geslaagde rondrit friesland -groningen

Mag ik de volgende keer ook weer mee? :+

Fijn dat jullie een toffe dag gehad hebben, zal zeker m'n best doen om er de volgende keer wel bij te zijn.
 
Ik heb op de terugweg snelheden van 170+ gehaald.(lees: 95, Eska :) )
Sander, zoals je mischien hebt gelezen in m'n verslagje van de tocht ben ik er achter gekomen dat ik snel rijden supergaaf vind, of ik het zelf durf??? Veel oefenen denk ik.

Eska :)
 
Sander, zoals je mischien hebt gelezen in m'n verslagje van de tocht ben ik er achter gekomen dat ik snel rijden supergaaf vind, of ik het zelf durf??? Veel oefenen denk ik.

Eska :)
Ook goed :9 Volgende keer gaat ie dus helemaal open :) :)

Rustig opbouwen doet vanzelf sneller rijden.
 
Ik wil nog even zeggen dat het een erg leuke en gezellige tocht was. En dat samen uit samen thuis was ook zeker mijn bedoeling. Dat op het eind van de tocht een aantal niet bijbleven kan ik niet tot mijn verantwoordelijkheid rekenen. Ik kan niet iedereen van de 21 motoren in de gaten houden. Ik heb van te voren ook gezegd dat ik deze tocht niet geschikt vond om met een grote groep te rijden. Dat was de wens van een aantal van jullie. Ook van de gene die nu het meest zit te klagen.

Ik baal gigantisch van deze negatieve reacties, en ook van de reacties van genen die er niet bij waren. Ik baal nog meer dat ik dit nu op het forum moet lezen en dat dit niet tijdens of na de tocht gezegd is.

Er komt door dit gezeur een hele negatieve sfeer over een fantastische dag.

Ik heb nu al zin in een volgende tocht, maar laten we wel even eerlijk tegen elkaar blijven.

Tot de volgende mooie rit :)
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 20 mei 2002 23:38 schreef Auke het volgende:
........

Auke, we hebben het er op MSN al over gehad, dus eigenlijk hoef ik het niet te herhalen denk ik.

Maar...het was een hele leuke dag.
De negatieve lading leggen mensen er zelf bij, met hun beleving, tijdens het lezen.

Ik neem aan dat je mij bedoelt met: "degene die het meest zit te klagen".
Ik wil het absoluut geen klagen noemen maar opbouwend, wat ik al gezegd heb.
Ik heb ook gezegd, dat als ik het geweten had, ik dan niet mee was gegaan.
Vandaar mijn punt van: bij een volgende keer erbij vermelden wat iedereen voor fiets heeft.
Jammer dat ik nu wordt afgeschilderd als een klager.
Het is zo makkelijk om de negatieve :? dingen eruit te pikken, maar er staat zat positiefs.
De ervaring heeft mij geleerd dat je makkelijk met een groep van 20 in één kan rijden.

Daarbij is niks een aanval op jou of jouw verantwoordelijkheid, omdat jij toevallig de topicstarter bent.

Maar goed...op MSN hebben we het er al over gehad.
Het was een hele leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar.

In algemeenheid: Mag er dan nooit ergens kritiek op zijn.
Als iets goed is, zeg het dan, maar ook als iets minder goed is.
Doe liever iets met kritiek die geleverd wordt.
Kunnen dingen alleen maar beter van gaan.
Wat niet wil zeggen dat ze fout waren.
Wederom dus niet negatief/afzeikerig bedoeld.
 
Opbouwende kritiek vindt ik prima, maar dan graag direct tegen mij. De punten van kritiek neem ik wel persoonlijk op omdat ik de gene was die voorop reed en dus het tempo bepaalde. Zoals het in mijn ogen nu op het forum kan worden gelezen is dat ik geen rekening houd met de gehele groep. Ik weet ook dat jij dat niet zo negatief bedoelt dan dat ik er van maak. Maar dit staat wel op een forum wat iedereen kan lezen. Mensen kunnen nu lezen dat het een tocht was die slecht inelkaar stak en dat het ieder voor zich was. Zie bijvoorbeeld de reactie van Dolledries.

Graag dit zulk dingen dus tevoren rechtstreeks tegen mij.

En ja van kritiek kun je leren, jij dus ook ;)
 
Opbouwende kritiek vindt ik prima, maar dan graag direct tegen mij. De punten van kritiek neem ik wel persoonlijk op omdat ik de gene was die voorop reed en dus het tempo bepaalde. Zoals het in mijn ogen nu op het forum kan worden gelezen is dat ik geen rekening houd met de gehele groep. Ik weet ook dat jij dat niet zo negatief bedoelt dan dat ik er van maak. Maar dit staat wel op een forum wat iedereen kan lezen. Mensen kunnen nu lezen dat het een tocht was die slecht inelkaar stak en dat het ieder voor zich was. Zie bijvoorbeeld de reactie van Dolledries.

Graag dit zulk dingen dus tevoren rechtstreeks tegen mij.

En ja van kritiek kun je leren, jij dus ook ;)

Met de tocht was nix mis. Volgens mij heeft iedereen het wel naar zijn\haar zin gehad.
Het is bekend dat degene die achteraan rijdt, veel harder moet rijden om de voorsten bij te houden.
Wachten we de volgende keer gewoon iets vaker :z

En Dolledries was niet eens mee, dus heeft in mijn ogen nix in te brengen.
 
Opbouwende kritiek vindt ik prima, maar dan graag direct tegen mij. De punten van kritiek neem ik wel persoonlijk op omdat ik de gene was die voorop reed en dus het tempo bepaalde. Zoals het in mijn ogen nu op het forum kan worden gelezen is dat ik geen rekening houd met de gehele groep. Ik weet ook dat jij dat niet zo negatief bedoelt dan dat ik er van maak. Maar dit staat wel op een forum wat iedereen kan lezen. Mensen kunnen nu lezen dat het een tocht was die slecht inelkaar stak en dat het ieder voor zich was. Zie bijvoorbeeld de reactie van Dolledries.

Graag dit zulk dingen dus tevoren rechtstreeks tegen mij.

En ja van kritiek kun je leren, jij dus ook ;)

He Auke... Laat je niet opfokken kerel... Het is toch gewoon leuk geweest.

Zoals ik al eerder heb gezegd, een kleinigheidje hou je toch...

Denk ook hieraan, met het tempo waarmee wij reden had de dag heel wat negatiever kunnen zijn. Ik ben gewoon blij dat alles zonder ongelukken is verlopen en dat iedereeen het naar zijn zin heeft gehad.

Ook al ben jij dan organisator van die tocht, dat betekent heus niet dat jij eventuele "schuld" op je hoeft te nemen.
Iedereen rijdt immers voor zichzelf.

IK VOND HET IIG WEL LEUK!
 
Opbouwende kritiek vindt ik prima, maar dan graag direct tegen mij. De punten van kritiek neem ik wel persoonlijk op omdat ik de gene was die voorop reed en dus het tempo bepaalde. Zoals het in mijn ogen nu op het forum kan worden gelezen is dat ik geen rekening houd met de gehele groep. Ik weet ook dat jij dat niet zo negatief bedoelt dan dat ik er van maak. Maar dit staat wel op een forum wat iedereen kan lezen. Mensen kunnen nu lezen dat het een tocht was die slecht inelkaar stak en dat het ieder voor zich was. Zie bijvoorbeeld de reactie van Dolledries.

Graag dit zulk dingen dus tevoren rechtstreeks tegen mij.

En ja van kritiek kun je leren, jij dus ook ;)

Ik persoonlijk, zie geen reden om het tegen één persoon te zeggen omdat iedereen er wat van mee kan krijgen. Ook de mensen die NIET zijn meegeweest.
Nogmaals dus van mijn kant geen persoonlijke kritiek op niemand niet.
Wat ik je al over MSN heb gezegd, is dat het in de kroeg niet ter sprake is gekomen en ik er dus ook niet aan gedacht heb op dat moment.
Anders had ik dat zeker wel gedaan.

Verder is het zo dat mensen, waar of waarmee dan ook,lezen wat ze lezen willen en onthouden wat ze onthouden willen.
Dit is voor mij geen reden om me mond te houden.
In de kroeg had het net zo goed mogelijk geweest dat iemand wat had opgepikt van ons gesprek en daar een eigen draai aan had gegeven.
Niemand, jij en ik dus ook niet, hoeft verantwoording te dragen voor een ander, inzake de manier waarop mensen dingen oppikken/schrijven/zeggen.
Iedereen heeft een eigen mening/visie op dingen. De één uit dat makkelijker als de ander.
Ken er ook niks aan doen.

Er staat overal (bij)vermeld dat het een leuke, gezellige tocht was die voor herhaling vatbaar is.
Als mensen daar lezen dat het een tocht was die slecht in elkaar stak, dan is dat, bot gezegd, niet mijn probleem. Het is maar net wat anderen dus doen met verschillende soorten informatie.

En ja, van kritiek kan iedereen leren en ik dus ook, wat ik ook al meerdere malen heb gezegd.
zowel hier als over MSN.

PS. Jij mag dan voorop gereden hebben, wat ik trouwens niet eens wist tot nu omdat meerderen de route al kenden, dan is het nog steeds een groeps-samenspel.
Zakken de achtersten af, dan hadden de voorsten dat gezien en ook ff af kunnen zakken.

HET WAS EEN LEUKE GEZELLIGE RIT...
sorry voor het schreeuwen maar moet maar ff voor de duidelijkheid.

'( voor het lange verhaal })
 
Opbouwende kritiek vindt ik prima, maar dan graag direct tegen mij. De punten van kritiek neem ik wel persoonlijk op omdat ik de gene was die voorop reed en dus het tempo bepaalde. Zoals het in mijn ogen nu op het forum kan worden gelezen is dat ik geen rekening houd met de gehele groep. Ik weet ook dat jij dat niet zo negatief bedoelt dan dat ik er van maak. Maar dit staat wel op een forum wat iedereen kan lezen. Mensen kunnen nu lezen dat het een tocht was die slecht inelkaar stak en dat het ieder voor zich was. Zie bijvoorbeeld de reactie van Dolledries.

Graag dit zulk dingen dus tevoren rechtstreeks tegen mij.

En ja van kritiek kun je leren, jij dus ook ;)

he auke , het was niet mijn bedoeling om kritiek te leveren ik wist ook niet dat jij voorop reed, en dat maakt ook niets uit ..

het kan natuurlijk altijd zijn dat de voorste wat harder rijdt dan de achterste als jij voorop rijdt kun jij dat niet zien en ben je afhankelijk van diegene die bv achter jou rijden die kunnen het wel zien maarja dan krijg je weer zo'n doorgeefluik effect dat werkt ook niet misschien dat een portofoon voor de voorste en één voor de achterste rijder hulp kan bieden.

misschien dat ik mijn mening wat verkeerd heb uitgedrukt ,maar het was niet mijn bedoeling om kritiek op jou te leveren.

het is immers al een hels karwei om een mooie tocht uit te zetten, kost veel tijd en moeite, toch ??
en bij de volgende tocht ga ik ook graag mee, mits ik niet moet werken.


sander
 
Ik baal gigantisch van deze negatieve reacties, en ook van de reacties van genen die er niet bij waren. Ik baal nog meer dat ik dit nu op het forum moet lezen en dat dit niet tijdens of na de tocht gezegd is.

Niet doen, want er is niets aan de hand. Mocht je binnenkort besluiten, om die tocht weer te rijden dan ga ik zeker weer mee.
 
he auke , het was niet mijn bedoeling om kritiek te leveren ik wist ook niet dat jij voorop reed, en dat maakt ook niets uit ..

het kan natuurlijk altijd zijn dat de voorste wat harder rijdt dan de achterste als jij voorop rijdt kun jij dat niet zien en ben je afhankelijk van diegene die bv achter jou rijden die kunnen het wel zien maarja dan krijg je weer zo'n doorgeefluik effect dat werkt ook niet misschien dat een portofoon voor de voorste en één voor de achterste rijder hulp kan bieden.

misschien dat ik mijn mening wat verkeerd heb uitgedrukt ,maar het was niet mijn bedoeling om kritiek op jou te leveren.

het is immers al een hels karwei om een mooie tocht uit te zetten, kost veel tijd en moeite, toch ??
en bij de volgende tocht ga ik ook graag mee, mits ik niet moet werken.


sander

Dit slappe geouwehoer van betweterige mannetjes kunnen voor veel forummers (zeker bij mij) erg storend overkomen. Geef de volgende keer je mening maar als je ook daadwerkelijk hebt meegereden. Ergens over oordelen zonder dat je er bij bent geweest is goedkoop. :r

Rev: gooi nu die topic maar op slot, want er is meer dan genoeg kritiek geuit, terwijl dat in mijn ogen absoluut niet nodig is. De tocht was leuk en daarmee basta. :}
 
Dit slappe geouwehoer van betweterige mannetjes kunnen voor veel forummers (zeker bij mij) erg storend overkomen. Geef de volgende keer je mening maar als je ook daadwerkelijk hebt meegereden. Ergens over oordelen zonder dat je er bij bent geweest is goedkoop. :r

Rev: gooi nu die topic maar op slot, want er is meer dan genoeg kritiek geuit, terwijl dat in mijn ogen absoluut niet nodig is. De tocht was leuk en daarmee basta. :}

Nee, maar op zich wel verstandig om het hier een keertje over te hebben. Iig geval wat meer rekening houden met anderen. En vooral voorstellen om in kleinere groepen te rijden, die wat rijstijl betreft ook beter bij elkaar passen. Met ons rondje Eindhoven een tijdje geleden was de groep eigenlijk ook te groot. Ik reed voorop, naar mijn gevoel met een lekker tempo, in m'n spiegels kon ik meestal alleen de eerste 5 zien. Daarachter was het gissen. Daarom vindt ik groepjes van 5 tot 6 motoren eigenlijk het absolute maximum, zeker als het tempo wat hoger ligt. Als ik voorop rijd wil ik wel weten of iedereen een beetje verantwoord kan volgen en geen rare fratsen uit hoeft te halen om bij te houden.

Bedenk wel dat je met mensen gaat rijden die elkaar en elkaars rijstijl niet kennen. Als ik met een paar vrienden ga rijden, zijn we op elkaar ingespeeld. Dat rijdt een stuk gemakkelijker.

btw ik houd iig geen rekening met het feit dat er sommige mensen in spijkerbroekje en/of gymschoenen meerijden. Daar pas ik m'n tempo never nooit voor aan.
 
De groep was misschien iets te groot (zoals Auke al terecht zei), plus het feit dat er toer en sportrijders zijn, dan krijg je idd snel dat de groep opgerekt raakt, en dat de achtersten de voorsten niet meer kunnen bijhouden, voorop is het overzicht ook amper te bewaren met zoveel motoren.

Volgende keer dan maar kleinere groepen, kan er misschien ook iets meer worden doorgereden. :]

De tocht was verder natuurlijk geheel geslaagd, heb me weer erg vermaakt. *D
 
ik wil geen kritiek leveren op DIEGENE die deze,zoals door anderen beschreven mooie tocht, hebben uitgezet maar op diegene die niet geheel rekening kunnen/willen houden met de 'langzamere'rijders van de groep

en het heeft totaal niets met 'betweter'te maken eldoc, lees de verschillende post maar en je haal precies eruit wat ik geschreven heb.

en auke heeft wel gelijk waarom dit niet meteen is besproken in plaats van hier.

maar auke hoeft zich totaaal niet schuldig te voelen hierover

wat ik o.a. bedoelde met hetgeen wat ik uit de post heb gehaald is dat er de volgende keer gewoon wat meer rekening gehouden moet worden met elkaar meer niet en knelpunten zij er om te worden weggewerkt

ik ga de volgende keer ook graag mee met een leuke gezellige tourtocht in het noorden hoor auke .

ALLE LOF VOOR DIEGENE DIE DE TOCHT HEBBEN UITGEZET!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas niet meegereden maar zo te lezen was iedereen enthousiast. Misschien ook een les voor de volgend keer om de groep in te delen in kleinere groepjes van een man of 3-5 (zoals Auke al had zei). Dan kan je elkaar beter in de gaten houden en bij houden. Daarbij kan je dan indelen op snelheid en ben je van al het geemmer (??) af.

[megatiepvoud]
 
Laatst bewerkt:
Een sportief type motor wil nog niet zeggen dat de berijder daadwerkelijk zo rijdt, dus daar kan je niet vanuitgaan.

Vereden kan je beter de groep splitsen naar rijstijl met voldoende stops tussendoor, zodat mensen ook kunnen besluiten een andere groep te proberen. Bovendien zie je iedereen dan ook nog (tijdens de pauzes).
 
Terug
Bovenaan Onderaan