GESLAAGD!

gefeliciteerd! Succes met zoeken naar een moto:) en probeer eens een cbr 600 f de oudere types... En ga gewoon proef rijden op een moto die je leuk lijkt:) of je wordt dr verliefd op bij de eerste meters of je vind het niks:)
 
gefeliciteerd met je A, zelf heb ik vorig jaar mijn A gehaald en zat met hetzelfde dilemma. Veel mensen die zeggen dat je met een lichte fiets moet beginnen en dat een 600cc ,r6, zx6r of bijvoorbeeld de cbr600, al te snel is om op te beginnen. Zelf kon ik me hier niet zo in vinden en heb toen toch een kawasaki zx7r gekocht. uiteraard is het wel even wennen aan het vermogen en de hele fiets ( weegt 205 kg geloof ik). maar naar een paar weken ben ik toch blij geweest dat ik deze heb gekocht. als je je koppie er maar bijhoud is er niks mis met een 600cc of 750cc sportfiets.

maargoed, dat is mijn ervaring. denk dat iedereen toch voor zichzelf moet bepalen waar ze mee kunnen/willen beginnen. de 1 begint op een 400cc de ander op een 750. dit kan iedereen prima voor zichezelf bepalen als er op bijde word test gereden.

Veel succes met het kopen van je eerste fiets. :]
 
Kan me helemaal vinden in de uitleg van SadBunny :Y

Inderdaad, veel ervaren motorrijders vinden dat je niet te zwaar moet beginnen. Waarom zouden die mensen dat toch vertellen..............???

En zoals SadBunny aangeeft om op een oudere motor te beginnen die niet te veel heeft gekost is sowieso een prima idee.
Hou zo een hoop centjes in je portemonnee, leer motorrijden op een motor waarbij je niet bang hoeft te zijn dat er een krasje bij komt.
Je kunt veel vrijer rijden omdat je niet meteen met samengeknepen billen, i.v.m. de kosten van mogelijke schade, op het zadel zit als je een keer een bochtje wat harder in duikt dan gedacht.....
Spaar een jaar of 2 door en koop dan de droommotor.
Met al je opgedane rijervaring kun je een betere keuze maken en denk ik dat je bij de aanschaf van je droommotor veel meer kunt genieten van die bike...

Suc6 kerel en we lezen wel wat het wordt of geworden is, oke?

Fijne dag 8-)

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Gefeliciteerd! Maar dat je zegt: ik ben een 650 wel gewent want daar heb ik op gelest? Hoevaak heb je dat ding vol open getrokken tot 10.000? Ik denk dat er veel meer pit in zit dan wat jij hebt gebruikt. Ikzelf ben op een 500 begonnen, geen moment spijt van gehad. Heerlijk leren sturen zonder dat je bij wat teveel gas meteen afgestraft wordt.


Ps: Staat te koop.... O-)
 
*O* *O* *O*

Goed bezig, succes met je keuze.

Wat je ook koopt, hou de glimmende kant boven, dan is het altijd goed :)
 
Gefeliciteerd! Mijn advies is vooral veel proefrijden op verschillende motoren zodat je een beetje een idee krijgt wat je prettig vindt. En de kans is natuurlijk altijd aanwezig dat je m een keer op de zijkant parkeert (zeker in het begin, ikzelf had m al binnen een maand in een kort bochtje tegen de vlakte) dus dan is het handig als je niet gelijk een gloednieuwe motor hebt gekocht :-)
 
quote:
OCTheEagle schreef op 23 februari 2012 @ 21:47:
Gefeliciteerd!
Tip: Koop een R1. Doe een search op dit forum, het is de meest aangeschafte beginnersbike

Een motor dat zeer onderschat word.
Echt een mooie beginnersfiets ja



Wat doen jullie daar sarcastisch over, ben er zelf ook me begonnen en dat gaatr gewoon prima, als je rijd met je kop erbij. :S

Ooh ja Gefeliciteerd man.
 
De vergelijking is al eens eerder hier gemaakt: Een R1 om rustig mee te rijden/als beginner, is als naar de hoeren gaan omdat je zo graag wilt knuffelen. Maar goed, als jij gelukkig bent met je R1, veel plezier ermee! Evenveel mensen en ervaringen als meningen :)
 
Geslaagd Deepak ??????

