geslaagde rondrit friesland -groningen

Hmmm, had je kunnen zien aankomen vind ik, in dat 18 mei topic kon je aan de aanmeldingen al zien dat het bijna allemaal Supersportrijders waren die meegingen, niet vreemd dan dat er soms stevig word doorgereden.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom natuurlijk maar verwacht niet dat 20 supersportrijders zich gaan aanpassen aan het tempo van 1 of 2 toerrijders, klinkt misschien hard maar zo is het wel. Wordt later wel op ze gewacht, na de snelle stukken, en mocht je elkaar echt kwijtraken, dan vind je met behulp van zoiets als een telefoon elkaar altijd weer terug. :)

Verder no offense natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, had je kunnen zien aankomen vind ik, in dat 18 mei topic kon je aan de aanmeldingen al zien dat het bijna allemaal Supersportrijders waren die meegingen, niet vreemd dan dat er soms stevig word doorgereden.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom natuurlijk maar verwacht niet dat 20 supersportrijders zich gaan aanpassen aan het tempo van 1 of 2 toerrijders, klinkt misschien hard maar zo is het wel. Wordt later wel op ze gewacht, na de snelle stukken, en mocht je elkaar echt kwijtraken, dan vind je met behulp van zoiets als een telefoon elkaar altijd weer terug. :)

Verder no offense natuurlijk...

Ik zeg en verwacht niet dat mensen zich moeten aanpassen aan één/twee rijder(s).
Maar...ik vind dat op de heenweg het wachten wel gebeurde wat ik dus nogmaals van de terugweg niet kan zeggen. Soms stevig doorrijden was in mijn ogen op de terugweg dus...alleen stevig doorrijden.

Je zegt dat wel leuk van de aanmeldingenlijst.
Staan aardig wat namen op die ik niet kende, nooit van gehoord had en dus al helemaal niet weet wat voor fiets ze hebben.
 
Ik zou me nog bijna schuldig gaan voelen voor me tempo '(
Voor mij dan geen toertocht meer zoals gisteren.
Daarbij weet ik niet of jij/anderen mij als een bejaarde vind(en) rijden, maar erg helaas heeft dat wel ze redenen.

Je had ook beter vooraan kunnen gaan rijden, maar dat wilde je niet. Een 100+ pk fiets doet ook wonderen. Ik kan het weten want ik ben 5 jaar geleden begonnen op 600cc Diversion.

Op de heenweg gebeurde het overigens vaker dat de voorste groep op punten inhield zodat de achterste groep kon bijtrekken. Kan ik van de terugweg niet zeggen.


Op de terugweg waren er een paar hele leuke stukken. Bovendien was de gemiddelde deelnemer warmgereden en dat wil het tempo nog weleens beinvloeden. :)
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 19 mei 2002 17:31 schreef Revolution
anders was het zo lullig voor Sander, Eska en LCB. :)

Ik ben heel bewust achterin gaan rijden. Vanaf het begin al. De reden daarvan was dat ik dan alle ruimte zou hebben. Op de rechte stukken rijd ik de gaatjes toch wel weer dicht, was mijn achterliggende gedachte..

En zo zou Eska ook een veiliger gevoel krijgen dan als ik tussen allemaal motoren in zou rijden etc..

En als ik "toevallig" een Lage CB achteraan zie rijden en het gaatje met de groep steeds groter zie worden én zij wenkt mij om voorbij te gaan om aan te sluiten bij de groep...> Dan doe ik dat dus niet. Niet omdat ik het tempo niet kon bijhouden (Ik had zat over), maar alleen om bij die kleine mevrouw te blijven. Is toch veel gezelliger als je samen "verdwaald" dan alleen "?
 
Op zondag 19 mei 2002 18:18 schreef Eldoc het volgende:
Je had ook beter vooraan kunnen gaan rijden, maar dat wilde je niet. Een 100+ pk fiets doet ook wonderen. Ik kan het weten want ik ben 5 jaar geleden begonnen op 600cc Diversion.

Ik reed na stops ergens in het midden...
Dan vliegt alles toch wel langs me heen, wat ook gebeurde, voor een mooie bocht.
Of ik nu wenkte of niet.
Lees dus niet dat ik zeg dat dat niet mag!
Maar laat mij dan maar ergens achteraan rijden.
Het idee alleen al dat er van die SS-ers om me oren vliegen voor/in een bocht...neh bedankt.
Daarbij hoef ik achterin minder op en af te schakelen

Ik blijf bij het feit dat er de volgende keer, wat mij betreft, duidelijker vermeld mag worden wat er aan soort fietsen mee gaat.
En er zijn verschillende redenen dat ik geen 100+ pk fiets heb.

Het moge duidelijk zijn, dat als ik dit van te voren had geweten, ik niet was meegegaan.
Niemand hoeft zich hierop aangevallen te voelen.

Het is puur kritisch kijken naar het verloop van een tocht. Waar "lessen" uit (kunnen) komen voor een volgende keer. Opbouwend dus en niet afbrekend. Laat ik daar maar ff duidelijk in zijn })
 
Het is puur kritisch kijken naar het verloop van een tocht. Waar "lessen" uit (kunnen) komen voor een volgende keer.
Kzou niet weten wat er dan anders moet een volgende keer, de supersportrijders blijven toch wel even hard doorrijden als ze deze keer ook deden.

