Geslaagd, maar nu?

Maaike

Rookie
17 mrt 2003
18
0
Gister geslaagd voor mijn motorrijbewijs! Natuurlijk wil ik graag een leuke motor kopen. Ik heb weinig tot geen kennissen waar ik deze interesse mee kan delen. Kunnen jullie mij helpen met het geven van je juiste tips over het kopen van een motor, kleding en dergelijke...? Tips voor een beginneling!

Interesse gaat uit naar een zeer sportief modelletje...

Groetjes,
Maaike
 
Moet je 25 KW rijden of niet?
Wil je in de winter rijden of niet?
etc.

P.S een VFR 400R is een hele goede motor om op te beginnen. laag, sportief, licht en snel zat.
 
Nee, zwaar afgereden. Ik zoek een motor niet al te groot, ben zelf niet al te groot (1.70) en niet erg breed.

Ik ga er vanuit dat ik niet vaak in de winter ga rijden. :)
 
Elke SS600.

Ga je niet te snel de fout mee in, en gaat ook naar de 100 in minder dan 4 secs. Watjewilt :)

Ligt natuurlijk helemaal aan jezelf, met een CB125 kan je je ook dood rijden (moet je wel een aanloop nemen).

Lekker proefrijden en kopen wat je fijn vind rijen

8-)
 
Ik denk, als je een foto hier post, dat er vast wel een
aantal personen met je willen gaan winkelen voor motorkleding ed.
 
Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!!!
Was het een aardige motor waar je rijles op had... is dat een motor waar jij je een aantal jaren op ziet rijden. Zoja dan ben je er uit. ;)

Ik denk dat je met je 170cm (ik ben even lang) lekker uit de voeten kan met een Suzuki GSX, de Honda varianten ;) en choppers.
Als je wat geld hebt zou je zo af en toe een model kunnen huren wat je aanstaat... of proefritjes maken bij een dealer!

Succes met zoeken!
 
Elke SS600.

Ga je niet te snel de fout mee in, en gaat ook naar de 100 in minder dan 4 secs. Watjewilt :)

Ligt natuurlijk helemaal aan jezelf, met een CB125 kan je je ook dood rijden (moet je wel een aanloop nemen).

Lekker proefrijden en kopen wat je fijn vind rijen

8-)


:^

bv. een CBR of thundercat ofzo.. d'r zijn zat leuke sportmotortjes te vinden.
 
Allereerst Van Harte gefeliciteerd!!!

En het is inderdaad lastig om een keuze te maken. Zoals hierboven reeds is gezegd, maak wat proefritjes vraag evt. of iemand van hier met je mee wilt/kan.

En laat je leiden door wat jij mooi vind en de eisen die je aan comfort, snelheid, etc. stelt.

Wat betreft een leuke sportmotor, denk idd dat alle 600cc motoren prima zouden voldoen, snel, niet al te zwaar en ook goed toegankelijk voor niet al te lange mensen. Rij zelf een honda cbr 600f en ben 1.68 lang en kan er prima mee uit de voeten, en zelfs met beide voeten plat op de grond!

En als je voorkeur uitgaat naar chopper/cruiser kijk goed naar je zithouding, ivm mogelijke rugklachten.

Veel succes met je zoektocht en Veel plezier met :]
 
CBR600F perfecte sportieve beginnersmotor. Onder de 6000 toeren rijdt het als een CB500 en daarboven knalt ie los. Heb zelf ook CBR600F gereden en ben 1.70, ging prima, zat prima, reed prima en ze zijn nog superdegelijk ook...
 
Gefeliciteerd!! Volgens mij kun je veel kanten op wat betreft je keuze voor een motor. Als je iets sportiefs wilt, maar niet te overdreven, dan zou een Yamaha FZR 400 een goede keuze zijn....
Laat maar weten als je nog wat hulp nodig hebt!
 
cbr voor op te leren :?
En dan nog in de winter?? Ik zou als eerste moto iets goekoop nemen, zonder zijkappen zeker! En valblokken steken.
Ik rij nu een maandje al cb 500S, zeker genoeg vermogen voor een beginner.
Ben je em beu verkoop je em snel, ik ga juist nog men nieuwe banden oprijden en dan misschien iets leuker kopen
 
Ook gefeliciteerd namens mij.
Ik kan zeker beamen wat hier allemaal boven is beschreven. Je zei dat je een sportieve motor zoekt. Mijn eerste (en huidige motor) is een suzuki SV650S. Ook een leuke motor en sportief. Het is wel een twee cilinder en sommige mensen vinden het niks, maar ik vindt het werkelijk prachtig en heerlijk sturen.
Zeker als je niet veel kennisen hebt die wat van motors afweten zou ik veel proefritjes maken om een indruk te krijgen wat jij leuk vindt en fijn vindt om te rijden.
En hier op het motor forum kun je ook al een aardige indruk krijgen.
Succes met het uitkiezen.
 
Gefeliciteerd met je roze papiertje!

Zoals je zelf al aangeeft is een motor erg persoonlijk. Dus aan onze adviezen heb je niet zo veel. Je moet gewoon kijken wat voor soort motor je wilt hebben en dan kijken of je ze kunt uitproberen. Misschien wat vragen waarop je kunt selecteren:

1. Hoeveel mag 'ie kosten?
2. Nieuw of 2e hands?
3. Hoeveel pk's (ivm. verzekeringspremie kan >100pk een erg dure grap worden voor een beginner!)
4. Hoeveel cilinders?
5. Volle kuip, naked, top kuip
6. Ga je ook lange ritten maken bv. op vakantie (=toch wat comfort)?
7. Ook woon-werk verkeer?
8. Dagelijks bagage mee?

Ga zeker proefrijden want een motor die na een half uurtje rijden super lijkt kan na een paar uur erg oncomfortabel worden.

Straks in december en vroeg in het volgend jaar (als het weer nog koud is en de oude modellen weg moeten) kun je lekker onderhandelen.
 
Gefeliciteerd!

Recentelijk heb ik ook mijn rijbewijs gehaald en een motor aangeschaft. Hetzelfde geld voor mijn broer.

Zelf heb ik een Honda NTV 650 Revere uit '92. Dit type motor is voor rond de EUR 2000 wel te krijgen. Cardan-as, dus weinig onderhoud. V-twin, dus je hoeft je niet wezenloos te schakelen. Geen kuipje. Voorbeeld foto:
mc-honda-90-ntv650-revere-vit.gif


Mijn broer heeft gekozen voor een Yamaha XJ600 uit '90. Dit type motor heeft wel een kuipje en een ketting. Dit type motor kan je wel vinden tussen de EUR 1500 - EUR 2000, ook bij een dealer. Viercilinder, dus wat meer toeren draaien en schakelen voor de acceleratie. Voorbeeld foto:
xj600.jpg


Beide zijn ongeveer 210 kilo (net iets zwaarder dan de standaard lesmotor) en sturen gemakkelijk. De XJ600 is veel makkelijker te vinden.

Onder de EUR 1500 was het veel moeilijker om een leuke motor te vinden. Vaak hebben deze toch wat opknap werk nodig of zijn ze erg oud. Leuk als je kan sleutelen :)

Tot nu toe hebben we nog geen problemen met onze motoren *knock on wood*

Erik
 
gefeli.

en idd. gewoon op motoroccasion.nl kijken en type invullen (sport, of tour of wat je ook wilt rijden) en bedrag dat je er aan kwijt wilt zijn en zie daar, een lijst met motoren waaruit je kunt kiezen, plus hoe ze eruit zien (ook niet onbelangrijk natuurlijk). zo ben ik aan mijn ideeen gekomen.

toeren: dan zou je een yamaha diversion 600 of suzuki bandit 600(s) kunnen overwegen.

iets sportiever: dan zou je een honda cbr600 of yamaha fazer600 kunnen nemen.

ga je gelijk rijden (dus ook in de winter) neem dan een honda cb500-tje, kawa er5 of suz. gs500e. daar kan niks aan kapot.

en veel plezier met :]
 
Bedankt voor de reacties en de felicitaties!

Ik zie al dat ik wat proefritjes moet gaan maken. Alleen ben ik niet echt van plan om te gaan huren. Het huuraanbod wat ik heb gevonden en mooi heb gevonden is niet erg groot.

Ik weet niet of het beter is als ik een motor bij officiële dealer moet gaan kopen of ik net zo goed bij een particulier kan kopen. Het lijkt mij beiden een risico. Wel eens gehoord dat je bij een dealer voor een redelijke totaalprijs een motor en motorkleding kan kopen?

Wat betreft het model van de motor, daar kom ik wel uit. Ik wil alleen geen nieuwe motor kopen en deze hoeft ook niet schadevrij te zijn. Wel bang dat ik bij een 400 cc snel spijt krijg, dat ik toch wat sneller wil. Afgereden op een fazer en deze reed ook wel lekker door, maar niet het model wat ik voor ga kiezen.

Ik wil de motor echt gaan gebruiken, om woon- en werkverkeer, maar ook eens om lekker dagje te gaan rijden. Ik denk dat ik niet snel zou kiezen voor een lange rit net als vakantie. Een grote bagage heb ik nooit…

Ik heb eigenlijk gekeken naar wat ik mooi vind, zoals de Kawasaki ZXR modellen is mijn eerste voorkeur. Wat is technisch beter? Technisch gezien ben ik niet in motors thuis. Vragen over cilinders en dergelijke kan ik me niets voorstellen? Zoals al gezegd maar weinig kennissen die mij dit verteld kunnen hebben dus een echte leek.

Waar moet ik op gaan letten als ik een motor koop?
In welke tijd van het jaar kun je het beste gaan kopen?
Tips van motordealers in de regio Uden/Veghel/Oss?

Een foto van mij ga ik niet bijvoegen, maar een foto van een motor die ik gespot heb wel.

misc
 
Terug
Bovenaan Onderaan