Geslaagd voor Voertuigbeheersing!!!!

Honda CBR600F

Die hard MF'er
15 okt 2004
277
1
Zeewolde
Hallo,

Ben vandaag geslaagd voor het examen voertuigbeheersing :}
Een uur voor het examen kreeg ik nog les, en de zenuwen begonnen aardig te komen :? Gelukkig was het droog weer, want eerlijk gezegd heb ik nog nooit met regen les gehad, dus geen zorgen voor de noodstop.

Na de les reden we naar een groot parkeerterrein, waar alle pionnen (oefeningen) al klaar stonden. Op het eerste gezicht leek het erg onoverzichtelijk met al die gekleurde pionnen, maar de oefeningen kon je eruit halen op het oog.

De exmaninator was een vrij ingetogen man op het eerste gezicht.
"Pak je motor maar en rij dan naar me toe",
"Begin maar met de snelle slalom", zo gezegd zo gedaan :}
"Doe nu maar de noodstop", zo gezegd zo gedaan (wil ik naar hem toe rijden om de volgende opdracht te horen zegt hij "Rij naar me toe met een halve draai", instinkertje???
"Doe nu maar de remproef met terugschakelen", zo gezegd zo gedaan.
"Nu de uitwijkoefening", geen probleem (lekker uitwijken met droog weer :]
"Dan gaan we nu effe lopen en dan opbokken in de aangegeven parkeervak", ook geen probleem.
"Dan nu de korte slalom", no problemo's.
"Zeg nu maar welke oefening jij nog wilt doen??", het eerste wat in me opkwam was de uitwijkoefening weer, maar toch maar de 8 genomen, wederom geen probleem.

Het gezicht van de examinator vertrok geen spier bij elke oefening, maar had er zelf een goed gevoel over. Mijn rij instructrice stond toe te kijken, en stak haar duim op. Uitslag: Meneer u bent geslaagd, alles was goed, en eindelijk een glimlach van de examinator *D .

Binnenkort het examen verkeersdeelneming, en dan kan ik eindelijk mijn Honda CBR600F Supersport uit de schuur halen :]
Sommige zeggen dat het Examen Voertuigbeheersing moeilijker is dan Verkeersdeelname, maar volgens mij is Verkeersdeelname moeilijker. Op de weg kun je natuurlijk van alles verwachten.

Groeten
 
Ben ik een keertje de eerste Gefeliciteerd, nog effe en je bent er :} :}
 
Gefeliciteerd en veel succes met deel 2 ik moet op 3-dec afrijden deel 2 lekker spannend :]
 
gefeliciteerd, ik heb af moeten rijden voor voertuigbeheersing tijdens regen, noodstop was echt NOOD bij mij, achterkantje gleed weg. maar ook dat heb ik mooi weten te corrigeren.
Binnenkort ga ik ook op voor deel 2.
succes ermee en alvast veel rijplezier
 
Ben vandaag ook opgeweest voor de voertuigbeheersing. Ik moet zeggen dat het niet veel voorsteld, het slagingspercentage ligt dan ook vrij hoog. Alle oefeningen met een voldoende afgesloten. Er wordt gezegd dat de verkeersdeelneming wel wat moeilijker is, maar ja.........dat zien we 22 december wel weer.....
Iedereen veel succes met afrijden.

Gr. uit Zutphen :P
 
Ben vandaag ook opgeweest voor de voertuigbeheersing. Ik moet zeggen dat het niet veel voorsteld, het slagingspercentage ligt dan ook vrij hoog. Alle oefeningen met een voldoende afgesloten. Er wordt gezegd dat de verkeersdeelneming wel wat moeilijker is, maar ja.........dat zien we 22 december wel weer.....
Iedereen veel succes met afrijden.

Gr. uit Zutphen :P
tegen mij werd juist verteld dat vekeersdeelneming makkelijker is omdat je als je al auto rijd veel verkeersinzicht hebt.

Maar gefeliciteerd iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan