Geslaagd! Welke motor als eerste keus?

PolderMoto

Rookie
1 jun 2022
8
10
Allereerst bedankt dat ik me mag aansluiten bij de MF community. Ik ben eindelijk geslaagd na de 3e keer en zelf ben ik dan ook heel erg benieuwd wat jullie zouden aanraden als top 3 motoren als beginner? En de top 3 als adventure/tourer bike.
Ik heb gelest op een kawa e63n en voorheen op de cbr650 ( ik vind kawa er wat strakker uitzien en lekkerder rijden)
Is het heel cliché om te kiezen voor mijn les motor omdat ik hier nou eenmaal al wat uurtjes mee in t zadel heb zitten als veilige keus? Ik ben van plan om heel wat toko's af te gaan en verschillende modellen uit te gaan proberen en ik had dan in gedachte om zoiezo naar de fjr1300 te kijken en kawa versys omdat ik *denk* dat ik een adventure/tourer kant op ga alhoewel de lesmotor mij dus ook echt wel bevalt wat (er mag worden gelachen als ik fout zit want ik ben nog een leek) een naked bike is als het goed is toch? Graag hoor ik jullie keus en ervaring
Mijn eerste vraag: welke motor rijbewijs heb je? Ik gok erop dat je zowel A2, A1 als A hebt aangezien je zit te kijken naar een FJR1300?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerste gefeliciteerd met je rijbewijs en veel veilige kilometers gewenst :]
Je eerste motor is erg afhankelijk van je smaak en natuurlijk je budget.
Ik heb zelf op een MT-07 gelest maar die was voor mij te klein.
 
Yup, lekker licht en wendbaar.
Ik heb als eerste een CB600F gehad en vervolgens een XJR1300 :]
De reden dat lesmotoren gebruikt worden om mensen mee te leren rijden, is omdat ze zeer geschikt zijn om mee te leren rijden.

En dus ook als eerste motor.
 
Een zware is je ware….

Op een lichte kan je meer fouten maken dan op een zware.

Ga gewoon lekker veel proefrijden, of huren.
Of koop gewoon de eerste de beste cb600 die je tegen komt.
Rij er een jaartje mee, doe lekker gek.
En daarna koop je wat anders.

Of koop de grootste en duurste die je kan betalen.
Jouw geld, jouw keuze.