En je kende de meesten niet zeg je, klopt, ik ook niet maar het was 100% duidelijk dat de meesten supersportrijders waren, de diverse posts van mensen die daar gereplied hebben en deelnemerslijstjes lieten dat duidelijk zien.

Wat zou er dan een evt volgende keer anders moeten? :?
 
Kzou niet weten wat er dan anders moet een volgende keer, de supersportrijders blijven toch wel even hard doorrijden als ze deze keer ook deden.

En je kende de meesten niet zeg je, klopt, ik ook niet maar het was 100% duidelijk dat de meesten supersportrijders waren, de diverse posts van mensen die daar gereplied hebben en deelnemerslijstjes lieten dat duidelijk zien.

Wat zou er dan een evt volgende keer anders moeten? :?
Abel Postma
Siebe
Albert
Frank
Jouke

Van deze mensen wist ik dus niet wat voor fiets ze hadden/hebben. Staat er niet achter. Of ik ben superkippig zonder bril })
Wat voor jou, in dit geval, 100% duidelijk is, hoeft dat niet voor een ander ook zo te zijn.
Omdat het met name vrienden van...zijn, moet je er dus vanuit gaan dat het om SS gaat :?

Wat kan er dus anders:
*In aankondiging duidelijk vermelden wat voor soort fiets (en tempo)
*Net als op heenweg wat vaker inhouden om bij te laten trekken. (Maar dat gaat al niet meer op omdat men dan juist warm gereden is, post van... en omdat het SS was)

Al met al: Als het voor mij dus die 100% duidelijk was geweest...was ik niet meegegaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond het tempo wel lekker.
En wat is een snelle rit :? Er zijn ook mensen hier die onze rit slaapverwekkend hadden gevonden, toch ?

Er werd in de eerste helft wel beter rekening gehouden/gewacht. In de tweede helft had dat iets beter gekund. Maar hoe je het ook doet: Met zoveel motoren gaat het voor iemand wel te langzaam en voor een ander weer veel te snel.

Ik zelf vond het een heerlijk tempo.

Het was trouwens voor mij ook anders dan verwacht.
Normaal had ik ook wel voorin gereden, maar ik wilde echt nul risiko's nemen dit keer.

En als die 'kleine' mevrouw iets achter bleef, dan bleef ik daar gewoon even bij. Ik heb genoten.
 
Op zondag 19 mei 2002 19:23 schreef Sander 900 RR het volgende:
Ik vond het tempo wel lekker.
En wat is een snelle rit :? Er zijn ook mensen hier die onze rit slaapverwekkend hadden gevonden, toch ?

Er werd in de eerste helft wel beter rekening gehouden/gewacht. In de tweede helft had dat iets beter gekund. Maar hoe je het ook doet: Met zoveel motoren gaat het voor iemand wel te langzaam en voor een ander weer veel te snel.

Ik zelf vond het een heerlijk tempo.

Het was trouwens voor mij ook anders dan verwacht.
Normaal had ik ook wel voorin gereden, maar ik wilde echt nul risiko's nemen dit keer.

En als die 'kleine' mevrouw iets achter bleef, dan bleef ik daar gewoon even bij. Ik heb genoten.
:^

Zo snel ging het nu ook weer niet. Ik vond het ook een lekker tempo zo. :) Zo nu en dan even flink gas en ook hele stukken rustig.
 
LCB mag wel een keer met ons mee.






}) }) })

Achterop bij Milad ja...jullie zijn 10 keer erger...onee, jullie racen niet :z

(ben al eens meegeweest zelf trappend, maar toen was u er niet }) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe is het met je polsen LCB ? al weer een beetje hersteld ?
 
hoe is het met je polsen LCB ? al weer een beetje hersteld ?

Hum, ik wil eigenlijk niet zo me zwakke lijf bloot geven, maar vooruit ...
Polsen erg auw, ellebogen erg auw, bekken erg auw, linkerduim erg auw,
maar verder gaat het goed haha en heb ik gister een leuke dag gehad.
 
Na klachten over het tempo van het afdrukken van de foto's:

toertocht-01.jpg


toertocht-02.jpg


toertocht-03.jpg


toertocht-04.jpg


Met dank aan mijn broer voor het lenen van zijn digi-cam :}
 
Laatst bewerkt:
Hmm heb me echt niet gerealiseerd dat we de terugreis zo snel reden. Ik ben de terugreis op de lange rechte stukken bijna niet boven de 110 uitgekomen. Heenreis reed ik erg vaak niet harder dan 60 of 70 om de groep bijelkaar te laten komen.

Het is gewoon een feit dat in een grote groep de achtersten er veel harder aan moeten trekken om bij te blijven dan de voorsten. Dat heb jij nu dus ervaren.

De tocht was dus behalve de erg mooie bochten voor mij op een zeeeeeer relaxt tempo :)
 
Meen jij dat echt, Auke :?
Ik heb op de terugweg snelheden van 170+ gehaald.(lees: 95, Eska :) )
Dit alleen maar om weer aan te sluiten.
Is op een recht stuk een peuleschil met mijn motor, maar toch.
Zo zie je maar weer eens wat het uitmaakt of je vooraan of meer van achteren rijdt..
 
Laatst bewerkt:
Meen jij dat echt, Auke :?
Ik heb op de terugweg snelheden van 170+ gehaald.(lees: 95, Eska :) )
Dit alleen maar om weer aan te sluiten.
Is op een recht stuk een peuleschil met mijn motor, maar toch.
Zo zie je maar weer eens wat het uitmaakt of je vooraan of meer van achteren rijdt..

Kheb sommige stukken ook wel zo hard gereden. Maar het maakte idd veel uit waar je reed. Op de heenreis reed ik verder vooraan en was het tempo lager.
Kzou zo weer mee gaan. Kon het tempo (redelijk) goed bijhouden. Kwas onbekend, rij je toch voorzichtiger he?
 
Nu ik dit zo lees dat het erg gezellig was, en vooral dat het weer mee viel, toch graag mee gegaan...
Maar ben toch blij dat ik niet mee gegaan ben, omdat het tempo redelijk hoog lag (wat ik heb begrepen). Als ik dan mee gereden was, zouden dat de een van de eerste km's zijn (had nog maar 100km gereden ofzo)...
Ik ben vanmiddag even een stukje achter een aantal ervaren motorrijders wezen rijden over een mooie weg (15 km lang, alleen maar bochten!!! :) :) ) en had behoorlijk wat moeite om ze bij te kunnen houden...
 
ik zeg maar zo, en dat is mijn stelling, als je moet een groep weg gaat of dat er nou 5 of 25 personen meerijden


SAMEN UIT SAMEN THUIS !!!

en diegene die zich daar niet aan kunnen houden moet dan ook niet meegaan maar lekker solo gaan rijden elders..


de een rijdt harder dan de ander of iemand heeft net zijn rbw en de ander al 10 jaar bv. dan moet er gewoon ff rekening gehouden worden met elkaar van het BEGIN tot het EIND van de tourtocht

iedereen weet hoe het tegenwoordig gaat hè het woord 'straatrace' is zeer in trek en als er een paar gaan 'racen' krijgt iedereen van die groep die naam komt de politie ff contoleren vanwege klachten rijdt iemand net 5 á 10 km te hard meteen dubbele boete.

je weet hoe mensen zijn hé voorbeeld;

rij maar eens in een hoge versnelling 60 waar je 30 mag...klaagt er niemand...

rij dan maar eens 30 in de eerste versnelling.. wordt er gezegt ; daar komt weer zo'n maf aan die flink aan het jagen is..

raar maar waar

groetjes sander


ps. ben wel niet meegeweest met de tour maar wou na die verhaaltjes toch ff mijn (persoonlijke)zegje doen.



sander
 
Laatst bewerkt:
ik zeg maar zo, en dat is mijn stelling, als je moet een groep weg gaat of dat er nou 5 of 25 personen meerijden


SAMEN UIT SAMEN THUIS !!!

en diegene die zich daar niet aan kunnen houden moet dan ook niet meegaan maar lekker solo gaan rijden elders..


de een rijdt harder dan de ander of iemand heeft net zijn rbw en de ander al 10 jaar bv. dan moet er gewoon ff rekening gehouden worden met elkaar van het BEGIN tot het EIND van de tourtocht

iedereen weet hoe het tegenwoordig gaat hè het woord 'straatrace' is zeer in trek en als er een paar gaan 'racen' krijgt iedereen van die groep die naam komt de politie ff contoleren vanwege klachten rijdt iemand net 5 á 10 km te hard meteen dubbele boete.

je weet hoe mensen zijn hé voorbeeld;

rij maar eens in een hoge versnelling 60 waar je 30 mag...klaagt er niemand...

rij dan maar eens 30 in de eerste versnelling.. wordt er gezegt ; daar komt weer zo'n maf aan die flink aan het jagen is..

raar maar waar

groetjes sander


ps. ben wel niet meegeweest met de tour maar wou na die verhaaltjes toch ff mijn (persoonlijke)zegje doen.



sander

Jaja... dat wil dus kennelijk niet. Het was meer zo van dat de voorste 16 wegreden bij de achterste 4.

Op dat moment reed ik vrij achteraan dus ik heb op ze gewacht bij elke kruising waar we niet rechtdoor gingen. Een tijdje werkte dat perfect, maar toen de achterstand wat groter werd kon ik niet meer zien waar de voorste groep heenging en ik had de achtersten nog steeds niet in zicht.

Jammer dat toen de achterste van die groep ook niet ff op ons gewacht heeft.
Ook vond ik het jammer toen wij in het cafe aankwamen dat de helft al vertrokken was richting huis.
 
mmmm mag het eigenlijk misschien niet zeggen ..maar.. geldt dan ook waarschijnlijk niet voor iedereen maar..

vaak blijven dan wel de gezelligste mensen over...


sorry toch gezegd

Ach ja......de beste stuurlui staan aan de wal niet waar?! :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan