Honda CBR600F
Die hard MF'er
Hallo,
Ben vandaag geslaagd voor het examen voertuigbeheersing
Een uur voor het examen kreeg ik nog les, en de zenuwen begonnen aardig te komen Gelukkig was het droog weer, want eerlijk gezegd heb ik nog nooit met regen les gehad, dus geen zorgen voor de noodstop.
Na de les reden we naar een groot parkeerterrein, waar alle pionnen (oefeningen) al klaar stonden. Op het eerste gezicht leek het erg onoverzichtelijk met al die gekleurde pionnen, maar de oefeningen kon je eruit halen op het oog.
De exmaninator was een vrij ingetogen man op het eerste gezicht.
"Pak je motor maar en rij dan naar me toe",
"Begin maar met de snelle slalom", zo gezegd zo gedaan
"Doe nu maar de noodstop", zo gezegd zo gedaan (wil ik naar hem toe rijden om de volgende opdracht te horen zegt hij "Rij naar me toe met een halve draai", instinkertje???
"Doe nu maar de remproef met terugschakelen", zo gezegd zo gedaan.
"Nu de uitwijkoefening", geen probleem (lekker uitwijken met droog weer
"Dan gaan we nu effe lopen en dan opbokken in de aangegeven parkeervak", ook geen probleem.
"Dan nu de korte slalom", no problemo's.
"Zeg nu maar welke oefening jij nog wilt doen??", het eerste wat in me opkwam was de uitwijkoefening weer, maar toch maar de 8 genomen, wederom geen probleem.
Het gezicht van de examinator vertrok geen spier bij elke oefening, maar had er zelf een goed gevoel over. Mijn rij instructrice stond toe te kijken, en stak haar duim op. Uitslag: Meneer u bent geslaagd, alles was goed, en eindelijk een glimlach van de examinator .
Binnenkort het examen verkeersdeelneming, en dan kan ik eindelijk mijn Honda CBR600F Supersport uit de schuur halen
Sommige zeggen dat het Examen Voertuigbeheersing moeilijker is dan Verkeersdeelname, maar volgens mij is Verkeersdeelname moeilijker. Op de weg kun je natuurlijk van alles verwachten.
Groeten
Ben vandaag geslaagd voor het examen voertuigbeheersing
Een uur voor het examen kreeg ik nog les, en de zenuwen begonnen aardig te komen Gelukkig was het droog weer, want eerlijk gezegd heb ik nog nooit met regen les gehad, dus geen zorgen voor de noodstop.
Na de les reden we naar een groot parkeerterrein, waar alle pionnen (oefeningen) al klaar stonden. Op het eerste gezicht leek het erg onoverzichtelijk met al die gekleurde pionnen, maar de oefeningen kon je eruit halen op het oog.
De exmaninator was een vrij ingetogen man op het eerste gezicht.
"Pak je motor maar en rij dan naar me toe",
"Begin maar met de snelle slalom", zo gezegd zo gedaan
"Doe nu maar de noodstop", zo gezegd zo gedaan (wil ik naar hem toe rijden om de volgende opdracht te horen zegt hij "Rij naar me toe met een halve draai", instinkertje???
"Doe nu maar de remproef met terugschakelen", zo gezegd zo gedaan.
"Nu de uitwijkoefening", geen probleem (lekker uitwijken met droog weer
"Dan gaan we nu effe lopen en dan opbokken in de aangegeven parkeervak", ook geen probleem.
"Dan nu de korte slalom", no problemo's.
"Zeg nu maar welke oefening jij nog wilt doen??", het eerste wat in me opkwam was de uitwijkoefening weer, maar toch maar de 8 genomen, wederom geen probleem.
Het gezicht van de examinator vertrok geen spier bij elke oefening, maar had er zelf een goed gevoel over. Mijn rij instructrice stond toe te kijken, en stak haar duim op. Uitslag: Meneer u bent geslaagd, alles was goed, en eindelijk een glimlach van de examinator .
Binnenkort het examen verkeersdeelneming, en dan kan ik eindelijk mijn Honda CBR600F Supersport uit de schuur halen
Sommige zeggen dat het Examen Voertuigbeheersing moeilijker is dan Verkeersdeelname, maar volgens mij is Verkeersdeelname moeilijker. Op de weg kun je natuurlijk van alles verwachten.
Groeten