Ik schrik mij helemaal de tandjes, wat heb ik gekocht of gedaan dan.

Ik weet van niets en heb ook echt niets misdaan.

ff lezen


Ahhhh, ene Deepak is geslaagd voor zijn A. --> gefeliciteerd.


mijn voornaam is gelijk jouwe _O-
 
Motor meester: Snap wat je met die vergelijking bedoelt hoor dat voorop, maar vind het altjid lachwekkend om te lezen, dat er gelijk paniek onstaat bij het spreken over de r1 als beginnersmotor. Een 400 cc of 550 cc is in mijn ogen net zo gevaarlijk, het is maar hoe je er zelf mee omgaat. Maar bedankt ben blij dat u ook blij voor me bent....... Men lijkt te denken het vermogen dat je heb te WILLEN EN MOETEN gebruiken, ben ik het niet mee eens. Vele meningen inderdaad.


Gr
 
Probleem van een R1 zit hem niet zozeer in het enorme vermogen, maar wel in het hoge koppel. Met name beginners verslikken zich daar nog wel eens in. Daarom is bijvoorbeeld een Bandit 1200 met maar 95pk o.i.d. in mijn ogen ook geen beginnersfiets. Minder cc's betekent automatisch minder koppel en meestal ook minder kilo's. Dat is nou eenmaal vergevensgezinder en daarom in mijn ogen een betere beginnersmotor. Laat niet weg dat een R1 een fantastisch ding is, maar nou eenmaal niet geschikt voor iedere beginner.
 
Congrats!

Weet wel dat je boven de 750CC een stuk ijzer onder je reet hebt dat menig Ferrari eruit rijdt.

Dit is 34pk:

Dit is een 750 met 130+:

Dus ja, een 400-600 om mee te beginnen is echt zat, want voor gevoel zit je 2x sneller op die snelheden dan op het filmpje.
 
Kan me helemaal vinden in de uitleg van SadBunny :Y

Inderdaad, veel ervaren motorrijders vinden dat je niet te zwaar moet beginnen. Waarom zouden die mensen dat toch vertellen..............???

En zoals SadBunny aangeeft om op een oudere motor te beginnen die niet te veel heeft gekost is sowieso een prima idee.
Hou zo een hoop centjes in je portemonnee, leer motorrijden op een motor waarbij je niet bang hoeft te zijn dat er een krasje bij komt.
Je kunt veel vrijer rijden omdat je niet meteen met samengeknepen billen, i.v.m. de kosten van mogelijke schade, op het zadel zit als je een keer een bochtje wat harder in duikt dan gedacht.....
Spaar een jaar of 2 door en koop dan de droommotor.
Met al je opgedane rijervaring kun je een betere keuze maken en denk ik dat je bij de aanschaf van je droommotor veel meer kunt genieten van die bike...

Suc6 kerel en we lezen wel wat het wordt of geworden is, oke?

Fijne dag 8-)

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]

Ik kreeg normaal les op een lichte motorfiets, maar omdat er een stuk was, kreeg ik een CBF 600 Tour mee. Schijnen volgens specificaties 75pk te genereren bij 10500RPM.

En heb ook een les of 2 op een "zware" motorfiets gereden.

Mijn 25kW GSX-R 600 was duidelijk krachtiger. Daarmee bedoel ik dat de zware motorfietsen ook wel begrensd kunnen zijn, maar dan eerder ergens rond de 40kW (CBR erkent een zware motorfiets boven de 35kw, en een lichte onder 25kw, als ik het goed heb). In combinatie met je rijstijl. Ik trek mijn SRAD natuurlijk open, dat deed ik bij de lesmotoren natuurlijk niet.
 
Congrats!

Weet wel dat je boven de 750CC een stuk ijzer onder je reet hebt dat menig Ferrari eruit rijdt.

Dit is 34pk:

Dit is een 750 met 130+:

Dus ja, een 400-600 om mee te beginnen is echt zat, want voor gevoel zit je 2x sneller op die snelheden dan op het filmpje.


WOW... wat is dat met die 750 ongelooflijk snel.... :o

En die 34 pk is ook verrekte snel! Denk dat er genoeg motorfietsjes rond rijden die dit niet redden.
 
Koop in ieder geval niet een te lichte motorfiets, want na een paar dagen denk je de hele wereld aan te kunnen op zon dingetje en geef je alleen nog maar volgas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan