktas is dus een aanrader als je wat bagage mee wil nemen, en dat er een derde van de tijd een discotheek op je dash aan het knipperen is moet je maar voor lief nemen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan