Geslaagd voor theorie en nu....

Artemis

Rookie
22 jan 2003
11
0
Bakkum (Castricum)
Tja, vandaag mijn theorie certificaat gehaald :) , en nu een rijschool zoeken en lessen. Nou ja, ik heb wel een school gevonden met een (volgens het CBR) hoog slagingspercentage, waar ik het liefst een spoed opleiding wil volgen. Maar wie heeft daar ervaring mee? Op de middelbare school wel eens een stukje op een schakelbrommert gereden (is 25 jaar geleden!), maar dit is natuurlijk andere koek.
Ik wil het echter heeeeeeel graag, dus dat helpt misschien...
Wie had er ook weinig ervaring, en heeft het toch met een verkorte cursus gehaald?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten, Diane. *D
 
Gefeliciteerd met je theorie.

Ik ben afgelopen december begonnen met lessen ik wilde ook graag een versnelde cursus doen maar dat deden ze niet in de wintermaanden.
Ik ben dus gewoon aan normale lessen begonnen. En dit bevalt me prima. Ik denk dat het nu meer tijd heeft om te bezinken (tussen de lessen door) en dat ik het nu beter oppik dan alles maar in een paar dagen te proppen.

Iig veel succes!
 
gefeliciteerd,.....deel 1 is nu binnen,......
ik zelf heb een pakket genomen van 27 lessen en ben daar in een keer mee geslaagd,......omdat je twee keer per week les hebt kun je de dingen die je hebt geleerd goed laten bezinken,.....vond ik wel erg prettig, maarja iedereen ziet dat anders,......neem eerst een intake les en spreek dan af met de instructeur wat hij/zij er van vind,......
veel succes,....... :)
 
Gefeliciteerd! Zakte bij jou ook de helft? Was een paar weken geleden wel triest... Zelf was ik wel door :)

Naar slagingspercentage kijken is één, maar let ook op de instructeur. Mijn eerste les had ik bij een rijschool met een hoog percentage... maar ben zelden zo'n ongeïnteresseerde, chagerijnige l.. tegegekomen. Weg dus... Daarna ben ik elders gaan lessen, lager percentage, maar wel een sympathieke vent die mij een goed gevoel geeft (Daisy weet wie ik bedoel ;) ).
 
27 (!) lessen ?

gefeliciteerd btw. Ik heb zelf de spoedopleiding gedaan, duurde 3 dagen (18 lessen in totaal) en de 4de dag examen.
Kan ik iedereen aanraden :)
 
Ja Snarfman, bij mij zakte zelfs meer dan de helft. Maar Canto, had jij al enige ervaring op een brommert of niet? Met autorijles heb ik na het theorie gehaald te hebben, meteen het examen aan laten vragen, en vervolgens zo'n 4 of 5 uur les gehad in de week. Dat werkte heel goed, je hoeft niet eerst weer helemaal in een les te komen, maar het zit nog vers in het geheugen. Ik slaagde toen ook in 1 keer. Ik hoop natuurlijk dat dat met het motorrijden ook succes heeft.
Dan ga ik samen met een vriendin lekker met het Pinkster weekend naar Terschelling, er schijnt rond die tijd een enorme hoeveelheid motor-liefhebbers rond te hangen. Als ik dan nog geen motor heb gekocht, dan huur ik er wel 1. :]
 
Je hebt niet zoveel lessen nodig als met de auto natuurlijk, immers, de wegsituaties ken je allemaal wel. Helemaal als je in een omgeving rijdt die je goed kent. Die 3 dagen cursus is een aanrader, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan