Geslaagd ?

Darcy

Rookie
25 jul 2004
20
0
Krimpen aan de Lek
Hoi,

In 'Nieuwe gebruikers, Hoi, ik ben Darcy' heb ik mezelf voorgesteld en het een en ander over mezelf verteld... Ik vond MF enkele maanden geleden en ben sindsdien elke dag wel een keer een topic aan 't lezen hier. Dat kan niet allemaal tegelijk want ik moet ook wel eens werken en slapen, en niet te vergeten, lessen ! :]

Ik ben een aspirant motorrijdster, net geslaagd voor het eerste deel van het motorrijbewijs, (het AVB) en dacht dat er misschien wel meer aspirant rijd(st)ers zijn die, net als ik, vooraf al lekker meegenieten van alle foto's, tips en ervaringen. Het ANWB forum is immers maar zo beperkt.

Het lijkt mij daarom wel leuk om een topic te starten voor hen die net geslaagd zijn voor het AVB en uiteindelijke rijbewijs. *D
Ik weet niet of jullie dat ook leuk vinden, maar dan kunnen we meer mensen feliciteren die eerst, net als ik, moed ingesproken kregen om een mede-bike(st)er te worden. ;)
Als het geen leuk idee is komt het topic er vanzelf niet neem ik aan.
 
Ey dat is wel een leuk idee, ben zelf nieuw hier en ben pas aan het lessen. Maandag theorie en dinsdag gaan we praktijk aanvragen voor het eerste deel. :X

Ben ook al aan het rondkijken voor een leuke motor, wil zelf graag zo's raceding maar me pa vind dat nix voor mij terwijl hij zelf een cbr1000f heeft |( maar daar mag ik natuurlijk niet op rijden o-)

Ben vanaf nu hier dagelijks te vinden :]
 
Ik heb net voertuigbeheersing gehaald: Viel uiteindelijk erg mee, aardige examinator. Het 'intro->examen->bespreking->resultaat' bleek niet zo strikt te gaan als we van te voren kregen te horen. De hele groep (4 lessers + examinator + instructeurs) ging mee naar buiten om daar mee te kijken. De examens werden snel na elkaar uitgevoerd, en je kreeg direct te horen of je geslaagd was of niet. Ik was natuurlijk laatste.... Ik heb de volgende 7 oefeningen uit moeten voeren:
1.snelle slalom (ging behoorlijk mis eerste keer...4 pilonnen vlogen door de lucht)
2.stopproef (ging ondanks de erg natte baan behoorlijk goed, geen blokkeringen)
3.uitwijkproef (mn meest gehate oefening, ging ondanks dat goed)
4.noodstop (dat.....ging dus totaal mis..blokkerend voorwiel... :( )
5.lopen met motor (weggevertje)
6.langzame slalom (gewoon goed)
7.8tje (ook goed)
Conclusie: gehaald :}

Zoals mn instructeur al zei: 'je krijgt 14 kansen om 5 dingen goed te laten zien (waaronder het weggevertje->lopen met de motor)...dat moet gewoon goed gaan!'
 
ik moet 7 oktober voor deel1 ...
Gister 2 uur gelest en de kleine slalom ging echt bagger, eerst nooit problemen en nu kegelde ik elke keer wel iets om. snelle slalom en uitwijkoefening is gemakkelijk. Precisie stop ook. Alleen bij de technische en noodstond knijp ik de voorrem niet hard genoeg in .. :(
 
heey ik ga volgende week voor de tweede keer voor het eerste praktijk examen. ben de vorige keer gezakt, en wel op het feit dat mijn toerental te hoog was tijdens de noodstop en de precisiestop. alleen op dat! de rest ging perfect. ik had tijdens de lessen nog nooit per ongeluk gas bijgegeven tijdens remproeven, dus ik was like :?
daarbij had ik een aars van een examinator die (nog voor dat ie me had zien rijden) vond dat "meisjes zo jong als jij" beter eerst hun autorijbewijs konden gaan halen... :r daar ga je toch hartstikke slecht op?
maar goed ik ga lekker voor hem toch door totdat ik het heb gehaald.

xx jes Aishiteru

p.s. succes met je examen verkeersdeelneming!
 
wat een eikel! Ik heb nu eindelijk sinds 22-09-2004 mijn rijbewijs, en heb nu al bijna 1000KM gereden. Heerlijk:D :]

Mijn theorie in 1x, bijzondere verrichtingen in 1x, en verkeersdeelneming in 2x. Heb geen autorijbewijs, die ga ik binnenkort wel halen.

Ben iig blij dat ik ut heb :D

De les voor het afrijden de laatste x ging echt ZWAAR KUT, de instructeur zag het duister in :P maar het ging gelukkig helemaal perfect met afrijden!

Weer een happy motorrijder erbij :]

Meer motorrijders op MF uit zuid-limburg???
 
JAHAAA hier een nieuwe motorrijbewijs-houder erbij :P ben net terug van mijn examen en ben dus geslaagd.. gelukkig in 1 x.
Mijn geluk kon niet op toen de verlossende woorden kwamen: ik heb goed nieuws.... alleen het werd gouw minder toen ik erachter kwam dat de papierenhandel niet goed geregeld was, dus moet nu nog wachten op het officiele bewijs om naar de gemeente te gaan om je rijbewijs bij te schrijven... dus ja.. nog ff wachten maar: rijbewijs is toch mooi binnen :]

Groeten allemaal en succes nog met jullie lessen / examens
 
JAHAAA hier een nieuwe motorrijbewijs-houder erbij :P ben net terug van mijn examen en ben dus geslaagd.. gelukkig in 1 x.
Mijn geluk kon niet op toen de verlossende woorden kwamen: ik heb goed nieuws.... alleen het werd gouw minder toen ik erachter kwam dat de papierenhandel niet goed geregeld was, dus moet nu nog wachten op het officiele bewijs om naar de gemeente te gaan om je rijbewijs bij te schrijven... dus ja.. nog ff wachten maar: rijbewijs is toch mooi binnen :]

Groeten allemaal en succes nog met jullie lessen / examens

Gefeliciteerd :} Geniet ervan en veel veilige kilometers :]
 
Heb vandaag bv gehad en was best zenuwachtig!!! Achteraf onnodig want ik ben geslaagd :) Ik heb het volgende moeten doen:
lopend achteruit parkeren in een (parkeer)vak: weggevertje (moest hem zelfs op de zijstandaard zetten).
langzame slalom: in 1 keer goed.
Denkbeeldige acht: in 1 keer goed.
Uitwijkoefening: 1e keer te vroeg gas los en reed dus te langzaam, 2e keer goed.
Snelle slalom: 1e keer fout, 2e keer goed.
Noodstop: in 1 keer goed.
Precisiestop: 1e keer te langzaam, 2e keer goed.
En dat was het dus het viel allemaal mee! Nu wachten op een datum voor me vd!
en dan :] op mn kawa zzr250 :9~
 
Heb vandaag bv gehad en was best zenuwachtig!!! Achteraf onnodig want ik ben geslaagd :) Ik heb het volgende moeten doen:
lopend achteruit parkeren in een (parkeer)vak: weggevertje (moest hem zelfs op de zijstandaard zetten).
langzame slalom: in 1 keer goed.
Denkbeeldige acht: in 1 keer goed.
Uitwijkoefening: 1e keer te vroeg gas los en reed dus te langzaam, 2e keer goed.
Snelle slalom: 1e keer fout, 2e keer goed.
Noodstop: in 1 keer goed.
Precisiestop: 1e keer te langzaam, 2e keer goed.
En dat was het dus het viel allemaal mee! Nu wachten op een datum voor me vd!
en dan :] op mn kawa zzr250 :9~

whahhaha, wat een opdrachten allemaal. Als ik het allemaal zo lees lukt het nog met de ogen dicht.
 
jah ikke ook geslaagd he afgelopen maandag
eerst vanaf eindhoven na weert gereden :? op een chopper :?
kut wind jo en met 120 gewoon da stuur vasthouden om er nie af te vallen maarjah

in weert aangekomen ff examinator handje gegeven en ff rijbewijs laten zien!
daarna ging de examinator eerst nog ff 2 andere helpen en zei men instructeur precies welke oefeningen hij ging doen
en warempel hij deed het nog ook
1. Stapvoets lopen (in 1 keer)
2. Lopen met de motor (ookal in 1 keer)
3. Langzame slalon (ookal :? 1 keer)
4. Remproef (jah ookal)
5. Noodstop(aha hetzelfde)
6. Uitwijk ( jah uhmz wordt er moe van maar jah ookal)
en als laatste
7. Snelle slalon( en die ookal goed)
duz jah gewoon geslaagd :) weet hoe relax
maarjah 19 okt. op voor theorie
en 8 nov. op voor men rijbewijs :)
maarjah voor iedereen die nog moet
SUCCES en eitje he :P
 
Mijn rijbewijs hebben ze niet eens naar gevraagd :?
En verder ging het heel relax dat ik me daar zorgen over heb gemaakt :X
Vandaag beldde m'n rijschool dat ik 12 nov opkan voor vd *D
Dus nog even lessen en op voor het laatste gedeelte en dan lekker :] (alleen proberen niet te zwabberen op de weg of over putten rijden :P )

Succes iedereen!!!!
 
ik moet 7 oktober voor deel1 ...
Gister 2 uur gelest en de kleine slalom ging echt bagger, eerst nooit problemen en nu kegelde ik elke keer wel iets om. snelle slalom en uitwijkoefening is gemakkelijk. Precisie stop ook. Alleen bij de technische en noodstond knijp ik de voorrem niet hard genoeg in .. :(

Update, ben geslaagt en rij volgende week (25ste) af voor verkeersdeelname!!

edit: Ging bij de uitwijkoefening met de steppies over de grond, vond de examinator wel grappig 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag af mogen rijden, na 5 weken lessen, en ben geslaagd.
Ik had wel een beetje een slecht begin (vond ik zelf) want naar 1 minuut rijden vroeg de examinator of ik even wou stoppen...om mn jas dicht te doen (oeps... |( )
Verder een korte rit zonder problemen...
Ik zet vanavond mn brommer op marktplaats..en ga op zoek naar een geschikte Suzuki gs500 of Honda cb500..

:] Richard
 
Iedereen gefeliciteerd die is geslaagd! Ik ben een paar weken geleden ook eindelijk geslaagd voor m'n examen voeruigbeheersing. :) Nu ben ik bezig met lessen voor verkeersdeelneming. Ik heb alleen een probleem; mijn ouders hebben geen rijbewijs, dus ik zit vrijwel nooit in een auto. Dus ook nooit op de weg ( ik doe alles op de fiets) Nu denk je misschien, nou en, je gaat toch je motorrijbewijs halen, maar in de praktijk blijkt dat ik, doordat ik nooit op de weg zit, helemaal geen verkeersinzicht heb. Ik heb nu een aantal weglessen gehad en ik heb dan vooral moeite als ik op plaatsen kom waar ik nog nooit ben geweest. Dan zie ik gewoon niet hoe de rijstrookindeling enz. in elkaar zit. Met als gevolg dat ik heel goed kan spookrijden. :] Heeft iemand hier ook problemen mee of tips om verkeersinzicht te krijgen?

xxx ikke
 
Iedereen gefeliciteerd die is geslaagd! Ik ben een paar weken geleden ook eindelijk geslaagd voor m'n examen voeruigbeheersing. :) Nu ben ik bezig met lessen voor verkeersdeelneming. Ik heb alleen een probleem; mijn ouders hebben geen rijbewijs, dus ik zit vrijwel nooit in een auto. Dus ook nooit op de weg ( ik doe alles op de fiets) Nu denk je misschien, nou en, je gaat toch je motorrijbewijs halen, maar in de praktijk blijkt dat ik, doordat ik nooit op de weg zit, helemaal geen verkeersinzicht heb. Ik heb nu een aantal weglessen gehad en ik heb dan vooral moeite als ik op plaatsen kom waar ik nog nooit ben geweest. Dan zie ik gewoon niet hoe de rijstrookindeling enz. in elkaar zit. Met als gevolg dat ik heel goed kan spookrijden. :] Heeft iemand hier ook problemen mee of tips om verkeersinzicht te krijgen?

xxx ikke

Veel rijden, of het nou meerijden is of zelf rijden. Ga maar bij andere mensen in de auto of achterop de motor zitten en kijk. Vraag ze ook te vertellen waar ze onderweg op letten, wat ze zien en waarom ze reageren zoals ze doen. Maar verkeersinzicht kun je maar gedeeltelijk aanleren. Je moet het ook gewoon 'zien' zeg maar. Of dat er bij jou in zit daar kom je pas achter door het bovenstaande te doen. Heel veel succes iig :)
 
wil wedde dat mensen die dagelijks op de weg zitten vaak genoeg een lijntje missen .. en dus gaan spookrijden :) ... heb et zelf ook een paar keer gehad hoor!
Verder als je niet snel genoeg een overzicht krijgt van de weg/lijnen enz ... gwn snelheid minderen en de tijd nemen.. denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan